Citat:
Ursprungligen postat av
Lazyman
Han erkänner att han fört över totalt 1,1 miljoner till sin frus enskilda firma. Han erkänner att han ljög för revisorn när denna frågade om pengarna "De var flyttade till ett sparkonto" påstod han.
Sedan att han tycker domen är fel betyder ju inte att han på något vis är oskyldig. Om jag utan ditt medgivande tar din bil och återlämnar den när du börjar fundera på var den är. Är jag mindre biltjuv för det?
Tro han att han blir frikänd så tror han nog på tomten också.
Jo, han skyddas av partiet, får jobba som konsult. Samtidigt får andra springa gatlopp när de kritiserar partiet intern. Mycket märkligt parti.
Men att det skall vara så erbarmligt komplicerat för vissa...
Han har inte erkänt det brott han åtalats för. Dont shoot the messenger, jag talar bara om för dig hur det ligger till. Du kan skrika dig hes om du vill men Anders Forsberg är åtalad för grov förskingring. Han har aldrig erkänt det brottet och har överklagat domen. I samband med överklagandet har han åberopat ny bevisning och vill att åtalet ogillas.
Du vill verkligen inte acceptera det?
Jag får känslan av att det du efterlyser är någon form av moralisk domstol som kan utfärda straff i händelse av att en person i domstol blir frikänd. "Han blev frikänd men är en riktig skurk" samt "mja, frikänd men knappast oskyldig".
Jag tror faktiskt inte att jag någonsin hört något liknande dumtrams.