2017-09-17, 16:54
Från Facebook:

Citat:
Är det samma familj som kom till Esberg, Danmark och var missnöjd med mottagningen av danska staten ( familjesammanföring, jobb,språk). Var sur över att han var fast i Danmark ville till Sverige bättre villkor där.

Det hade varit intressant att veta om det är samma familj. Men det blir svårt att luska fram.
Citera
2017-09-17, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Hur många gånger ska jag repetera en och samma sak för dig?
De bor inte i ett boende där de har rättigheter för att få stanna mer än två år. Bostäderna som familjen bor i är till för att individerna i fråga ska få bo i dessa i max 2 år.

https://pbs.twimg.com/media/DJ7reKEWkAIQDZz.jpg

Lägenheterna i fråga är inte ens till för att man ska få bo i de i mer än två år, trots det vräker du ur dig påståenden och påhitt om framtiden som du inte har någon som helst aning om. Om du vill diskutera sakfrågor, varsågod, dina antaganden om framtiden bryr jag mig inte om för fem öre.
Nu tänker jag gå "Full Nostradamus": när den här tråden bumpas hösten 2019 så bor familjen kvar och har utökats med 3-6 barn.
Citera
2017-09-17, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PanserPoes
Nu tänker jag gå "Full Nostradamus": när den här tråden bumpas hösten 2019 så bor familjen kvar och har utökats med 3-6 barn.

Ok, sötnos.
Själv hoppas jag att du hittar något mer produktivt att göra med din tid.
Citera
2017-09-17, 16:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Hur många gånger ska jag repetera en och samma sak för dig?
De bor inte i ett boende där de har rättigheter för att få stanna mer än två år. Bostäderna som familjen bor i är till för att individerna i fråga ska få bo i dessa i max 2 år.

https://pbs.twimg.com/media/DJ7reKEWkAIQDZz.jpg

Lägenheterna i fråga är inte ens till för att man ska få bo i de i mer än två år, trots det vräker du ur dig påståenden och påhitt om framtiden som du inte har någon som helst aning om. Om du vill diskutera sakfrågor, varsågod, dina antaganden om framtiden bryr jag mig inte om för fem öre.

Ja. I teorin ja. Men det kan bli annat i verkligheten. Pga bostadsbristen och den ovanliga familjestorleken.

I Malmö var det inte heller tänkt från början att de skulle bo i bostadsrätterna länge. Men teori och praktik blir ibland helt olika.

Citat:
"Men granskningen visar att det har uppstått ett stort problem. Bostadsrätterna var tänkta som tillfälliga lösningar åt bostadslösa Malmöbor – att hyra i andra hand av ägaren Malmö stad.

I 268 lägenheter har hyresgästerna fått besittningsskydd. De kan inte tvingas bort, de kan bo kvar livet ut – även om kommunen desperat behöver lägenheterna."

Den arabiska familjen har kanske inget besittningsskydd, men kommunen kommer inte att kasta någon på gatan. Har de inget ersättningsboende kommer de att bo kvar där "tills vidare". Oavsett vad de säger idag. Ingen kommun kastar 16 barn på gatan.
Citera
2017-09-17, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det finns numera många källor på det. Men enklast är väl att kolla på Ratsit:

https://www.ratsit.se/19740510-Fozia...y-5ggCMNZqEmoI
https://www.ratsit.se/19770404-Fathi...M4CacJGk4CgrZc
https://www.ratsit.se/19770502-Farid...GqCtvnzVeLaUr8

Klickar du på "Gift med en 57-årig person" så leder det till en och samma man i alla tre fallen.

Grymt fascinerande - hoppas Donald Trump tar upp detta vansinne på Twitter. Är det någon som tipsat utländsk media?
Citera
2017-09-17, 17:03
Medlem
Citat:
Din övertygelse är dock inget jag bryr mig om, de bor i ett tillfälligt boende där individer får bo i max två år. Lyckas man efter det inte att fixa något eget, då är det socialtjänsten som tar tag i det, familjen har ingen som helst rätt till att bo i lägenheterna efter dessa två år utan de kommer användas för människor med bättre behov.
Du låter som en papegoja. Hela tråden vet också att det saknas besittningsrätt men du ska ändå upprepa det som nån Bror Duktig. Nacka kommun har skyldigheter mot de som är skrivna i kommunen och kommer att få fortsätta att betala dyrt för haremsshejken och hans frögurkor.
Citera
2017-09-17, 17:07
Medlem
rimpoas avatar
Det är fullständigt absurt att en kommun bara kan skylla på att det är statens fel. Upp med röven och ta emot bara.
I kommunhuset:
- Borde vi inte diskutera och lyfta frågan?
- Nej vi spekulerar på bostadsmarknaden, bostäder kan aldrig minska i värde. Bara köpa, det ska upp!
Citera
2017-09-17, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. I teorin ja. Men det kan bli annat i verkligheten. Pga bostadsbristen och den ovanliga familjestorleken.

I Malmö var det inte heller tänkt från början att de skulle bo i bostadsrätterna länge. Men teori och praktik blir ibland helt olika.

Den arabiska familjen har kanske inget besittningsskydd, men kommunen kommer inte att kasta någon på gatan. Har de inget ersättningsboende kommer de att bo kvar där "tills vidare". Oavsett vad de säger idag. Ingen kommun kastar 16 barn på gatan.

De har inget besittningsskydd, det är ett faktum.
Sluta leka med ord, du tar påhittade grejer som faktum medan bekräftade saker ser du endast som en möjlighet. Det är ingen som säger att 16 barn kommer hamna på gatan, lyckas de inte hitta eget boende inom 2 år får de hjälp av socialtjänsten. Lägenheten i fråga är dock inte avsedd för vanlig boende utan enbart som en genomgångsboende, hoppas det går in nu och du bespara mig ditt nonsens och dina teorier. Vi utgår från det vi vet.
Citera
2017-09-17, 17:12
Medlem
Bente.Albrechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Från Facebook:
Citat:
Är det samma familj som kom till Esberg, Danmark och var missnöjd med mottagningen av danska staten ( familjesammanföring, jobb,språk). Var sur över att han var fast i Danmark ville till Sverige bättre villkor där.

Det hade varit intressant att veta om det är samma familj. Men det blir svårt att luska fram.
Det är detta man vill veta mer om. Åkte mannen med fruarna (var kärringarna med samtidigt eller kom dessa vid olika tillfällen, och när då?...) direkt till Sverige? Och varför det? (Även om de flesta vet varför Sverige används som asylshopping-land nr 1.)
Eller har syriern och hans fruar asylshoppat (asylshopping-turnerat, kanske) i andra länder före? T.ex. Danmark?

Fy fan vad det stinker om hela denna skit.
Citera
2017-09-17, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Du låter som en papegoja. Hela tråden vet också att det saknas besittningsrätt men du ska ändå upprepa det som nån Bror Duktig. Nacka kommun har skyldigheter mot de som är skrivna i kommunen och kommer att få fortsätta att betala dyrt för haremsshejken och hans frögurkor.

Nej, hela tråden vet inte om att de inte har besittningsrätt, jag var tvungen att få in det i huvudet på flertalet. Socialtjänsten tar över efter dessa två år, vad som sker då får tiden utvisa och det har inte med tråden att göra.

Det enda i sammanhanget som spelar roll är att kommunen INTE har köpt någon bostad för just familjen i fråga, de har inte heller några rättigheter att bo där i mer än två år och besittningsrätt existerar inte i fallet i fråga.

PUss.
Citera
2017-09-17, 17:15
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Det är ju klart att Nacka följer lagen men om två år så ska dessa ut. Att Nacka kommun då skulle låta dem bo kvar är en oseriös tanke. De får flytta någon annanstans i Sverige. De är inte lovade att bo i den här lägenheten eller ens i Nacka.
Ska vi slå vad! Hur många invandrade barnfamiljer vräks om året från "tillfälliga" kommunalt anordnade boenden? Är det ett fenomen som du blint tror förekommer i verkligheten bara för att ett propagandaavtal helt utan verklig rättslig verkan ljuger att det ska bli så? Det är att vara mer än lovligt lättlurad och verklighetsfrämmande. Det är viktigt att förstå vad det är som händer i vårt samhälle nu. Inom 15 år så har du antingen flytt eller dödats här.

Somalier kan ju inte arbeta, de kan omöjligen bo i en bostad utan att det betalas åt dem med skattepengar. Tror du att PKlitikerna slänger ut arapor på gatan?? Har du aldrig någonsin hört någonting alls som någon svensk politiker har sagt de senaste 40 åren??
Citera
2017-09-17, 17:19
Medlem
Tre hus i Norrland skulle man förmodligen kunna fått för 2 miljoner kr, sparat 12 miljoner kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in