2017-09-20, 18:02
Medlem
Hej, min dator har fuckat sönder och går inte använda grafikkortet. Står bara no signal när jag kopplar in skärmen, provat med 2 olika. Så nu kan jag bara använda det "inbyggda" grafikkortet som sitter i nån krets i moderkortet antar jag. Men hur fan installerar jag drivrutiner till det grafikkortet?

Mitt moderkort är MSI Z77A-G41
Citera
2017-09-20, 18:07
Medlem
Det är väl i CPUn som den är inbyggd i?
Citera
2017-09-20, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abloodywar
Det är väl i CPUn som den är inbyggd i?

Ah stämmer, kom på det nyss. Håller på att installera drivrutinerna nu till min cpu återkommer i tråden om det inte fungerar
Citera
2017-09-20, 18:11
Medlem
4yoonlys avatar
De flesta OS har inbyggda drivrutiner för "inbyggda" grafik processorer.

Efter du startat upp det (antar Window, OSX, Linux) så är det bara att uppdatera vidare för att få det senaste...

Intel HD har ju faktiskt både i Windows och Linux en Autoupdate programvara (dvs den tar reda på exakt vilken variant av Intel HD det är och uppdaterar...) OSX dock vet jag inte så mycket om...

https://downloadcenter.intel.com/
Citera
2017-09-20, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
De flesta OS har inbyggda drivrutiner för "inbyggda" grafik processorer.

Efter du startat upp det (antar Window, OSX, Linux) så är det bara att uppdatera vidare för att få det senaste...

Intel HD har ju faktiskt både i Windows och Linux en Autoupdate programvara (dvs den tar reda på exakt vilken variant av Intel HD det är och uppdaterar...) OSX dock vet jag inte så mycket om...

https://downloadcenter.intel.com/

okok, jag googlade intel i7 3770k graphic card drivers eller något i den stilen sen laddade ner och installerade. Fungerar iaf nu
Citera
2017-09-24, 17:18
Medlem
killawifes avatar
Cpu'n har inga drivrutiner. Det man installerar är drivrutinerna för chipset, sen funkar det som det ska med kommunikationen. Bild får man ändå, även utan drivrutiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in