• 1
  • 2
2017-09-17, 22:22
Medlem
Hej!

Jag såg precis att jag har fått en anmärkning pga csn men har inte fått en påminelse i brevlådan. Min gamla och sista anmärkning hos kronofogden går ut nu i november så detta känns för jävligt! Kan någon snälla tipsa mig om vad som är möjligt att göra för att slippa detta?

Betala skal jag göra direkt imorgon men kan man på något sätt få väck anmärkningen ?
Citera
2017-09-17, 22:23
Medlem
Kan jag få csn att dra tillbaka ärendet och på så sätt slippa anmärkningen ?
Citera
2017-09-17, 22:30
Medlem
Extremeflys avatar
Jävla otur. Nä tror tyvärr inte det går. Ring csn imorgon och förklara
Citera
2017-09-17, 22:36
Medlem
Jag tänker, om jag betalar den ursprungliga fakturan då och sedan hänvisar csn till att den är betald, då borde dem dra tillbaks ärendet?

Jag har inte fått några brev från kronofogden, men ändå står det att på minuc att det finns en anmärkning.
Citera
2017-09-17, 22:39
Medlem
Extremeflys avatar
Är datumet aktuellt nu? Alltså på anmärkningen.
När skulle fakturan varit betald egentligen? Jag är rädd för att om det gått för långt tid imellan så går de nog inte o rädda. Snackar vi dagar kan du betala in den snabbt o sen kanske skylla på att banken segat med betalningen? Alltså att de varit strul med teknik hos banken
Citera
2017-09-17, 22:46
Medlem
Fakturan har förfallit 17 dagar sedan. Datumet på anmärkningen står att den visas på upplysningen 3 år framåt. Det konstiga är att jag fick inget betalningsföreläggande. Står att kronofogden fick in skulden 9/9
Citera
2017-09-17, 22:50
Medlem
Extremeflys avatar
Mycket märkligt. Jag trodde det ska gå via inkasso först dessutom. Där hade du ju kunnat lägga upp en avbetalningsplan isåfall. Inte fått nåt från inkasso heller?
Citera
2017-09-17, 22:56
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abu-hajar
Fakturan har förfallit 17 dagar sedan. Datumet på anmärkningen står att den visas på upplysningen 3 år framåt. Det konstiga är att jag fick inget betalningsföreläggande. Står att kronofogden fick in skulden 9/9

Står på papperna hur du bestrider till kronofogden som du fått. Det blir först en anmärkning om man inte gör något, tex bestrider.
Citera
2017-09-17, 22:59
Medlem
Jag har inte fått något brev alls från varken inkasso eller kronofogden. Den ursprungliga skulden till csn hade förfallodag sista augusti. Ska ta tag i det imorgon bitti och göra mitt bästa för att rädda mig från denna destruktiva anmärkning. Känns väldigt dåligt just nu
Citera
2017-09-17, 23:11
Medlem
Extremeflys avatar
Ja om du dessutom precis blivit av med en prick så förstår jag känslan. Hoppas de löser sig. Lycka till
Citera
2017-09-18, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Mycket märkligt. Jag trodde det ska gå via inkasso först dessutom. Där hade du ju kunnat lägga upp en avbetalningsplan isåfall. Inte fått nåt från inkasso heller?

Finns nog inga krav på att ärenden måste gå via inkasso first.....
Citera
2017-09-18, 09:43
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
Finns nog inga krav på att ärenden måste gå via inkasso first.....

Aha, hade för mig de men som sagt var inte helt säker
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in