2017-09-24, 09:46
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Har tidigare alltid handlat mitt kreatin från Gymgrossisten/Svenskt kosttillskott.
Nu köpte jag istället från MyProtein för att det var så snuskigt billigt.

Jag är van vid en konsistens som kan liknas vid mjöl (ganska tjock).
Något som fick mig att reagera lite är att själva konsistensen på MyProteins kreatin är som socker.

Är detta vanligt förekommande att konsistensen skiljer sig så mycket eller bör jag slänga skiten?
Priset gör mig lite orolig över att jag kanske stoppar i mig nåt syntetiskt råttgift.
Citera
2017-09-24, 10:04
Medlem
jpettersson1991s avatar
Enligt min erfarenhet brukar kreatin vara "grusigt" i konsistensen, om vattnet är för kallt, blandar man kreatin i halvljummet vatten löser det upp sig bättre. Alternativ blanda ner det i en proteinshake. Du behöver inte oroa dig för att det är råttgift. Kreatin är ett billigt tillskott, när det gäller vanligt monohydrat.
Citera
2017-09-24, 12:16
Medlem
Kebabfysikers avatar
Det finns säkert något annat i produkten som påverkar konsistensen.
Citera
2017-09-24, 13:22
Medlem
CASHFL0Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Enligt min erfarenhet brukar kreatin vara "grusigt" i konsistensen, om vattnet är för kallt, blandar man kreatin i halvljummet vatten löser det upp sig bättre. Alternativ blanda ner det i en proteinshake. Du behöver inte oroa dig för att det är råttgift. Kreatin är ett billigt tillskott, när det gäller vanligt monohydrat.

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Det finns säkert något annat i produkten som påverkar konsistensen.
Är bara van vid en mer mjölig konsistens gällande kreatin.
Antar att det inte är någon fara dock, att konsistensen är grusig/som socker. Tillverkas väl antagligen bara på lite annat vis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in