2000-05-26, 20:35
Medlem
Jag är trött på att läsa inlägg där det står "jag undra hur man gör?"! och de som svarar, svarar inte vettigt! eller vet inte äns!!!

Jag vill lära mig hur man hackar!...
nån person som kan förklara hur man gör?

nån som verkligen vet, svara snälla!!!
Citera
2000-05-26, 23:10
äldre konto (old)
Ej medlem
Hur gör man???

Det här låter nog korkat i dina öron, men hacking är inte BARA konsten att bryta sig in i någon annans dator. Det är iaf inte det som det hela i grunden går ut på. Hacking är i grund och botten, bara kunskap om hur OS, webservrar, säkerhetssymstem fungerar. En riktig hacker är inte en sån som läser en infotext om hur man hackar en speciell server typ m.m, och sedan gör det efter denna. En hacker är en som har kunskaper om hur de tidigare nämnda saker fungerer. En hacker hackar inte via en handbok, utan leter efter kryphål och andra missar i system.
Hur bli man då en hacker???
svaret är: \"LÄS\"
leta upp så mycket texter du kan om hur olika saker du tycker är intressant fungerar, lär dig sedan allt du vill, och när du tycker att du kan allt, så finns det ändå alltid mera. Läs. Läs allt du kommer över om säkerhet och liknande. Hacking är att förstå hur det verkligen fungerar. Många tror att de är hackers bara för att det med hjälp av en handbok, har klarat att ta sig in på en server. Men så länge man inte gör det efter eget huvud, eller förstår vad man håller på med, så är det INTE hacking.
LÄS!!!
Citera
2000-05-27, 00:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Hur gör man???

Schnauz, många har redan förklarat det du berättar och det är vad en hacker ÄR och inte vad en hacker GÖR som Mr. Per här frågade.
Citera
2000-05-27, 00:40
Medlem
Hur gör man???

oj, Mr. Neo var det visst..
Citera
2000-05-27, 10:56
äldre konto (old)
Ej medlem
Hur gör man???

börja med att skaffa dig ett riktigt handle/nick
Citera
2000-05-27, 11:51
Medlem
Hur gör man???

liquid x har helt rätt =)
Efter det kan du börja med att installera nått unix system på din burk, typ FreeBSD, linux lr liknande. Endast idioter försöker använda windows till att hacka med, t.ex är windows ip-stack helt kass.
Sen så ägnar du några år till att lära dig TCP/IP, allmän nätverks teori, säkerhets system, programmering, system övervakning osv.
Sedan är det bara att börja hacka. :P

Citera
2000-05-27, 14:10
Medlem
Hur gör man???

jojo, jag tror de flesta vill veta hur man bli hacker till midsommar så de kan åka gratis på bussen...

Citera
2000-05-27, 20:35
äldre konto (old)
Ej medlem
Hur gör man???

Här är en bra hemsida där man lär sig grunderna:

http://home.swipnet.se/~w-90765/
Citera
2000-05-29, 14:01
Medlem
Hur gör man???

Windows är långt ifrån kasst att hacka med. Visst, IP-stacken suger så DoS från Windows kan närmast kallas en kortlivad hobby. ;) Men, hål i webservrar och liknande är enkla att knäcka via Windows. Senaste hacket tog (som jag nog namn tidigare) endast ett FTP-program och Netscape. Hade NT4 Workstation och Win95 som OS när jag gjorde det, och jag hade lätt klarat mig på en Win3.1 med Mosaic 1.0.

OS är beroende på vad man vill göra, och vad man har tillgång till. Ett bra exempel är att det är mycket enklare att browsa runt i ett SMB-nätverk med Windows än Samba på Linux.

/LoomChild
Citera
2000-06-04, 02:41
Medlem
Hur gör man???

Skulle vilja bara lägga in mina åsikter på denna gren.
Schnauz sa faktiskt vad igentligen hacking går ut på och vad man gör. Man behöver inte ta sig in och leta säkerhetshål för att vara en hacker - även om det är vanligt att många gör det, på sina egna nätverk.

En hacker är en perfektionist, och därför lär sig allt om det speciella intresset. När man sen kommer på något som kan förbättras, så gör man det, genom att göra ett eget program eller vad som nu krävs. Sedan går man vidare. Vad jag tror är anledningen till att många hackers ägnar sig åt just datasäkerhet är av just den anledningen att det är en i stort sätt oändlig djungel med fel och ologiska lösningar. Med andra ord, ett stort problem som det är lätt att hitta nya grejor i... ingen vill ju stirra sig blind på ett problem i 2 år och inte komma på ett jota. Det är ju bra för självförtroendet att hitta lite grejer som man sedan förbättrar :O)

Om man nu vill lära sig att BARA ta sig in i andras burkar och förstöra eller totalt paja genom bakdörrar och så vidare, så kan man väl läsa om det i stort sett överallt på internet. Det kräver ingen kunskap alls igentligen för att ta sig in i en burk. Fan, min morfar skulle klara det. Gå till http://neworder.box.sk/ och titta så finns det massor med exploits.

Men om du gör det så är min åsikt att du igentligen missar det roliga med att sitta och pilla på din dator och hitta ett nytt säkerhetshål, eller liknande, som ingen annan hittat.

Alla som gjort det vet vad jag menar!

Det är en kick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in