2017-09-20, 18:25
Medlem
Direktlogiks avatar
Bostadsrättsföreningar i Sverige måste göra något åt saken,en bostadsrättsförening fungerar inte när för många lägenheter i fastigheten är andrahandsuthyrda.

Det är meningen att den som äger lägenheten bor i den.

Normalt löper en andrahandsuthyrning på 6 månader och det är bara arbete eller studier på annan ort som godkänns,efter två 6 månaders perioder rekommenderas antagligen ägare att överväga försäljning om ingen tidsplan framställs.
Citera
2017-09-20, 18:30
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag vet inte vad som upprör mig mest men jag tror det här är värst.
"– Totalt under 2016 och 2017 handlar det om 94 inköpta bostadsrätter*till en kostnad av 305 540 000 kronor"
Jag skiter i om babben gift sig med halva mellanösterns alla kvinnor och ynglat av sig med alla men inte en enda bostadsrätt ska köpas in och kunna nyttjas av asylparasiter. Raus!

https://www.metro.se/artikel/ja-nack...och-hans-fruar
Älskar hur causal metro och politikerna är i frågan att detta rör en man som har tre fruar. Om något borde det fokuserar lika mycket på just den faktan som att kommunen lägger ned 3 miljoner av skattebetalarnas pengar på bostäder åt 4 nyanlända plus barn. Men dem fokuserar mer på priset på bostäderna och hur kommunen ordnar boende åt nyanlända.

Dårhuset Sverige slutar aldrig att förvåna en Man tror man hört det värsta sen BOM.
Citera
2017-09-20, 18:34
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Uppgifterna om att en syrisk man och hans tre fruar fått flytta in tre lägenheter i Nacka har skapat stor uppståndelse. Rykten har florerat att mannen och hans fruar ska ha fått lägenheterna – uppgifter som är felaktiga. – Man får hyra en lägenhet under två år sen ska vi sälja alla de här lägenheterna om två-tre år när behovet minskar, säger Mats Gerdau (M), kommunalråd i Nacka.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...aderna-i-nacka

SVT går nu ut och försöker gjuta olja på vågorna...

Efter allt som Mats Gordo har sagt så kommer han att vara så jävla påpassad de närmsta åren, skulle det inte bli som han har lovat är det nog inte så roligt att vara i hans kläder.
Senast redigerad av sajebis 2017-09-20 kl. 18:39.
Citera
2017-09-20, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillenotten
Det som är stötande i sammanhanget är ju att om du som svenne, råkar illa ut, typ blir av med jobbet, inte medlem i a-kassan och helt enkelt blir pank så kan jag lova att du får ta dig igenom flera skärseldar och total förnedring innan du får hjälp från Soc.
En närstående råkade ut för exakt detta för nåt år sedan, då fick hon visa kontoutdrag för 3 månader
tillbaka - inkomsterna där delades i deras bidragsnorm/månad och "överskottet" fick hon veta att det borde hon haft kvar! (tjena) - efter 3 månader när vräkningen hängde i farstun gick soc. in med bidragsnorm men vägrade betala för uppvärmning (hyreskontrakt, fristående stuga med kallhyra) utan bara kallhyra.
Flera månader med överklaganden och tillslut fick hon rätt i tingsrätten.
Hemskt att se en människa,från fullt fungerande och normal, utan missbruksproblem men med svag ekonomi p g a av låglönejobb - förvandlas till ett vrak för att skyddsnätet som det skryts om inte längre fungerar för den egna folket
Fullständigt jävla bedrövligt! Men jag tror tyvärr vi kommer höra talas om många fler liknande exempel på vanliga svenskar som råkar illa ut. Pengarna räcker nämligen inte till alla hur jävla bra drtbän sägs att det går för Sverige. Och den förra regeringen och nuvarande tattarregering har helt klart visat med hela handen att landets egna befolkning inte är önskvärd.
Önskar att alla yrkesarbetande la ner sina jobb för några dagar så landet blev att stå stilla.
Citera
2017-09-20, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...aderna-i-nacka

SVT går nu ut och försöker gjuta olja på vågorna...

Efter allt som Mats Gordo har sagt så kommer han att vara så jävla påpassad de närmsta åren så det är väl inte en helt vild gissning att han förr eller senare kommer att ta en time out och sen bara försvinna.

Är rätt övertygad om att "El Gordo" inte kommer ha något politiskt uppdrag kvar efter valet om ett år
Citera
2017-09-20, 18:41
Medlem
Jag funderar på om sticker extra i ögonen för att det är en gemensam familj med många medlemmar som får dessa bostäder än om det hade varit 3 separata familjer med lika stort behov?
Citera
2017-09-20, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Jag funderar på om sticker extra i ögonen för att det är en gemensam familj med många medlemmar som får dessa bostäder än om det hade varit 3 separata familjer med lika stort behov?

Jag skulle svara ja på den frågan, om än marginellt. Det som retar extra mycket är att det inte finns en chans i helvetet att den här filuren någonsin kommer att kunna försörja sin familj
Citera
2017-09-20, 18:47
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Lite men ytterst marginellt. Det som sticker i ögonen är att bostadslösa Svenskar inte får samma sak.
Citera
2017-09-20, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Jag skulle svara ja på den frågan, om än marginellt. Det som retar extra mycket är att det inte finns en chans i helvetet att den här filuren någonsin kommer att kunna försörja sin familj

Det är en bra fråga med tanke på levnadsstandard i Sverige kontra Syrien. Ponera att han får ett jobb, hur mycket behöver han tjäna för att ha råd med tre bostäder alternativt drift av ett större hus, samt kostnader för leverne för 16 barn och tre vuxna.

Någon som vågar sig på en gissning?
Citera
2017-09-20, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
ja-det är ju så det står i koranen att man ska göra.
Citera
2017-09-20, 18:52
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Det är en bra fråga med tanke på levnadsstandard i Sverige kontra Syrien. Ponera att han får ett jobb, hur mycket behöver han tjäna för att ha råd med tre bostäder alternativt drift av ett större hus, samt kostnader för leverne för 16 barn och tre vuxna.

Någon som vågar sig på en gissning?

Fyra heltidsjobb som läkare.

https://www.nyatider.nu/sa-mycket-ha...till-i-bidrag/
Citera
2017-09-20, 18:53
Medlem
Nacka med 100.000 invånare som betalar 100.000 var i kommunalskatt (ungefär)
har alltså en budget på 10 miljarder. Summan för boenden är liten.

http://www.nacka.se/kommun--politik/...och-statistik/

Den som orkar, hinner och kan kanske kan komma med något ännu lite bättre
underbyggt ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in