• 1
  • 2
2017-09-20, 16:05
Medlem
Efter flera år här i R&S, så har jag fått intryck av att en så kallad "bad boy" är en man med följande karaktärsdrag:

• Vågar säga vad han tycker, utan att skämmas för sina åsikter.
  • Undviker inte konflikter för att bevara husfriden.
  • Blir arg på sin tjej om hon har gjort något dumt.
  • Håller sig inte i skymundan, eftersom han anser sig ha lika stor rätt som alla andra att synas och höras.
  • Föredrar att prata på, och riskera att det blir fel, framför att hålla tyst för att eliminera all risk att såra eller irritera någon.

Detta är vad folk i gemen kallar för en man med gott självförtroende, men i R&S är detta alltså en riktig stygging. Motsatsen - en tystlåten, tillbakadragen, konflikträdd fjäskare, är vad som anses vara en "snäll kille".

Har jag förstått er rätt?
Har ni något att tillägga?
Citera
2017-09-20, 16:12
Moderator
tobess avatar
Fast det går ju att lägga en positiv eller negativ spinn på alla dessa egenskaper. Du väljer att framställa dom alla som något positivt.

Det är inget fel på att säga vad man tycker och tänker t.ex, men om någon konstant framför sina (oftast korkade) åsikter utan att någon har bett om det så är det mindre bra, o.s.v.

Du glömde för övrigt lägga till:
  • Inte den skarpaste kniven i lådan.
  • Till följd av punkt 1, oftast lågutbildad utan några som helst framtidsplaner.
Citera
2017-09-20, 16:14
Medlem
FairyCutes avatar
Jaha där ser man, min slutsats av vad en badboy här på Flaschback står för är någon helt annan. Som jag tolkat det så är en badboy:

- tatuerad
- har suttit i fängelset
- struntar i kvinnors känslor och behandlar dom som medel för deras egen lycka
- döljer sin osäkerhet genom att gapa och skrika
- festar ofta och mycket
- är sexuellt dominant

Så lite skillnad mot din lista! Ska bli intressant att höra hur andra tolkat det.
Citera
2017-09-20, 16:15
Medlem
Tinoss avatar
Bad boy:

Inga framtidsplaner eller utbildning.
Har en eller flera prickar, förmodligen precis knegat ut ur kåken.
Spenderar nästan hela sin tid på gymmet pga brist av självförtroende(ironiskt nog).
Tatuerad kropp.
Dålig uppväxt/ingen kontakt med föräldrarna.
Passiv-aggressiv.
Röker cigg.
Startar bråk väldigt enkelt för att kunna hävda sig själv att han är bäst och störst.
Spänner sig ofta och kollar snett på alla.

Tjejer gillar spänningen som de bidrar till(då inget är förutsägbart med denna person) men inser senare att det är ett självdestruktivt beteende och inget som lockar när man vill skaffa barn.

Citat:
Ursprungligen postat av FairyCute
Jaha där ser man, min slutsats av vad en badboy här på Flaschback står för är någon helt annan. Som jag tolkat det så är en badboy:

- tatuerad
- har suttit i fängelset
- festar ofta och mycket
- är sexuellt dominant

Så lite skillnad mot din lista! Ska bli intressant att höra hur andra tolkat det.

HAHA touche. En minut före mig.
Senast redigerad av Tinos 2017-09-20 kl. 16:17.
Citera
2017-09-20, 16:17
Bannlyst
Nej du har misstolkat.

Den där typen utav badboy är något som småflickor faller för.

En badboy av typen alfa behöver inte bli arg på sin kvinna. Han kan kontrollera henne ändå. Han behöver inte höja rösten. Det räcker med en blick så vet hon att hon passerat en linje.

Han säger vad han tycker och tänker. Och om någon inte gillar det han har att tillföra så rör det honom inte i ryggen, men inte på det sätt att han är arrogant om det. Han inser att det inte har med honom att göra och låter det gå.
Han står för vad han tänder på. Och när kvinnor låtsas reagera negativt på det så viker han sig inte och säger "kanske är lite konstigt trotts allt hehe". Han älskar det oavsett, och hon gör det också vare sig hon vet om det eller ej.
Han står för vad han säger. Han säger inte saker för att lura andra. Har han sagt något, är det så det kommer att bli.
Kan ta en konflikt om det behövs. Men är inte den som söker den.

Men framförallt, en badboy utav typen alfa.. Kan säga förlåt när det behövs. Och ta kritik när den är legitim.

Den typ du drar upp, är en sorts manlig dramaqueen med taskig attityd.
Senast redigerad av JimJams 2017-09-20 kl. 16:19.
Citera
2017-09-20, 16:18
Medlem
FairyCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinos
Bad boy:

Inga framtidsplaner eller utbildning.
Har en eller flera prickar, förmodligen precis knegat ut ur kåken.
Spenderar nästan hela sin tid på gymmet pga brist av självförtroende(ironiskt nog).
Tatuerad kropp.
Dålig uppväxt/ingen kontakt med föräldrarna.
Passiv-aggressiv.
Röker cigg.
Startar bråk väldigt enkelt för att kunna hävda sig själv att han är bäst och störst.
Spänner sig ofta och kollar snett på alla.

etc.

Tjejer gillar spänning som de bidrar till, men inser snabbt att killen är en osäker tönt som aldrig kommer växa upp.

HAHA touche. En minut före mig.
Fast du fick med en del jag missat, träningen är ju obligatorisk för en Fb badboy och att de röker och är lågutbildade. Så... vi har nog tolkat det rätt lika.
Citera
2017-09-20, 16:18
Medlem
Citat:

- tatuerad
- har suttit i fängelset
- festar ofta och mycket
- är sexuellt dominant

Grejen är att killarna i R&S ofta skriver om "bad boys" på krogen som snor alla tjejer. De kan ju omöjligen veta om dessa mäns bakgrund. Det enda de skriver är att dessa män snackar en massa och tar en massa plats.
Citera
2017-09-20, 16:25
Medlem
note-its avatar
Citat:

- tatuerad
- har suttit i fängelset
- festar ofta och mycket
- är sexuellt dominant

Lägg till att han inte är över 170cm lång, så har vi samma bild.
Citera
2017-09-20, 16:28
Bannlyst
Handlar inte om att badboyen är den där gapiga killen som slår alla i sin väg.

Det är en kille som är lite cool i sin stil, som skiter i allt, som inte nödvändigtvis är godhjärtad mot alla eller som är sprattlig och glad hela tiden. Givetvis har han också flera tjejer efter sig trots att han inte har någon vidare personlighet...

Sen ska han ju såklart ha den där obligatoriska kepsen bak och fram.

Dessa egenskaper högaktar kvinnor. Om man sen är snäll, ler mycket, är allmänt trevlig eller håller upp dörren för en kvinna, ja då blir man friendzonad.

Biologiskt sett så är tjejer mer djur än män i detta avseende.
Citera
2017-09-20, 16:31
Medlem
Nej du beskriver en vanlig mupp.
En badboy är nån som skiter i samhällets normer. Ofta resulterar det i kriminalitet och ett visst utanförskap eftersom det är omöjligt att komma överens med alla muppar.

- Din tjej mopsar upp sig? Du kastar ut henne (från balkongen).
- Att synas och höras är bara för muppar med napoleonkomplex.
- Det är ingen idé att diskutera med folk, man drar fram kniven.
- Det man tycker håller man för sig själv, blir det missförstånd drar man fram kniven.
Citera
2017-09-20, 16:35
Medlem
FairyCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Grejen är att killarna i R&S ofta skriver om "bad boys" på krogen som snor alla tjejer. De kan ju omöjligen veta om dessa mäns bakgrund. Det enda de skriver är att dessa män snackar en massa och tar en massa plats.
Och att dom är tatuerade och pumpade med muskler och behandlar tjejena som skit men ändå så väljer tjejerna dom framför de "snälla" killarna - jo jag har läst det här på R&S jag med. Men du har rätt i att i sådana lägen kan de inte veta bakgrunden men de drar väl egna slutsatser från vad de ser och hör och från skvallret de hör om personen i fråga.
Citera
2017-09-20, 16:36
Medlem
FairyCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Lägg till att han inte är över 170cm lång, så har vi samma bild.
Haha ja nu har vi en klassisk badboy
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in