Citat:
Ursprungligen postat av
Aloe-Blacc
Hur många gånger ska jag repetera en och samma sak för dig?
De bor inte i ett boende där de har rättigheter för att få stanna mer än två år. Bostäderna som familjen bor i är till för att individerna i fråga ska få bo i dessa i max 2 år.
https://pbs.twimg.com/media/DJ7reKEWkAIQDZz.jpg
Lägenheterna i fråga är inte ens till för att man ska få bo i de i mer än två år, trots det vräker du ur dig påståenden och påhitt om framtiden som du inte har någon som helst aning om. Om du vill diskutera sakfrågor, varsågod, dina antaganden om framtiden bryr jag mig inte om för fem öre.
Ja. I teorin ja. Men det kan bli annat i verkligheten. Pga bostadsbristen och den ovanliga familjestorleken.
I Malmö var det inte heller tänkt från början att de skulle bo i bostadsrätterna länge. Men teori och praktik blir ibland helt olika.
Citat:
"Men granskningen visar att det har uppstått ett stort problem. Bostadsrätterna var tänkta som tillfälliga lösningar åt bostadslösa Malmöbor – att hyra i andra hand av ägaren Malmö stad.
I 268 lägenheter har hyresgästerna fått besittningsskydd. De kan inte tvingas bort, de kan bo kvar livet ut – även om kommunen desperat behöver lägenheterna."
Den arabiska familjen har kanske inget besittningsskydd, men kommunen kommer inte att kasta någon på gatan. Har de inget ersättningsboende kommer de att bo kvar där "tills vidare". Oavsett vad de säger idag. Ingen kommun kastar 16 barn på gatan.