2017-09-22, 00:57
Medlem
Jag behöver använda ett simpelt bokföringsprogram till datorn (inte mobilt) som helst är gratis. Jag har ett litet företag med inte så mycket bokföring så jag något avancerat är inte aktuellt.
Vad har ni för rekommendationer och tips?

Tack på förhand!
Citera
2017-09-22, 01:00
Medlem
Har inte startat min firma än, men planerna är långt gående.

Vet inte vilken bank du har, men när jag kikat runt verkar det ju finnas mycket väldigt simpla som är billiga. Ett jag själv fatnat för är SpeedLedger e-bokföring. Men det kan ju bero lite på att jag har Swedbank med och då verkar det extremt bra.

Är ju väldigt billigt med om man kör på årsfakturering och helt kompatibelt med Swedbank's internetbank. Dom har massor av youtubeguider osv. har väl typ kollat igenom allt dom har.

Ska ju dock sägas att jag inte provat dom själv, men verkar riktigt bra i mitt tycke.
Citera
2017-09-22, 10:06
Medlem
Bokio
Citera
2017-09-22, 13:43
Medlem
mockrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamei
Bokio
What he said.
Citera
2017-09-22, 16:44
Medlem
Känns skumt med ett program som är gratis. Har också kollat på speedledger men om Bokio fungerar så är det onödigt att slänga ut pengar i onödan.
Citera
2017-09-22, 19:00
jag kör visma eekonomi, väldigt billigt och enkelt. fixar även bokslutet för en liten peng, gör det väldigt enkelt att bara skriva ut och skicka till bolagsverket
Citera
2017-09-23, 09:05
Medlem
Jag använder ett bokföringsprogram som heter Bokis. Det kostar ungefär 1100 kronor om året. Bokis finns i olika versioner beroende på hur avancerat man vill att programmet ska vara. Jag har grundversionen där man bara kan bokföra olika poster men man kan kolla resultat, balans och så vidare.
men det finns ingen faktureringsfunktion till exempel.

Bokis är helt lagom för mina behov då mitt företag fortfarande har en rätt liten omfattning. Jag vet att det finns olika sidor på Internet där man bokför online men i mitt tycke är de inte lätta använda. Jag slår ett slag för Bokis.

https://www.bokis.info/
Citera
2017-11-27, 15:39
Medlem
Jag kör Amako Bokföring som installeras lokalt på datorn. Programmet kostar strax under tusenlappen (engångskostnad) men är värt varenda öre. Finns som demoversion. Lättkört! Rekommenderas!

https://www.amako.se

Lycka till!
Citera
2017-11-28, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lamei
Bokio

+1

Har gratis bokföring, löner och fakturering.
Citera
2017-11-30, 05:18
Medlem
carminaburanas avatar
Kolla upp wrebit, kostar 99 i måanden men verkar fantastiskt. Jag tänkte börja med det nästa år så jag slipper betala min bokföringsgubbe, plus att jag får bättre koll.
Citera
2018-12-17, 16:16
Medlem
Klarar man sig gratis på bokio om man strösäljer några varor per månad?

Visma förklarar bokio
https://vismaspcs.se/produkter/bokfo...ma-eller-bokio
Citera
2018-12-17, 22:44
Medlem
Jag har haft Bokio i cirka ett år nu och det är otroligt enkelt att använda. Bokio räknar själv ut allt som behövs inför deklarationen som resultat, balans och momsdeklaration och så vidare. Och när man bokför en post så får man förslag på vilket kontoslag som man bör använda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in