• 1
  • 2
2017-09-21, 07:34
Medlem
Dricksglas55s avatar
Som rubriken lyder så är jag sugen på en Galant. Har tänkt att lägga max 15 000:- på en bil som ja ska ha till jobbet varje dag. Även sugen på en Volvo S60, 00-03 som man kan hitta även dom för 15 000:- ungefär. Som rullat 20-30k mil. Nån utav dom två modellerna lutar det åt. Har bara 2 mil enkel så blir inga långa sträckor. Men tycker att dom ser bra ut för dom pengarna. Och japanerna gör väl pålitliga motorer? Kraven är att den ska vara skattad, bes, inga större fel och se okej ut. Så jag tänkte höra vad ni har att säga generellt om modellen? Lite intresserad av nån utav dessa två möjligen.

https://www.blocket.se/gavleborg/Mit...2612.htm?ca=11

https://www.blocket.se/stockholm/Mit...5633.htm?ca=11

Ena står det V6 motor. Och den andra ingenting. Nån som har något bra eller dåligt att säga om V6 motorn?

Tack på förhand.
Senast redigerad av Dricksglas55 2017-09-21 kl. 07:38.
Citera
2017-09-21, 08:06
Medlem
pillenottens avatar
Japanen skulle jag välja för att få en problemfri bil - om du kan hitta ett ex som inte är alltför rostigt., vilket vanligen är deras huvudproblem.
Kamremsbyten är dyrt, så det kollar man alltid behovet av innan man köper!
Citera
2017-09-21, 08:25
Medlem
paerras avatar
Den första heter säljaren inte Sara

SJB965,PB,MITSUBISHI GALANT AVANCE,SVART,2001,AVST,170911,A*MED AL-SHARE*FE,GÄVLE

Dessutom avställd. Ringer lite varningsklockor
Citera
2017-09-21, 08:28
Medlem
Mitt standardsvar vad det gäller skrotbilsköp är att det viktigaste är vem som säljer bilen.

Kebabkletande Abdi eller Pensionerade Åke. Tyvärr så har erfarenheten lärt mig att välja bort samtliga svartingar och folk som inte talar begriplig svenska.

30 sekunders koll på transportstyrelsen spara dig många hundralappar i bensinpengar och mycket tid.
Betalar heller 5000 för mycket för en fin välvårdad bil ägd av en svensk gubbe än letar billigaste runket i orten.

MvH
Citera
2017-09-21, 08:30
Medlem
Har haft en Mitsubishi dock en pajero från de årtalen. Bra bil men tyvärr väldigt svårt med vissa delar om det behövs. På så sätt hade jag aktat mig. Volvon lär det iaf gå att finna delar till.
Citera
2017-09-21, 09:13
Medlem
Den svarta var ju utannonserad för 6000:- för 2 veckor sen=Han har väl gett max 5000:-

Modellår 2001 Växellåda Automat Miltal 16 500 - 16 999 Tillverkningsår 2001 Bränsle Bensin skattad&besiktigad . lite rost finnes. Dåliga s-däck. Bra v-däck på plåtfälg. Bilen funkar bra Motor och växellådan, Dock lyser motorlampan Felkod P0403 Egr ventil . Ny ventil beställd . Utrustning AUTOMAT ABS bromsar 17 " aluminium fälgar AC Klimator Farthållare Airbag förare Airbag förare & passagerare C-lås CD-stereo Elhissar fram och bak Fjärrstyrt c-lås Färddator Multifunktionsratt Servostyrning Stolvärme fram Svensksåld Vinterhjul Infällbara backspeglar El antenn Extrauppgifter från Bytbil Märke Mitsubishi Biltyp Sedan Modell GALANT AVANCE Färg Svart I trafik 2001-09-21 Drivhjul Tvåhjulsdriven Hästkrafter 160 Hk CO 2 -utsläpp 238 g/km Inför köpet

Avläst pris: 6000 SEK
Citera
2017-09-21, 09:14
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Som rubriken lyder så är jag sugen på en Galant. Har tänkt att lägga max 15 000:- på en bil som ja ska ha till jobbet varje dag. Även sugen på en Volvo S60, 00-03 som man kan hitta även dom för 15 000:- ungefär. Som rullat 20-30k mil. Nån utav dom två modellerna lutar det åt. Har bara 2 mil enkel så blir inga långa sträckor. Men tycker att dom ser bra ut för dom pengarna. Och japanerna gör väl pålitliga motorer? Kraven är att den ska vara skattad, bes, inga större fel och se okej ut. Så jag tänkte höra vad ni har att säga generellt om modellen? Lite intresserad av nån utav dessa två möjligen.

https://www.blocket.se/gavleborg/Mit...2612.htm?ca=11

https://www.blocket.se/stockholm/Mit...5633.htm?ca=11

Ena står det V6 motor. Och den andra ingenting. Nån som har något bra eller dåligt att säga om V6 motorn?

Tack på förhand.
Ska du verkligen ha en skrotbil att åka med till och från jobbet? Vad gör du när den står på verkstad?
Den första såldes för någon månad sedan för 6000 kr. Sara, med mansröst och utländsk brytning, har piffat upp den med lite silvertejp och sprayfärg.
Citera
2017-09-21, 09:16
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paerra
Den första heter säljaren inte Sara

SJB965,PB,MITSUBISHI GALANT AVANCE,SVART,2001,AVST,170911,A*MED AL-SHARE*FE,GÄVLE

Dessutom avställd. Ringer lite varningsklockor
Aha fyfan. Ja den går bort direkt! Tack för svaret 👍
Citera
2017-09-21, 09:18
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Mitt standardsvar vad det gäller skrotbilsköp är att det viktigaste är vem som säljer bilen.

Kebabkletande Abdi eller Pensionerade Åke. Tyvärr så har erfarenheten lärt mig att välja bort samtliga svartingar och folk som inte talar begriplig svenska.

30 sekunders koll på transportstyrelsen spara dig många hundralappar i bensinpengar och mycket tid.
Betalar heller 5000 för mycket för en fin välvårdad bil ägd av en svensk gubbe än letar billigaste runket i orten.

MvH
Jag håller helt med dig. En svensk gubbe i 60 års åldern som haft den sedan ny är klart drömmen. Men har bara för tillfället max 15 att lägga på en bil. Jag letar vidare, uppskattar ditt svar dock 😊
Citera
2017-09-21, 09:19
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Ska du verkligen ha en skrotbil att åka med till och från jobbet? Vad gör du när den står på verkstad?
Den första såldes för någon månad sedan för 6000 kr. Sara, med mansröst och utländsk brytning, har piffat upp den med lite silvertejp och sprayfärg.
Haha vilken jävla fuling!
Citera
2017-09-21, 09:23
Medlem
Den som säljs av David kan ju vara något om uppgifterna stämmer,och David inte heter Davood som lyckats få med sig ägarpapperet när han köpte bilen för en vecka sedan....

Mystiskt att bilen hade gått 24981mil vid sista bes i Mars...Har den bara stått still sedan dess??

men men ett telefonsamtal ger dig klarhet
Citera
2017-09-21, 09:28
Medlem
Här har du väl en hyfsad bruksare för 1/3del av din budget om du vill åka gammal Galant.
Nybes dessutom

https://www.blocket.se/stockholm/Mit....htm?ca=11&w=1
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här