Citat:
Ursprungligen postat av gshumway
Mina problem, som ligger till grund för oro och sömnsvårigheter, bearbetas ständigt. Jag hade en riktigt dålig period då jag inte orkade jobba, under vilken jag upptäckte att Propavan gick fin-fint att sova på. Jag råkade ha Propavan tillgängligt och tänkte att det var värt att testa, men jag blev orolig för att intaget av dem skulle leda till problem vid återgången till arbetet (jag fruktade ett drogtest som aldrig blev av, men som jag väl ändå hade klarat i och med att Propavan inte är något som letas efter vid sådana tester).
Nu är jag igång och jobbar sedan ett par dagar tillbaka, och har fått kontakt med en psykolog för att få hjälp med bearbetningen av det som tynger mig. Jag tar fortfarande en Propavan varje kväll för att somna, och funderar på att försöka få just den medicinen utskriven så att jag slipper oroa mig för dagen då de jag redan har är slut.
Jag skulle lika gärna kunna sova på Flunitrazepam, men de är ju svåra att få utskrivna, i tillägg till att de är beroendeframkallande på ett sätt som jag ogillar. Stesolid somnar jag inte alls på, såvida jag inte kombinerar med alkohol. Regelbundet intag av bensodiazepiner utan bakomliggande recept vill jag inte gärna ägna mig åt eftersom det kan skapa problem på arbetet om ett drogtest trots allt skulle bli aktuellt.
Det känns underbart att läsa att du verkligen tar tag i problematiken! Jag gjorde det inte, vilket till slut ledde till att jag slog i mig vad som helst för att tvärslockna. I dagsläget är jag någorlunda ren, men min dagliga dos av Benso får många att tappa hakan. Jag har dock börjat trappa ned.
Propavan kommer du, som nämns tidigare i tråden, att få utskrivet utan problem. Jag har
ytterst svårt att tro att läkaren skulle rynka på näsan för att du använt preparatet utan att ha haft det förskrivet. Dessutom brukar läkarna vara ganska generösa vid förskrivningen av Propavan. Strålande att de har så pass god effekt på dig; det innebär att du slipper Bensodiazepiner och besläktade läkemedel som i längden
kan medföra blandmissbruk, ångest, abstinens och, i vissa fall, övergång till starka Opiater. Lycka till!