2017-09-29, 16:23
Medlem
Mokshas avatar
Den 22 maj firas varje år ”Bitcoin Pizza Day”, efter att en tidig bitcoin-entusiast 2010 gjorde världens första riktiga inköp av en produkt, där vederbörande betalade för produkten med enbart bitcoin.

För två pizzor betalde han 10 000 bitcoin, vilket i dagens penningvärde motsvarar omkring 320.000.000 svenska kronor. Fast så var det inte då. Vid tiden för köpet värderades 10 000 bitcoin till cirka 40 dollar.

https://bt.cx/sv/news/2017/07/12/varldens-dyraste-pizza-koptes-for-bitcoin/

Säger något! ^^
Citera
2017-09-29, 22:15
Medlem
Sqeptisks avatar
"Vilka svenskar har blivit miljonärer på Bitcoin?"

Låter lite som ett kvällsblaske-löpsedel. Å de står väl inte på förrän sladderpressen börjar bidra till hypen i kryptovalutor. För mer riktiga pengar måste ju in i systemet innan bedrägeriet är fullbordat. Just nu handlar det ju faktiskt bara om en virtuell uppvärdering av några ettor och nollor i några få spekulanters datorer.

Är det förresten någon som känner någon som faktiskt realiserat sina kryptovalutor i reda/riktiga pengar? Nä, trodde väl inte det ;-)
Citera
2017-09-30, 05:03
Medlem
Bamze418s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreten
Jag köpte nästan 20 bitcoins för 20 dollar styck. Det blev en ny golfdriver istället. Nu spelar jag inte golf längre. Fuck my life har aldrig passat bättre.
Vill prova köpa lite bitcoin från btcx och se om dom växer. Vill ha peeeengar 😂😎
Citera
2017-10-07, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk

Låter lite som ett kvällsblaske-löpsedel. Å de står väl inte på förrän sladderpressen börjar bidra till hypen i kryptovalutor. För mer riktiga pengar måste ju in i systemet innan bedrägeriet är fullbordat. Just nu handlar det ju faktiskt bara om en virtuell uppvärdering av några ettor och nollor i några få spekulanters datorer.

Är det förresten någon som känner någon som faktiskt realiserat sina kryptovalutor i reda/riktiga pengar? Nä, trodde väl inte det ;-)

"Har gått in i Eth igen med en lite större summa än bekvämt. Började köpa på mig på allt under 10€.
Planerar att hålla tills tidigt 2017."
- Astronomia, 2016-08-19

Har redan salt 90% av allt jag kopte pa mig under 2016.
Tyvarr salde jag alldeles for mycket vid 200, 300, 500, 1000, 2000 kr osv...
Men kul hade jag iaf!

Min basta enskilda investering var nog en planbok dar jag hade 10 ETH som jag kopt for 980 kronor och som jag lyckades salja for 33000 kronor, riktigt bra tajming!
Senast redigerad av Astronomia 2017-10-07 kl. 19:06.
Citera
2017-10-07, 19:07
Medlem
Frawjons avatar
Citat:

Jag var uppe i 102000 och har fortfarande över 70000. "Realisera" kan man göra genom att köpa roliga substanser.
Citera
2017-10-07, 19:11
Medlem
Citat:

Har realiserat några hundratusen, med flera miljoner kvar jag tar ut med jämna mellanrum när jag behöver pengar. Skit enkelt att sälja en bitcoin och ha pengarna dagen efter på bankkontot.
Citera
2017-10-08, 02:15
Medlem
JohanMattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dioz
Har realiserat några hundratusen, med flera miljoner kvar jag tar ut med jämna mellanrum när jag behöver pengar. Skit enkelt att sälja en bitcoin och ha pengarna dagen efter på bankkontot.
Och du har klarat dig undan brev från skatteverket också.
Citera
2017-10-08, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanMatta
Och du har klarat dig undan brev från skatteverket också.
Nej, jag har betalat skatt på det. Däremot det jag inte realiserat tänker jag inte betala skatt på och är i planerna att flytta.
Citera
2017-10-08, 21:49
Medlem
Vart flyttar du?
Citera
2017-10-09, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moksha
Den 22 maj firas varje år ”Bitcoin Pizza Day”, efter att en tidig bitcoin-entusiast 2010 gjorde världens första riktiga inköp av en produkt, där vederbörande betalade för produkten med enbart bitcoin.

För två pizzor betalde han 10 000 bitcoin, vilket i dagens penningvärde motsvarar omkring 320.000.000 svenska kronor. Fast så var det inte då. Vid tiden för köpet värderades 10 000 bitcoin till cirka 40 dollar.

https://bt.cx/sv/news/2017/07/12/varldens-dyraste-pizza-koptes-for-bitcoin/

Säger något! ^^

Hahaha så sjukt. Hoppas pizzan smakade
Citera
2018-01-06, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Runt 2012 så fick jag betalt för ett jobb jag utfört. Jag fick 530 bitcoins som var ca 20 000 kr plus resten i vanliga pengar. De är tyvärr sålda för lääääänge sedan. Däremot så blev det ett lite finare sommarhus av pengarna i skärgården på västkusten. Huset skall idag ha ett värde av ca 6 miljoner.

Du skulle haft nära 100 miljoner idag

Falkvinge lär vid det här laget vara miljardär.
Köpte för 3kr styck, något som vet hur många han köpte? Säg att han köpte för 100000 då lär han ha en halv miljard med råge.
Citera
2018-01-06, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FleshMeastro
Vilka svenskar mer än Rick Falkvinge har blivit miljonärer på Bitcoin eller andra kryptovalutor?
Jag förstår att man inte vill skylta med det men visst måste det finnas fler som har pratat om det offentligt?

Länk till Rick Falkvinges blogg där han berättar om investeringen: https://falkvinge.net/2017/06/11/right-money-bitcoin-hits-3000-1000x-entry-point-six-years-ago/

Falkvinge är idiot och man borde sätta en kula i honom. man skaffar inte bitcoin för att kunna skryta om det i en blogg så skatt får reda på vad man har eller inte har så att de kan skruva upp taxeringar så pengarna kan du till korrupta som får sina jobb utifrån vem de knullats på av och till muslimer med låg intelligens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in