• 1
  • 2
2017-09-17, 16:20
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...on-i-frankrike

Vad ligger bakom ? Ev ny terrorattack ?
http://www.expressen.se/nyheter/fyra...pa-tagstation/

Aftonb säger att en kvinna är gripen medans Expressen skriver att det är en man.
Senast redigerad av pollarn 2017-09-17 kl. 16:23.
Citera
2017-09-17, 16:47
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Expressen skriver att La Provence säger att en man är gripen men det säger inte artikeln där nu iaf.

"Förrövaren" beskrivs med feminina böjningsformer.
Citera
2017-09-17, 16:59
Medlem
Clidjurs avatar
Det är väl "den ensamme galningen" även om han skriker Allahu Akbar så spelar det ingen roll.
Citera
2017-09-17, 17:00
Medlem
Offren är amerikanskor enligt Sky. Och gärningskvinnan beskrivs som psykfall.

http://news.sky.com/story/four-us-wo...snt-sf-twitter
Citera
2017-09-17, 19:44
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Offren är amerikanskor enligt Sky. Och gärningskvinnan beskrivs som psykfall.

http://news.sky.com/story/four-us-wo...snt-sf-twitter

Jo det brukar vara så de klassas numera. Att kalla dem terrorister skapar tydligen rasism.
Citera
2017-09-17, 19:59
Medlem
deadsets avatar
Syraattacker är den nya muslimska kulturyttringen som håller på att introduceras och etableras i Europa just nu. Gruppvåldtäkter och terrorattacker har ju blivit vardag, så nu passar man på att introducera nya fenomen som barnäktenskap och syraattacker, tills dessa fenomen också blivit normaliserade. Nästa steg är väl halshuggningar och stening av kvinnor. Det är spännande med mångkultur.
Citera
2017-09-17, 22:13
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Syraattacker är den nya muslimska kulturyttringen som håller på att introduceras och etableras i Europa just nu. Gruppvåldtäkter och terrorattacker har ju blivit vardag, så nu passar man på att introducera nya fenomen som barnäktenskap och syraattacker, tills dessa fenomen också blivit normaliserade. Nästa steg är väl halshuggningar och stening av kvinnor. Det är spännande med mångkultur.

Ja det verkar inte helt ovanligt i England nu för tiden, jag ska kika på om det finns någon statistik på det.
Citera
2017-09-17, 22:14
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Expressen skriver att La Provence säger att en man är gripen men det säger inte artikeln där nu iaf.

"Förrövaren" beskrivs med feminina böjningsformer.

Bra att folk får se att det inte går att lite på muslimska kvinnor heller.
Citera
2017-09-18, 02:01
Elizabeth Warren (!) tweetar:

Citat:
My thoughts are with the Marseille acid attack victims, reportedly BC students. My office has reached out to BC to help however we can.

BC är Boston College, därav hennes inblandning i denna affär. Så får ju fallet en liten betydelse för amerikansk inrikespolitik också, och första svaret på Warrens tweet lyder följdriktigt:

Citat:
Keep this from happening in America. Support President Trumps efforts to keep America safe.

Sjukt, hursomhelst. Men sånt skit händer ju mycket i Frankrike nuförtiden.
Citera
2017-09-18, 15:56
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Ja det verkar inte helt ovanligt i England nu för tiden, jag ska kika på om det finns någon statistik på det.

Det finns statistik på det. Flera hundra attacker om året, bara i London.

Citat:
According to a report released by the Metropolitan Police Service in March, acid attacks are on the rise in London. In 2014, there were 166 filed incidents, rising to 261 in 2015, and 454 in 2016. Police have told CNN that trend has continued this year.

Jag fattar inte varför folk aldrig får nog av den här skiten...
Citera
2017-09-18, 17:53
Medlem
DRD4s avatar
Citat:

Tack.

Ja, själv så blev man ju förbannad när man läste för en massa år sedan att detta skedde i Mellanöstern, nu är det här.

Passiviteten är chockerande.
Citera
2017-09-18, 18:55
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

454(!) syraattacker under 2016, bara i London?!? Jag måste erkänna att jag inte hade en aning om att det rörde sig om SÅ många. Och jag är ändå hyfsat flitig användare av alternativa medier etc. Men visst, vanligaste nyhetskollen brukar vara SVT Text. Och där har man INTE tagit upp detta. Så jag får väl sålla mig till fårskocken som har varit "naiva" ... Fast jag nöjer mig åtminstone inte med det, utan försöker göra något åt det.

Citat:
Ursprungligen postat av leira
Britterna har alltid kastat syra på varann i tid och otid.
Det är bara anmälningbenägenheten som har ökat. Syra i ansiktet på folk är lika brittiskt som te och scones.

Hörru! Jag har svårt att tro att den svenska retoriken funkar lika bra i Storbritannien. Visst, det finns väl stolpskott även bland deras politiker, och nyttiga pk-idioter som går islamisternas ärenden, men folket hade aldrig accepterat att styras av någon som Löfven. Se bara på Brexit, det skulle aldrig hända här.
Senast redigerad av ingetbranick 2017-09-18 kl. 18:58.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in