Svara
2017-09-16, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av t3x5
Där ser man, tack så mycket för infon.

Hur många gånger har du ätit svampen?

psykoaktivt, typ riktigt stark cannabis när du provar dom första gångerna...?? beskriv gärna ruset vs. nån annan drog. Gärna då potensmässigt

(felscitering av moi...adresserar självklart TS)
Senast redigerad av peheis666 2017-09-16 kl. 01:20.
Citera
2017-09-16, 01:24
Moderator
Psilosophers avatar
Jag brukar sällan läsa tripprapporter men denna var faktiskt läsvärd, ovanlig och skojig. Helt störd faktiskt
Citera
2017-09-16, 08:08
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KandidatenKobra
Tackar! 😁

Kände själv inget när jag kokade te på dem. Som jag har förstått det så är temperaturen oerhört viktig för att de aktiva ämnena inte ska gå till spillo. Jag köpte en frukt och svamp-tork på Jula för 299kr. La på dem hela och lät dem ligga tills de var nästan helt torra. Klippte sönder dem och la dem i fil och åt. Man kan även torka i ugnen men det är svårt att få bra temperatur så att det aktiva inte går förlorat.

En annan metod är att lägga dem i en kastrull med lock, låta de ligga där i på låg värme så att svampen sakta svettas ut en röd vätska som man sedan dricker. Äta färska ska man däremot inte göra då de måste torkas eller hettas upp för att giftet ska omvandlas till det som är psykoaktivt. Har prövat nästan helt färsk men då spydde jag bara.
Ofan,tack för svar!
Citera
2017-09-16, 13:36
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Vad är det för nöje med det där? Ett naturlig reaktion på förgiftning borde vara att inte göra om det. Detta torde vara skadligt utan att det märks på en gång.
Citera
2017-09-16, 18:40
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Vad är det för nöje med det där? Ett naturlig reaktion på förgiftning borde vara att inte göra om det. Detta torde vara skadligt utan att det märks på en gång.

Ja det känns spontant som att lever och njurar får mycket pisk av det. Eller så är det inte farligt om man torkat på korrekt sätt. Tänk murklor, som är giftiga som fan om man inte hanterar dem rätt.

Sen vet man ju inte vad det gör med huvudet i längden heller. Det har väl inte bedrivits forskning direkt om långvarit bruk av flugsvamp och vad det innebär fysiskt och psykiskt.
Citera
2017-09-17, 01:37
Bannlyst
Vad har du för hundjävel? Så oskönt att möta en lös hund om det är en stor schäfer eller nån äcklig amstaff....medan ägaren lallar runt som nåt drägglande miffo och pratar med tomtar....
Fy fan håll dig hemma när du tramsar med sånt där. Hederligt folk ska fan inte behöva möta såna jävla losers ute i naturen.
Citera
2017-09-17, 09:42
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Rapporten verkar lite för bra skriven då skribenten uppger sig ha ätit röd flugsvamp och samtidigt trippat. Tro inte på allt som skrivs på internet. Sunt förnuft gäller här.
Citera
2017-09-17, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t3x5
Där ser man, tack så mycket för infon.

Hur många gånger har du ätit svampen?

Sammanlagt runt ett dussin gånger. 😀
Citera
2017-09-17, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
psykoaktivt, typ riktigt stark cannabis när du provar dom första gångerna...?? beskriv gärna ruset vs. nån annan drog. Gärna då potensmässigt

(felscitering av moi...adresserar självklart TS)

I låga doser, svagare än cannabis. Tänk alkohol fast du är mycket mer klar i huvudet, inte gör bort dig eller vinglar. Energi, motivation och mild eufori. Högre doser hallucinogent. Allt beror på hur stor dos du tar.
Citera
2017-09-17, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorAnus
Rapporten verkar lite för bra skriven då skribenten uppger sig ha ätit röd flugsvamp och samtidigt trippat. Tro inte på allt som skrivs på internet. Sunt förnuft gäller här.

Skrev inte rapporten under trippen utan dagen efter. Den trippen var inte som andra hallucinogener jag prövat. Det var mer hallisar, både CEV och OEV än det var mental påverkan för mig. Jag förstod i stort sett under hela trippen vad som hände och jag har inga problem med att minnas tillbaka. Men ta inte bara mitt ord, pröva själv vettja. 😀
Citera
2017-09-18, 00:24
Medlem
rrpipers avatar
Vore konstigt om inte detta fuckar upp levern ordentligt på sikt.
Citera
2017-09-18, 05:07
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarbaKlet
Vad har du för hundjävel? Så oskönt att möta en lös hund om det är en stor schäfer eller nån äcklig amstaff....medan ägaren lallar runt som nåt drägglande miffo och pratar med tomtar....
Fy fan håll dig hemma när du tramsar med sånt där. Hederligt folk ska fan inte behöva möta såna jävla losers ute i naturen.

Håller med dig. Fan vad arg jag blir när man hör att folk trippar med sina djur med sig. Hade jag sett detta hade det inte slutat bra kan jag lova.. FAN vad arg jag blir, vanvård av djur så det skriker om det.

Hoppas du du kolar av nästa gång du är dum nog att peta i dig den skiten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in