2017-09-19, 10:00
Medlem
Igår morse sveda vid morgonurinering och en eller två droppar blod som sas kom efteråt,själva urinen var ej blodfärgad,senare på dagen inget blod och ingen sveda men en del fragment som såg ut som vita avlånga småtrådar...jag har sedan en tid en ny partner och det kan hända att våra bakterier ej är kompatibla i början alternativt att urinröret är irriterat....eller ochså en urinsvägsinfektion helt enkelt...ingen feber eller behov att att kissa ideligen för övrigt...otrevligt hur som helst med blod inblandat....är frisk för övrigt och äter inga mediciner..någon med liknande erfarenheter ?
Citera
2017-09-19, 10:06
Medlem
Jag tänker främst på t.ex. hematuri.
Citera
2017-09-19, 10:30
Medlem
Hematuri är ju bara ett ord för att du har just blod i urinen. Mikroskopisk eller Makroskopisk hematuri. I detta fall tycker jag det verkar som en urinvägsinfektion av det du beskriver. Fast de där vita du beskriver låter ju kanske inte som en uvi. Gå på hc så får dom ta en urinsticka så får du snabbt svar. Kolla också för klamydia för säkerhetsskull (även om det inte brukar blöda av det)
Citera
2017-09-19, 10:40
Medlem
Mamarketels avatar
Ålder? Kön? Har du varit utsatt för något trauma? Även om det kanske inte är det vanligaste måste man alltid utesluta urologisk cancer vid makroskopisk hematuri. Så gå du och kolla upp dig.
Citera
2017-09-19, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ecco85
Hematuri är ju bara ett ord för att du har just blod i urinen. Mikroskopisk eller Makroskopisk hematuri. I detta fall tycker jag det verkar som en urinvägsinfektion av det du beskriver. Fast de där vita du beskriver låter ju kanske inte som en uvi. Gå på hc så får dom ta en urinsticka så får du snabbt svar. Kolla också för klamydia för säkerhetsskull (även om det inte brukar blöda av det)

leukocyter är det där vita om jag förstått rätt..förbryllande att det sved som attan en gång och nu allt normalt igen...2002 hade jag kondylom en bit in i urinröret och fick behandling för det men möjligt att något ärr av det är kvar,urinstrålen delar sej ibland mot slutat av urinering,precis som någon är kvar en liten bit in..men uppstår blod igen så får man väl ta itu med det
Citera
2017-09-19, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamarketel
Ålder? Kön? Har du varit utsatt för något trauma? Även om det kanske inte är det vanligaste måste man alltid utesluta urologisk cancer vid makroskopisk hematuri. Så gå du och kolla upp dig.

flitigt sex på senare tid..man 48 år
Citera
2017-09-19, 13:09
Medlem
Precis de vita är leukocyter. Tycker du ska ta en tur till HC och få prover tagna, ta ett PSA för att kolla så prostatan är bra. Berätta om din blödning så kanske du får en remiss för cystoscopi. Då går dom in i urinröret och upp i blåsan med kamera och kan identifiera blödningskällan. Bättre att va på säkra sidan. Trassel med urinvägarna är inte att leka med
Citera
2017-09-20, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ecco85
Precis de vita är leukocyter. Tycker du ska ta en tur till HC och få prover tagna, ta ett PSA för att kolla så prostatan är bra. Berätta om din blödning så kanske du får en remiss för cystoscopi. Då går dom in i urinröret och upp i blåsan med kamera och kan identifiera blödningskällan. Bättre att va på säkra sidan. Trassel med urinvägarna är inte att leka med

jourcentralen sa att det mesta tydde på njursten eftersom jag haft lindriga urinvägsinfektioner då och då sedan snart ett decennium
jag blev hänvisad vidare att ta ett bakterieprov odling eller vad det nu hette så nästa instans blir lite grundligare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in