2017-09-23, 18:17
Medlem
Citat:
När Michaela Söhrman, 20, gick på skogsvägen mitt i natten ska en person ha dykt upp i clowndräkt – och attackerat henne med nävar och kniv.
"Do you want to play a game?", ska personen ha sagt innan överfallet.
– Jag är jättetrött, mår illa och har ont, säger Michaela dagen efter.

http://www.expressen.se/gt/michaela-...n-pa-skogsvag/

Har vi en ny clownepidemi på väg efter att filmen DET haft premiär ?
Citera
2017-09-23, 18:48
Medlem
Venators avatar
Expressen skriver "mindre väg nära ett skogsparti i Örgryte i Göteborg". Antar att det skulle kunna vara utkanten av Delsjöterrängen, kanske nära kollonistugorna? Annars vet jag inte riktigt vad som passar in på detta? Någon som har bättre koll på platsen?
Citera
2017-09-23, 21:49
Medlem
Det skulle kunna vara vägen från Stora Torp upp mot badplatsen.

Kan det vara den nakna mannen som bytt till clowndräkt ?
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...nnor-1.4657179

Citat:
En naken man har attackerat två kvinnor i Delsjöområdet med bara några dagars mellanrum.
Citera
2017-09-23, 21:59
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Ett höstfenomen? Förra hösten var det ju en epidemi.
https://www.svd.se/om/clownattackerna

Frågan är om det skedde attacker i området förra året också? I så fall är väl sannolikheten för samma GM ganska stor?
Citera
2017-09-24, 00:34
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Ska vara vid Bögatan och hon var på väg in mot stan då det var lång tid till nästa vagn. Tolkar det som att hon gick längs med den lilla gångvägen i sänkan norr om vagnen, alternativt längs med Delsjövägen vid nybyggnationen.
Citera
2017-09-24, 01:05
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Ska vara vid Bögatan och hon var på väg in mot stan då det var lång tid till nästa vagn. Tolkar det som att hon gick längs med den lilla gångvägen i sänkan norr om vagnen, alternativt längs med Delsjövägen vid nybyggnationen.

Uppe vid Bögatan är det väl knappt mer än en allé? Ok, så en Stockholmsjournalists version av "skogsparti". Fast det är lite tätare och ödsligare längre ner, förbi Ekmanska. Bra att hon gick till motangrepp och sparkade honom mellan benen. Hoppas hon spräckte en pungkula på clownen, det har han fan samlat ihop till bara genom att spöka ut sig och stryka omkring bland träden.
Citera
2017-09-24, 02:27
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Uppe vid Bögatan är det väl knappt mer än en allé? Ok, så en Stockholmsjournalists version av "skogsparti". Fast det är lite tätare och ödsligare längre ner, förbi Ekmanska. Bra att hon gick till motangrepp och sparkade honom mellan benen. Hoppas hon spräckte en pungkula på clownen, det har han fan samlat ihop till bara genom att spöka ut sig och stryka omkring bland träden.

Ja, jag utgick från det hon själv skrivit på Facebook och där nämner hon Bögatan och att hon var på väg in mot stan. Således ingen anledning att ge sig ut mot Delsjön etc som spekulerades tidigare i tråden. Mellan Bögatan och Sankt Sigfrids plan är det i alla fall en viss växtlighet. Men håller med, allt är väldigt otydligt skrivet.

Det är min bestämda åsikter att alla clowner förtjänar en pungspark, oaktat om dom trakasserar folk eller inte.
Citera
2017-09-24, 03:34
Medlem
Clowner mot Nato /Aurora har ju haft fullt upp i veckan i Göteborg.. Minns inte exakt åVar de håller till
Citera
2017-09-24, 04:53
Bannlyst
Har inte hört någon som blivit mördad av clowner dom vill bara skrämmas.
Det kommer från usa att skrämmas i clowndräkter efter alla prank videos.
Citera
2017-09-24, 13:00
Medlem
Venators avatar
Jag hoppas verkligen att den här tjejen inte får något tråkigt efterspel. Hade jag sparkat en psykiskt instabil idiot i skrevet i mörkret och sluppit undan hade jag verkligen inte velat se mitt namn i tidningen...

Citat:
Ursprungligen postat av xerssix
Har inte hört någon som blivit mördad av clowner dom vill bara skrämmas.
Det kommer från usa att skrämmas i clowndräkter efter alla prank videos.

Ja, det är därför clownerna kan få komma undan med en spräckt pungkula eller två. Om farbror doktorn sedan behöver skära upp deras blålila pung för att plocka ut levrat blod kan Clownen få se det som en bonus. Extranummer på cirkus liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in