Citat:
Jag tänker ödmjukast för ditt inlägg du verkar ha viss insikt i sjukvården, även om många av de läkarna jag har mött har varit babianer.
Men du kanske är den som avviker.
Saken är att sedan jag har halverat dosen har jag märkt av en del positiva saker, jag har inte längre den där spänningen i kroppen som jag hade innan, idag kände jag mig helt relaxed när jag tränade, inte hetsig och bråkig.
Dessutom var det ovanligt skönt att runka igår, helt seriöst, så jag började googla och tydligen ska omeprazol kuunna göra att man får problem med könsdriften. Nu har jag tagit SSRI så pass länge att jag har tillskrivet dessa mina sexuella bieffekter men det vetifan alltså!
Inne på andra dygnet nu och har tagit 4 novalucol hittills idag och tar 2 till precis innan jag lägger mig bara för att minimera skadorna på halsen och stämbanden när jag sover så att säga. Ligger man ner går ju magsyran uppåt.
Förutom ökad risk för hjärtinfrakt, artros, benskörhet och njursvikt är också risken för nervsmärtor speciellt i ben och amrar förhöjd om man tar protonpumptshämmare. kan ju i teorin varit det jag har haft då hoppas jag innerligt att det är reversibelt!
Men du kanske är den som avviker.
Saken är att sedan jag har halverat dosen har jag märkt av en del positiva saker, jag har inte längre den där spänningen i kroppen som jag hade innan, idag kände jag mig helt relaxed när jag tränade, inte hetsig och bråkig.
Dessutom var det ovanligt skönt att runka igår, helt seriöst, så jag började googla och tydligen ska omeprazol kuunna göra att man får problem med könsdriften. Nu har jag tagit SSRI så pass länge att jag har tillskrivet dessa mina sexuella bieffekter men det vetifan alltså!
Inne på andra dygnet nu och har tagit 4 novalucol hittills idag och tar 2 till precis innan jag lägger mig bara för att minimera skadorna på halsen och stämbanden när jag sover så att säga. Ligger man ner går ju magsyran uppåt.
Förutom ökad risk för hjärtinfrakt, artros, benskörhet och njursvikt är också risken för nervsmärtor speciellt i ben och amrar förhöjd om man tar protonpumptshämmare. kan ju i teorin varit det jag har haft då hoppas jag innerligt att det är reversibelt!
Jag har haft något hård ton i mina inlägg, men menar bara väl.
Det är inte fel att halvera dosen, men tycker inte att du ska sluta med omeprazol då du tydligt har anledning att ta den.
6 stycken per dag är lite för mycket, försök att vara mer taktisk med hur du använder dem, 3-4 per dag inte mer helst.
Grejen med artiklar är att gemene man bara läser abstraktet eller resultat, man förbiser ofta metoden. Många artiklar har stora svagheter som man missar. Vad är det för studietyp? Hur många är inkluderade i studien, vilka är exklusionkritrier etc.
Jag säger inte att omeprazol inte kan orsaka och öka risken för sjukdomarna du nämnde men vilka patienter är det som har den ökade risken? Det är inte en ung man utan hereditet med lågdos omeprazol.
Att du har utvecklat artros eller osteoporos är nästintill obefintligt.