• 1
  • 2
2006-01-11, 23:17
Bannlyst
Alla medlemmarna är de vanliga svensson med sju-tiil-fyra jobb eller vad är det för pundare egentligen? hur får dom ihop ekonomin
Citera
2006-01-11, 23:35
Medlem
farbror einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kim_westin
Alla medlemmarna är de vanliga svensson med sju-tiil-fyra jobb eller vad är det för pundare egentligen? hur får dom ihop ekonomin
Det du inte vet har du inte ont av, lägg dig inte och snoka reda på deras inkomster.
Citera
2006-01-12, 00:09
Medlem
Princans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kim_westin
Är du snut eller?
Citera
2006-01-12, 00:28
Medlem
Dum fråga.
Citera
2006-01-12, 00:58
Medlem
Kan någon ge honom ett vettigt svar? Skall det vara så svårt?

De är helt enkelt yrkeskriminella (även om en liten del faktiskt arbetar som "svensson"). De livnär sig på narkotika, prostitution och indrivningsverksamhet mm.
Citera
2006-01-12, 01:09
Medlem
Princans avatar
Läs detta inlägg, rätt så intressant: http://www.flashback.org/showpost.p...4&postcount=23
Citera
2006-01-12, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Kan någon ge honom ett vettigt svar? Skall det vara så svårt?

De är helt enkelt yrkeskriminella (även om en liten del faktiskt arbetar som "svensson"). De livnär sig på narkotika, prostitution och indrivningsverksamhet mm.

Skitsnack.... väldigt väldigt få som är "yrkeskriminella".
Citera
2006-01-12, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]

Jag baserar mitt inlägg på min erfarenhet från kriminalvård/rättsväsende.
Citera
2006-01-12, 02:27
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Jag baserar mitt inlägg på min erfarenhet från kriminalvård/rättsväsende.
Fast då träffar du ju bara på de som verkligen är kriminella, inte de andra.

Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]

Det låter rimligare.
De flesta är nog rätt ordentliga killar som hamnat i fel sällskap pga av en tidig 40-årskris.
Citera
2006-01-12, 02:35
Medlem
He,he. Jag kan garantera dig att en 40 årskris och en HD inte ger dig någon möjlighet att gå med i HA.
Citera
2006-01-12, 08:16
Medlem
Har inte en hel del såna här MC-bovar också olika byggbolag?
Citera
2006-01-12, 11:28
Medlem
illums avatar
Rätt många blandar ihop HA med de hangarounds, prospects och liknande som de omger sig med. Man hittar ju självklart allt möjligt folk från "wannabes" som mest super, slåss, har dyslexi och går på fester till de som har hand om spelautomater och knark till de mer handfasta som sköter utpressning och diverse "återgäldning". De sistnämnda är inte så många, de sitter mest på kåken, har som regel någon diagnos av typen aggressiv störning/lättretlighet och är väl kanske den typ som man ser mest på tv.

Det finns också gott om folk i eller runt HA som inte sysslar med brottslighet alls men de är kanske inte bäst kända för sin vilja att gola, vilket placerar dem på rätt sida av "PK"-skalan för medlemsskap s.a.s.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in