Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-09-19, 17:09
  #37
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Kan du utveckla ditt resonemang lite? På vilket sätt är det onormal hjälp nu och på vilket sätt är hjälpen islamistisk, förutom att det för tillfället är många muslimer som flyr sina länder? På vilket sätt är just feminismen framträdande i detta? Vi har tagit emot flyktingar i många många år och det är först nu som Sverige hävdar att de har en feministisk regering...
Skillnaden är främst den efterblivna regeringen. Det finns såklart massor av andra skillnader, men tidigare politiker var, som politiker alltid har varit, lätt korkade. Inte helt efterblivna.

De har aldrig tidigare trott att det är rasistiskt att begära styrkt identitet. De har aldrig tidigare förlamat tittat på när hundratusentals människor tar sig hit från helt säkra länder som Danmark. De har aldrig tidigare kapat biståndsbudgeten för att finansiera uppenbara bidragsbedrägerier. De har aldrig tidigare kallat 35-åringar för 17-åringar. De har aldrig tidigare köpt miljonvillor till folk. Aldrig tidigare har det påståtts att man inte behöver faktaunderlag. För sa man åtminstone att siffrorna inte passade agendan och kastade utredningen i papperskorgen, men då fanns den i alla fall.

Tvärtom, förr tog man åtminstone någorlunda ansvar för budgeten, i den mån en sosse kan göra det: https://sv.wikipedia.org/wiki/Luciabeslutet
Citera
2017-09-19, 17:13
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Kan du utveckla ditt resonemang lite? På vilket sätt är det onormal hjälp nu och på vilket sätt är hjälpen islamistisk, förutom att det för tillfället är många muslimer som flyr sina länder? På vilket sätt är just feminismen framträdande i detta? Vi har tagit emot flyktingar i många många år och det är först nu som Sverige hävdar att de har en feministisk regering...
På 80 talet stoppades invandringen för att det var problem med integrationen (förmodligen före du var ens en spermie)…..och med en blick i backspegeln ser vi att det var som en kiss i Nilen jämförelse med dagens invandring, för att inte tala om dagens integrationsproblematik och medföljande kriminalitet.
På 80 talet vaknade feminismen till liv och tja…här är vi..
Enda anledningen till varför regeringen bromsa upp det hela i dag var att det inte fanns bostäder, resurser o.s.v. för att fortsätta det generösa mottagandet.

Sverige hävdar…vilken sten har du krupit fram ifrån?? Det är vår REGERING som hävdar.
Citera
2017-09-19, 17:33
  #39
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det räcker nästan att skriva tiotusentals kvinnor bara nästa år.

År 2016 var antalet anmälda våldtäkter 6563 st. Mellan första januari och 31 juni i år har 3430 våldtäkter anmälts, vilket är drygt 14% ökning jämfört med förra året. Fortsätter det så här (vilket det garanterat lär göra med den ständigt ökande mångkulturmängden) så lär det vara över 10k anmälda våldtäkter/år innan vi nått 2020...

Sedan mängden anmälda sexuella övergrepp (grupptafsningar osv) - ja då är vi på helt andra siffror...

Fast begreppen och definitionerna måste ju redas ut en gång för alla. Vad är det egentligen som räknas som våldtäkt nu för tiden? För gemene man så innebär våldtäkt penetration genom tvång, antingen vaginalt, analt eller oralt. Men vad gäller egentligen? Och vad klassas som ofredande eller övergrepp? Vad är skillnaden? Man har verkligen ställt till det med begreppsförvirringen och gjort det onödigt komplicerat. Jag undrar hur stor påverkan det får på siffrorna.
Citera
2017-09-19, 17:43
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Och du tycker med andra ord att det löjligt att fäder är oroliga för att sina döttrar skall bli gruppvåldtagna på väg hem från krogen en lördag kväll, något fäder inte oroat sig över för 30 år sedan…ok…och du har aldrig hört talas om världens första feministiska regering ….ett litet troll är du hehehehe eller nykläckt från någon genuskurs, då är du förlåten.

Nä, det tycker jag inte alls är löjligt. Däremot tror jag knappast att det är ett nytt fenomen att föräldrar oroar sig över sina barn. Det tror jag har skett i alla tider.
Citera
2017-09-19, 17:53
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nä, det tycker jag inte alls är löjligt. Däremot tror jag knappast att det är ett nytt fenomen att föräldrar oroar sig över sina barn. Det tror jag har skett i alla tider.
Så klart är det så, men när landets politiker utvecklar landet i en riktning som skapar en än större oro och osäkerhet så anser jag det vara befogat med kritik……men är man kritisk i dag är man per automatik rasist, eller buhu kränkt vit man.
En gång i tiden var det inte så här, överfall, gruppvåldtäkter, skjutningar o.s.v. var inte så vanligt och skapade stora rubriker, fantombilder publicerades för att fånga våldtäktsmän o mördare ……nu är det knappt en notis och allt tystas för att hehehe inte störa utredningen, som de uppenbarlige ändå inte har tid att göra för att de inte har resurser, förmodligen därför de inte lämnar ut signalement…..de har ändå inte tid och det bevisar bara att kritikerna har rätt.
Citera
2017-09-19, 18:24
  #42
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Så klart är det så, men när landets politiker utvecklar landet i en riktning som skapar en än större oro och osäkerhet så anser jag det vara befogat med kritik……men är man kritisk i dag är man per automatik rasist, eller buhu kränkt vit man.
En gång i tiden var det inte så här, överfall, gruppvåldtäkter, skjutningar o.s.v. var inte så vanligt och skapade stora rubriker, fantombilder publicerades för att fånga våldtäktsmän o mördare ……nu är det knappt en notis och allt tystas för att hehehe inte störa utredningen, som de uppenbarlige ändå inte har tid att göra för att de inte har resurser, förmodligen därför de inte lämnar ut signalement…..de har ändå inte tid och det bevisar bara att kritikerna har rätt.

Precis. Hagamannen är ju vardagsmat i Sverige 2017. Men då minnsan blev det feta rubriker och ett samtalsämne i hela landet för att det var så unikt. Nu blir kvinnor gangbangade av 20+ afrikaner titt som tätt och det blir knappt en notis för tidningarna hinner inte med. Härligt med feminism!
Citera
2017-09-19, 20:30
  #43
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Nu var det ju iofs fler män än kvinnor som röstade på alliansen så ditt ständigt återkommande argument håller liksom inte...
Helt riktigt, med allianspolitik eller ännu hellre mer socialkonservativ politik så hade konsekvenserna tagits långt mycket tidigare att stänga gränserna. S, V och MP bölade när den värsta vågen var slut att de blev tvungna att gå emot sina väljare och slå igen och inför gränserna igen.
Nu blev kvinnornas val det som fick bägaren att rinna över, vilket var det jag påstod från början.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback