• 8
  • 9
2019-07-22, 12:59
Medlem
BuckshotBills avatar
Alla jag stött på som har nedlåtande inställning till Flashback är själva trångsynta, kör med härskartekniker och andra hejdlösa argumentationsteknikfel.

Alla.
Citera
2019-07-22, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Själv kan jag säga att jag pratar vitt och brett om detta, jag är stolt för att vara FB:are. Mycket för att försöka normalisera forumet bland familj, släkt, vänner och bekanta i avsikt att kanske öppna någons ögon för verkligheten. I yrkeslivet är det dock tabu, vill inte diskutera vare sig politik, religion eller annat som kan hämma framtida möjligheter. En strategisk snarare än feg handling, ser jag det som. Jag är inte på arbetsplatsen för att missionera. Dock kan jag visa missnöje och hugga till om det blir PK på tal. Men det är faktiskt djävligt ovanligt numera.

Hur funkar det för er? Hur öppna är ni med ert FB:ande? Smyger nu för frugan eller äkta maken? Eller är ni liksom jag stolta och uppmuntrande, åtminstone privat?
De flesta i min familj o vänner vet till o med om mitt användarnamn.
Citera
2019-07-24, 14:32
Medlem
Grillalites avatar
Varje dag får jag frågor om jag vet vem "kändisen" de plockat är, så ja, de vet att jag hänger här.

Sveriges största forum liksom, bara gå in och läsa istället för att fråga mig varenda jävla gång.

Så korkade är folk, de tror att jag har en magisk nyckel till alla hemska hemligheter. Ursäkta, nu rabblar jag på, inte bra med de här semesterölen.
Citera
2019-07-24, 14:34
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
De flesta i min familj o vänner vet till o med om mitt användarnamn.

Samma här.
Vad ska man skämmas för? Att man tycker om information?
Citera
2019-07-24, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knaseligas
Bland det första jag berättar vid möten med nya människor.

Samma här. Alltid det första man berättar, det och kukstorlek.
Citera
2019-08-18, 01:31
Medlem
gabrielle2s avatar
Helt öppen. Jag till och med tipsar folk som inget vet om flashback att de skall kika in hit.
Där finns allt du vill veta om allt och du kan läsa endast om du vill eller bli medlem och diskutera i olika ämnen. Var beredd på att du måste våga svara för dig. Du kan också träna dig på att debattera för din sak.
Finns många som aldrig hört talas om flashback.
Innan jag blev medlem hade jag ingen aning om att flashback fanns.
En kompis till mig tipsade mig.
Det passar dig som handen i handsken..
Citera
2019-08-18, 09:17
Medlem
SvartChilis avatar
Jag är öppen med det men jag behöver alltid försvara mig och flashback. Många associerar fb till knark, rasism, otrevliga uthängningar och hat mot kvinnor.
Citera
2019-08-18, 11:21
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Jag är öppen med det men jag behöver alltid försvara mig och flashback. Många associerar fb till knark, rasism, otrevliga uthängningar och hat mot kvinnor.
Då är det av vikt att möta det, debattera emot eller för.
Kvinnor är definitivt inte alltid offret även hon är en hatare. Skillnaden är att kvinnan slår mannen, vänder sig om och skriker, han slog mig och så blir hon ett stackars offer och mannen skurken. ( fittigt beteende) utan att hon själv får ta sitt ansvar över det inträffade och hon gör det inte heller och har samhället på sin sida. Lika fittigt beteende i samhället för övrigt.Samma fittighet bland politiker.
Av vikt då att få möta detta. Som kvinna avskyr jag vårt " fittiga beteende"
Även vår fittighet mot varandra. Skitsnack och din jävla fitta snack.
Invandrarproblem man älskar att kalla rasism är också bra att kunna få rota i.
Knark förekommer överallt även drogen alkohol. Bra att kunna få rota i det också.
Sådan bild av flashback levererar jag när jag hör någon diskutera ämnet. Talar om att det finns allt annat än den bilden.
Du har din chans att kunna försvara det eller gå emot det.
De här samtalen som förs här inne är något som verkligen borde existera i samhället där allas ord, frustration samt åsikter om saken borde vara en naturlig del i debatter som förs, alla skall få delta eftersom det handlar om oss alla.
Att då trycka på helt krasst att forumet är rasism, kvinnohat, är en mycket förenklad version av det hela.
Du vill väl möta dem / det du talar om eller vill du endast ha medhåll tex?
Jag har valt att ge bilden av flashback som den är och vill att folk själva skall bilda sin egna uppfattning om saken utan andras tänkande ÅT dem.
Viktigt för mig. Därav min öppenhet om mitt medlemskap. Mina nära och kära vet mitt namn här inne och vet mina åsikter. Ber dem läsa mina kommentarer. Rätta mig, skälla på mig, reagera som de vill.
Senast redigerad av gabrielle2 2019-08-18 kl. 11:32.
Citera
2019-08-19, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillalite
Varje dag får jag frågor om jag vet vem "kändisen" de plockat är, så ja, de vet att jag hänger här.

Sveriges största forum liksom, bara gå in och läsa istället för att fråga mig varenda jävla gång.

Så korkade är folk, de tror att jag har en magisk nyckel till alla hemska hemligheter. Ursäkta, nu rabblar jag på, inte bra med de här semesterölen.

Samtidigt krävs det övning för att kunna sålla information. Finns oändligt mycket skit man måsta vada igenom för att finna guldkorn. Och det krävs verkligen övning för att finna guldkornen...
Citera
2019-08-19, 17:57
Medlem
Svarar om någon frågar men det är inte så att man tar upp det själv.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in