Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-20, 19:58
  #73
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Finns det någon mer än Greg Johnson? Namn!

(Eller hittade du bara på?)

För övrigt ska sägas att det finns ingen säker källa på GJs sexuella läggning men det skulle inte förvåna mig om så vore fallet.

Jack Donovan och James O'Meara. Jag tror dock inte att någon av dem räknas som alternativhöger längre.
__________________
Senast redigerad av MrSkargard 2017-09-20 kl. 20:03.
Citera
2017-09-20, 20:23
  #74
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Alltså.. Det han kommer att lägga fram så är det väääääldigt färgat av hans syn på högern eftersom han är en vänsterextremist.

Stod rätt tidigt att han ville slå ner dom eftersom deras tankar var så jävla skeva.

Det är svårt att detta ska ses som något helt opartiskt


EDIT:
Hoppas någon verkligen gör likadant med Antifa

Finns ju avhoppare från antifa som uttalat sig. Exempel: https://www.youtube.com/watch?v=PN2ZTpqr8sQ
Citera
2017-09-20, 20:38
  #75
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Problemet för just Alt.Right rörelsen är väl i stort att man letar mestandels ryggdunkar så det är inte särskilt svårt att infiltrera vissa grupper. Jag skulle anta att det är svårare att ta sig in i grupperingar som Vanguard USA eller KKK, men den gemene Alt.Right-sfären är nog förhållandevis enkelt att arbeta sig upp i.

Rapa lite Infowars-artiklar, vara aktiv med memes och runka av Paul Joseph Watson så är du ju där.


För just Alt.Right verkligen? Är inte det lite av hela grejjen med rörelser över huvud taget? Bokcirklar, pc spelare, schackspelare, nazister, sverigedemokrater, afa:iter och så vidare? Det går ju att ta sig in precis överallt om man känner för det, inga problem. Har man bara tiden och ett jävla fokus så kommer du ända upp i USAs administration om så är.
Citera
2017-09-20, 21:08
  #76
Medlem
GrundMakarns avatar
Hur infilterar man en grupp som inte finns? Är alt-right ett politiskt parti? Nej. Alt-right är bara en annan modernare benämning på de till höger om vänstern med fokus på nätaktivism.

"Patrik Hermansson" Är detta verkligen en riktig person eller ett trollnamn? "Her mans son". Det luktar trolleri på hög nivå. Addera detta med det ovanstående så är det bara producerat klickbete.
Citera
2017-09-20, 21:30
  #77
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Såg du inte den första gubben i artikeln? En engelsman runt närmare 50 år gammal som klär sig som Hitler-jugend och dricker mjöd i någon sorts ritual?

Att över huvud taget umgås med en sådan säger en hel del.

Jag kan hålla med, men det innebär också att det kanske var det värsta de har. Och om det är det värsta de kan producera efter att ha följt dem i ett år... Ja... Hur ställer man sig till det?
Citera
2017-09-20, 21:34
  #78
Medlem
Hopenothate är ungefär som expo om man går in på deras sida och kollar runt!! Hänger ut en massa människor och dylikt!! Hmm märkligt att ingen infiltrerar extremvänstern eller vad säger ni?
Citera
2017-09-20, 21:35
  #79
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Anders Lindberg hyllar hjälten på twitter.

En liten fråga bara. Vad har avslöjats?
Att Alt-right ogillar homosexuella? Att man gillar Trump och memes. Att man det är utbrett att man ogillar judar? Det här är ju saker man är ganska tydlig med själva.

Mod förknippar jag mer med att avslöja något som tidigare varit dolt som terrorceller eller hur IS rekrytrerar i det dolda. Detta är bara ytterligare en gäspig dokumentär i Vice-stil.
Anders Lindberg är ju en jubelidiot som normala personer garvar åt.
Låt stollen leva sin dröm fram till nästa val....
Citera
2017-09-20, 21:37
  #80
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrundMakarn
Hur infilterar man en grupp som inte finns? Är alt-right ett politiskt parti? Nej. Alt-right är bara en annan modernare benämning på de till höger om vänstern med fokus på nätaktivism.

Mmmm, det är lite knepigt det där. Man skulle nog kunna hävda att det är en rörelse, i stort sett centrerad runt/med Spencer, Friberg, Taylor. Det är dock inte riktigt den bilden som målas upp, utan den bilden är väl mer lik din. Själva ordet verkar slitas lite mellan de som anser sig ha skapat alt-right, och de nya "meme-lordsen", som är lite mer av Trumps supportrar.

Den här videon, som angriper hur Milo förklarar alt-right, tycker jag representerar båda dessa sidor ganska bra: https://www.youtube.com/watch?v=IKGBWNGiGMU

Milo representerar den lite mer "västerländskt centrerade" bilden av alt-right och Henrik & Lana den mer etnonationalistiska varianten.

Kolla speciellt vid ca 6:30, där han beskriver problemet med definitionen och förståelsen av det.
__________________
Senast redigerad av Lydan 2017-09-20 kl. 21:42.
Citera
2017-09-20, 21:40
  #81
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tar mig bara rätten att slå fast att min originalrubrik var "svensk vänsterextremist...", och att den är mer sanningsenlig än den nuvarande. Jag tänker inte klaga på nåt moderatorbeslut, eftersom det är mot reglerna, men ett sånt här förtydligande måste jag få göra, eftersom folk annars kan få för sig att det är jag, trådstartaren, som relativiserat och anonymiserat infiltratörens politiska tillhörighet.

Patrik Hermansson har arbetat för vänsterextrema Expo i flera år. Det här arbetet gjorde han åt vänsterextrema Hope Not Hate. Han är uttalad feminist, homoaktivist och antifascist. Du blir inte mycket mer vänsterextremist än så.

Alla politiska organisationer med maktambitioner är antigen infiltrerade eller skapade av makteliten. NMR är inte något undantag om du fått för dig det, eller Flashback med adress inte långt ifrån ADL i Jew York City.
Citera
2017-09-20, 21:40
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Men suck. Samma publik menar jag då anhängarna av Alt.Right-rörelsen. Det kvittar om han kallar sig Alt.Light, det han säger är vad Trump-fansen vill höra och han har väldigt mycket Alt.Right-anhängare, precis som hans chef Alex Jones. Det är ju lite såhär Alt.Right-rörelsen fungerar, man ger sig själv en annan politisk titel för att kunna distansera sig från andra inom röresen, men samtidigt mer eller mindre propagera för samma sak.

PJW må vara Alt.Light, Lauren Southern kallar sig Identitär och så vidare, men båda dessa pratar till och för exakt samma gruppering av folk, d.v.s arga människor som ogillar muslimer och judar, samt finner samhället på dekis och förfäras över "White Genocide", eller som dessa två nu kallar det för, "The Great Replacement".

Hela grejen med alt.right är ju att smyga in nassevärderingar och snygga till det lite genom att ändra vokabulär och skapa nya buzzwords för allting. Så kallad dogwhistling. Det här i sig gör det väldigt lätt att ta sig in i den innersta kretsen eftersom det man är ute efter är likes och retweets som ryggdunkanden på Youtube för att bekräfta sin världsbild och på så sätt få folk på nätet, bland annat, att tro på deras propaganda.

"Nej vi är inte nazister, vi är identitärer/alt.light/alt.right så det är okej att tycka som oss."

Alla dessa olika smågrupperingars gemensamma fiende är SJW (Social Justice Warriors) och kulturmarxister, dom har också någorlunda gemensamma mål om "white ethnostates", man talar om Frankfurtskolan och judarnas inflytande överallt. Det är med andra ord en förklädd typ av nazism som anses som helt normalt på stora delar av internet.

(Kulturmaxism kommer från uttrycket kulturbolsjevism, som är ett uttryck Hitler och snubbarna kom på)

Nej, alt right gillar inte PJW. Han tror inte på the jewish question t.ex och är inte race realist vilket direkt diskvalificerar honom från att vara alt right. Anti-sjw är inte = alt right.
Citera
2017-09-20, 22:18
  #83
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Det är många på Flashback som inte kan läsa Engelska. Det råder dock ingen tvekan om att han infiltrerat.

Bära en dold kamera och prata med folk verkar avancerat. Jag har en själv som jag brukar spela in snygga tjejer som jag pratar med. Jag skulle kanske söka som infiltratör hos Expo men det tycks bara ha riktigt fula brudar. Vad tycker du som är expert på infiltrering?
Citera
2017-09-20, 22:22
  #84
Medlem
crawlys avatar
Lite bortkastat är det helt klart. De flesta är redan låsta i sina positioner, och media stöttar den liberala sidan till 100% så folk har ändå redan vant sig vid fake news om den konservativa sidan. Hade det gjorts för fem år sedan hade det kanske fått lite mer effekt. Nu är det mer av en axelryckning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback