2017-09-24, 15:05
Medlem
FleshMeastros avatar
Vilka svenskar mer än Rick Falkvinge har blivit miljonärer på Bitcoin eller andra kryptovalutor?
Jag förstår att man inte vill skylta med det men visst måste det finnas fler som har pratat om det offentligt?

Länk till Rick Falkvinges blogg där han berättar om investeringen: https://falkvinge.net/2017/06/11/right-money-bitcoin-hits-3000-1000x-entry-point-six-years-ago/
Citera
2017-09-24, 15:41
Medlem
kalkryggars avatar
Runt 2012 så fick jag betalt för ett jobb jag utfört. Jag fick 530 bitcoins som var ca 20 000 kr plus resten i vanliga pengar. De är tyvärr sålda för lääääänge sedan. Däremot så blev det ett lite finare sommarhus av pengarna i skärgården på västkusten. Huset skall idag ha ett värde av ca 6 miljoner.
Citera
2017-09-25, 00:30
Medlem
72mms avatar
Drar du gränsen så "lågt" som vid en eller ett fåtal miljoner måste det vara en hel del. Jag såg en Tesla med "Bitcoin" som regnummer - lol'ade faktiskt på riktigt, det var så självklart på nått vis. Vi får väl hoppas att den personen inte brände hela investeringen utan fortfarande är bitcoin-miljonär
Citera
2017-09-25, 00:37
Medlem
Trillskes avatar
Bästa som finns är att dribbla om sin personliga ekonomi offentligt. Näst bästa är att diskutera dessa människors personliga ekonomi. Finns inget som en fredagskväll med popcorn och skvaller om Zlatans senaste lön.
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
bitcoin-miljonär
Oj. Det var inte nådigt.
Senast redigerad av Trillske 2017-09-25 kl. 00:40.
Citera
2017-09-25, 00:37
Medlem
Enfinfluas avatar
Jag känner till 2 kompisar så drog in miljoner var, vet inte riktigt hur många miljoner men dom gick från att vara nördar i mammas källare till att resa runt jorden/köpa hus, bil och göra "vad dom vill"

En av dom försökte få med mig när bitcoins låg på typ 10 dollar men jag bara skrattade åt honom och hans jävla pyramidspel. Faaaan!
Citera
2017-09-25, 00:48
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfinflua
Jag känner till 2 kompisar så drog in miljoner var, vet inte riktigt hur många miljoner men dom gick från att vara nördar i mammas källare till att resa runt jorden/köpa hus, bil och göra "vad dom vill"

En av dom försökte få med mig när bitcoins låg på typ 10 dollar men jag bara skrattade åt honom och hans jävla pyramidspel. Faaaan!
Tidigt 2013 alltså, 100x pengarna om du givit med dig och testat året ut.
Citera
2017-09-25, 01:08
Medlem
Enfinfluas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Tidigt 2013 alltså, 100x pengarna om du givit med dig och testat året ut.

Faktiskt så var det i 2011
Sa bara 10 dollar men var säkert värt typ 1 dollar då?
Minns att jag tänkte "Han kan ju faktiskt ha rätt, kanske jag skulle lägga in bara 100 dollar?" men det blev såklart aldrig av
Köpte guld istället och det har ju inte haft den roligaste utveckligen sen sista 6 åren...
jajaja, är på börsen nu och planerar att träffa nästa fingerprintaktie på botten snart
Citera
2017-09-25, 01:19
Medlem
Trillskes avatar
Har för mig den vara både över och under $1 2011.

Om vi säger såhär då: om du hade slaskat iväg en fjuttig tusenlapp bara för att dina kompisar skulle sluta tjata så skulle det vara 3-4 miljoner idag.

Kul med krypto, gör väldigt mycket ondare att missa uppgång än följa med nedgång (svårt att förlora mer än 100% av insatsen).
Citera
2017-09-27, 19:38
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Har för mig den vara både över och under $1 2011.

Om vi säger såhär då: om du hade slaskat iväg en fjuttig tusenlapp bara för att dina kompisar skulle sluta tjata så skulle det vara 3-4 miljoner idag.

Kul med krypto, gör väldigt mycket ondare att missa uppgång än följa med nedgång (svårt att förlora mer än 100% av insatsen).
Haha så sant, det känns mycket värre att missa chansen än att förlora pengar hehe.
Senast redigerad av Luftgevar 2017-09-27 kl. 19:41.
Citera
2017-09-28, 09:43
Medlem
Trillskes avatar
Din kompis bad dig alltså registrera dig på en sida som hette Adrian, så du gjorde det, sen skapade du ett konto på flashback med alias Adrian för att dela med dig av Adrian-sidan till fler.
Citera
2017-09-29, 00:33
Medlem
Jag köpte nästan 20 bitcoins för 20 dollar styck. Det blev en ny golfdriver istället. Nu spelar jag inte golf längre. Fuck my life har aldrig passat bättre.
Citera
2017-09-29, 16:08
Medlem
Jag är en av de lyckliga.

Gick in 2015 på rekommendation av Alexander Bard.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in