Citat:
Ursprungligen postat av
twotwotwo
Ok! Ja det är lite så jag uppfattat det, att den där muskelförlusten man gör egentligen bara berör kroppsbyggare. Men självklart är det bäst att behålla så mycket muskler som möjligt. Men jag har aldrig haft någon musklig kropp så för mig gör det varken till eller från.
Japp huvudvärken är ett tydligt tecken förstås.
Måste nämna också att var det krävs otroligt lite mat för att kroppen ska fungera hur bra som helst. Är väldigt tydligt vilka onödiga mängder mat jag proppar i mig.
Då jag inte väger maten har jag ingen koll på antalet kcal men jag äter numera mycket mer nyttigt och mindre portioner, inget socker och mindre kolhydrater. Men rör mig mycket mer ... Det ger resultat.
Tips på vitaminer som det kan bli brist på vid viktnedgång?
Mjo, bry dig inte om musklerna så mycket. Om du inte går ner på vatten så blir inte muskelförlusten så stor.
Att du får huvudvärk kan bero på så enkla saker att du väntar för länge med att dricka vatten eller väntar för länge innan du äter.
Ägg innehåller de flesta vitaminer, så jag skulle kunna rekommendera att äta några ägg varannan dag eller liknande. Men det går ju bra med mjölk, grönsaker, bra fetter från raps eller om du inte gillar ägg så kan du laga mina goda pannkakor som jag själv åt nu när jag tappade 4kg på 3 veckor. Nästan bara ägg och mjölk, men smakar som riktiga pannkakor och mättar som fn. Nyttigt som fn också.
Sätt på stora plattan på 6an av 12. Skynda sen att blanda ihop detta recept på ca 750 kcal totalt.
3dl mjölk
0.5 dl mjöl
Vispa
I med 7 ägg
Vispa
Salta
Vispa
Smält riktigt smör i stekpannan. Så fort smöret smält så häll i en del av smeten, typ 40% och ställ klockan på 12 min. Så fort den går att vända på så ska du vända den, på min platta tar det 12 min. Vänd och stek i 3 min.
Lite socker eller sylt och sen kan man äta. =) Snåla inte med smöret. Ta iaf 5-7 gram per pannkaka då smöret gör väldigt mycket för smaken.