2017-11-25, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ja men 89orna har ju alla riktigt bra rostskydd och är det en GLE har den ju extra mycket krom samt komfortfjärdring och ofta en hel del utrustning. Så bara att gratulera.
Japp har också sett en hel del lågmilare av olika märken dyka upp på blocket senaste tiden. Riktigt kul och man hoppas att de hamnar hos nån som tar hand om de. Nu kommer jag ju behålla mina bilar jag har nu livet ut, men skulle tex Volvon bli krockad så den inte kan lagas så kanske man skulle snela åt nåt annat än ytterligare en Volvo. Men ang rostskydd så tänker jag ju även på skrämkanter o så. Bilen ska ju inte bara fungera utmärkt utan den ska se riktigt riktigt fin ut med.

den ser riktigt fin ut, de flesta tror jag vaxat eller lackat om den men allt är orginal. skärmkanterna har börjat rosta, dom är U veckade så det syns inte än men det kommer om jag inte gör något, så där ska det fixas till. sen så är det vissa skruvfästen under som ser lite slitna ut. men när den här sommaren kommer får den nog stå i garaget och bli tillfixad.
det är en GLE och ljudet är chockerande bra(stereo), trodde alla äldre bilar hade skit ljud faktiskt.
har redan fixat lite orginal delar som skadats eller saknats, tex dim ljus och plast detaljer. från skroten men de går alltid att fixa till.
Citera
2017-11-26, 12:10
Medlem
Machiavellys avatar
Deformationszonerna och kravet på det ökade kollisionsskyddet gör att bilarna får, vad du beskriver som, en känslig stötfångarplåt. Det är bara att se till att inte krocka vid onödiga situationer som parkeringar och så vidare.
Citera
2017-12-05, 12:12
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapsylen1
den ser riktigt fin ut, de flesta tror jag vaxat eller lackat om den men allt är orginal. skärmkanterna har börjat rosta, dom är U veckade så det syns inte än men det kommer om jag inte gör något, så där ska det fixas till. sen så är det vissa skruvfästen under som ser lite slitna ut. men när den här sommaren kommer får den nog stå i garaget och bli tillfixad.
det är en GLE och ljudet är chockerande bra(stereo), trodde alla äldre bilar hade skit ljud faktiskt.
har redan fixat lite orginal delar som skadats eller saknats, tex dim ljus och plast detaljer. från skroten men de går alltid att fixa till.
Ja lika bra att åtgärda skärmkanterna så fort som möjligt. Jodå, endel har riktigt bra ljud. Har ju stora ljudpaketet i min S90 och det är riktigt bra får jag säga. Har du stora stereon med både CD och kassett? El den kanske bara gick att få till 760.Iaf alltid kul med folk som vet att uppskatta lite äldre bilar, speciellt om de lyckas få tag i lågmilare

Och för att inte gå helt OT, bildesignen öht på bilar idag . Det är en grej som passar på topic. på säg 80 och 90-talen kunde man med en gång se vad det var för märke på bilen. Nu är det många som är så lika varandra att det inte ens är roligt.Vindtunnelsdesignade tvålkoppar.
Citera
2017-12-05, 12:16
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Dra plåten ända upp till taket?

Hur ska du då se sidospeglarna och vad som händer vid sidan om dig?

Man placerar speglarna längre fram på skärmarna, som förr!
Citera
2017-12-07, 16:11
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
bmw är väl på väg eller har lagt av med bakhjulsdrivet, för mig att dom flesta har lagt av med det, men hittar tyvärr ingen källa på´t.

ja en 740 är rolig, för där spelar förarens roll in mer än bilens roll, idag kan även noobs "köra" bra, det kunde dom inte förr för då låg dom i diket.

finns inget mer underbart än att ta en kurva i en perfekt slide med en bakhjulsdriven bil med mycket kraft.

återigen, säkerhet...
kör du över din förmåga, ja då kommer du skadas, men med dagens bilar så blir allting så säkert att även dom sämsta generna överlever, synd, adrenalin ska pumpas emellanåt även i en så tråkig sak som en vardags bil.

satavfel eidt:

Bmw slutar med bakhjulsdrivet på sina små bilar, men inte 3,4,5,6,7-serien.

Sen har ju alla jänkebilar med bakhjulsdrift.
Citera
2017-12-07, 16:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noble.Savage

har inte bmw 130i bakhjulsdrivet ?
Citera
2017-12-07, 17:00
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
har inte bmw 130i bakhjulsdrivet ?

Bmw gjorde en undersökning och insåg att 90% av de som hade 1-serien trodde den var framhjulsdriven (!). Så de kom fram till att det inte lönar sig att använda en dyr konstruktion om ingen fattar nåt. Så nästa generation kommer vara framhjulsdriven, men fortfarande finns nya 1-serie med bakhjulsdrift.
Citera
2017-12-07, 20:11
Medlem
Citat:

Det är gott om jänkebilar, amerikanska bilar, med framhjulsdrift. De första kom väl på 30talet, Cord t ex. Sen kom ju Olds Toronado -66 med fwd, Cadillac Eldorado -67 med fwd. Sen ett gäng modeller efter det.
Citera
2017-12-07, 21:13
Medlem
Noble.Savages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är gott om jänkebilar, amerikanska bilar, med framhjulsdrift. De första kom väl på 30talet, Cord t ex. Sen kom ju Olds Toronado -66 med fwd, Cadillac Eldorado -67 med fwd. Sen ett gäng modeller efter det.

Jag skrev slarvigt, menade "alla jänkebilar med bakhjulsdrift". En bekant hade en Cadilac med framhjulsdrift, rätt knäppt. Har själv haft en mindre jänk från 90-talet med V6 och framhjulsdrift.
Citera
2017-12-09, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ja lika bra att åtgärda skärmkanterna så fort som möjligt. Jodå, endel har riktigt bra ljud. Har ju stora ljudpaketet i min S90 och det är riktigt bra får jag säga. Har du stora stereon med både CD och kassett? El den kanske bara gick att få till 760.Iaf alltid kul med folk som vet att uppskatta lite äldre bilar, speciellt om de lyckas få tag i lågmilare

Och för att inte gå helt OT, bildesignen öht på bilar idag . Det är en grej som passar på topic. på säg 80 och 90-talen kunde man med en gång se vad det var för märke på bilen. Nu är det många som är så lika varandra att det inte ens är roligt.Vindtunnelsdesignade tvålkoppar.

orginal stereon var tyvärr borta och det satt en billig (jula 500kr) i när jag köpte så den byttes snabbt.

ja dagens bilar är mkt lika och många byggs även i samma fabrik, speciellt skåpbilarna, samma bil med annat märke på fronten. rätt tråkigt och opersonligt.
Citera
2017-12-25, 16:56
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:

Sista riktiga jänkaren med bakhjulsdrift var ju Ford Crown Victoria/Lincoln Towncar/Mercury Grand Marquis som lades ner 2011.
Citera
2017-12-25, 16:59
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Jag skrev slarvigt, menade "alla jänkebilar med bakhjulsdrift". En bekant hade en Cadilac med framhjulsdrift, rätt knäppt. Har själv haft en mindre jänk från 90-talet med V6 och framhjulsdrift.
Min storCaddy har framhjulsdrift. Går hur fint som helst. Och en Cadillac är inget man ska sladda runt med ändå så. Fleetwood som lades ner 1996 var väl deras sista stora bil med bakhjulsdrift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in