Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2017-09-18, 17:45
  #25
Medlem
Nice tripp du fick kan man ta alla röda flugsvampar å hur gör du när du torkar dom å hur länge ? Har hundra tals runt gården här haha
Citera
2017-09-20, 07:32
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dutten421
Nice tripp du fick kan man ta alla röda flugsvampar å hur gör du när du torkar dom å hur länge ? Har hundra tals runt gården här haha

Det var jävligt intressant minst sagt. 😀

Du kan ta alla inom släktet Röd flugsvamp, dock så är de mörkröda mer potenta än de orange/gula och blekta, de yngre är också potentare än de äldre. Har du ingen torkapparat så lägger du dem på en plåt i ugnen och låter de ligga där i en temperatur på runt 80 grader (helst inte högre då de aktiva ämnena kan gå förlorade) tills de blivit helt torra. Sen är det bara att glufsa i sig. 😁
Citera
2017-09-20, 21:17
  #27
Medlem
Har och kommer aldrig att äta röd flugsvamp men det känns rätt otroligt att det ger de effekter som rapporten beskriver. Är cynisk nog att tro att det är en tripp på någon annan substans som beskrivs men att TS har skojat till det lite och påstår att det är röd flugsvamp som har intagits.

Men konstigare saker har väl hänt antar jag, men är skeptisk som sagt. Har för mig Arkomann skrev i någon tråd att han hade injicerat någon slags flugsvamp, någon som vet vilken tråd jag menar? Kan ha fel på person dock. Hur man kan få för sig en sådan sak vet jag inte, måste väl vara en jävla massa bakterier, sporer och skit i svamp. Har för mig tråden handlade om en person och några som hade rymt från ett hem, var desperata och slängde i sig en massa störda saker. Nu är jag väldigt OT dock. Fast rätt intressant om någon faktiskt har skjutit flugsvamp.
__________________
Senast redigerad av powddder 2017-09-20 kl. 21:23.
Citera
2017-09-21, 01:26
  #28
Medlem
Skön rapport av Ts, gillar den skarpt, var nyss ute och fyllde korgen med Amanita Muscaria,
plockade även en större mängd toppisar, och så även lite soppar som blev kvälls käk

Förstår dock inte den stora skepticism bland vissa läsare här gällande flugsvampens värde som spirituellt sakrament, dess toxicitet och flum svamp i allmänt, den röda svampen är världens mest igenkända och lätt identiferade svamp. De är tämligen lätthittade under säsongen och går att hitta i större mängder.
För mig är det uppenbart att svampen tjänar människans natur på ett djupare plan och så har den även användits under historien i vissa delar av världen.
Svampen är inte dödligt giftig om den skulle ätas rå, och förvälling av svampen kan med säkerhet göras för att få svampen mer potent på enbart njutbara ämnen och icke tarmretande. Ätas med motta bör den liksom som det mesta här i livet och med rätt kunskap, tror aldrig att människan i vissa kulturer skulle börjat äta svampen om det vorit så att den enbart var giftig för själen.
När vi reagerar med starkt förakt mot svampen beror det endast på den kulturella programvaran som vi körs på, men med hjälp av lite toppisar och flugisar så rensar vi oss själva från den felaktiga inställningen och kan börja plantera det som egentligen var menat,

Har lärt mig av svampen att vi måste sprida mera ljus och värme för att vi ska kunna expandera den mentala elden,
det hör är annars bara allmänt flum och allt är ju bara en illusion, så kom ihåg,
allting är allting, även du min vän
- M.Svamp
Citera
2018-07-31, 01:08
  #29
Medlem
Nice man! Skönt att höra
Citera
2018-08-17, 08:14
  #30
Medlem
Flugsvamp har endast sån här effekt på mytomaner... Det är bara testa själv och eller läsa sig runt. För oss andra så får vi möjligtvis ett lite energiskt rus följt av lite konstiga drömmar under sömnen.

Finns inga fucking '' tomtar'' i andevärlden heller. Finns heller inga psykedeliska substanser som endast ger hallucinationer effekt på få personer men blanda inte in cannabis i detta.
__________________
Senast redigerad av Siktarn 2018-08-17 kl. 08:20.
Citera
2018-08-17, 19:31
  #31
Medlem
rainheroins avatar
Minst sagt oväntat. 101
Citera
2018-08-18, 02:06
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainheroin
Minst sagt oväntat. 101
Du tror alltså på att nå nivå 5 på flugsvamp? Eeeh nej
Citera
2018-08-20, 00:21
  #33
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Väldigt bra tripprapport. 10/10 helt klart. Har själv bara testat cubensis inom svampområdet. Men skulle gärna testa på röd flugsvamp någon gång.
Citera
2018-08-20, 12:03
  #34
Medlem
Mindecembers avatar
Har med haft ett par riktigt nice trippar på flugsvamp. Problemet är bara att 3 av 4 gånger slutar med att man spyr innan de får effekt. Dessutom är dom äckliga som fan att tugga på och förmodligen riktigt dåligt för levern.
Citera
2018-08-20, 16:09
  #35
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindecember
Har med haft ett par riktigt nice trippar på flugsvamp. Problemet är bara att 3 av 4 gånger slutar med att man spyr innan de får effekt. Dessutom är dom äckliga som fan att tugga på och förmodligen riktigt dåligt för levern.
Det går inte att torka dom och röka då?

Fast det kanske är lika äckligt som att tugga dom...?
Citera
2018-09-13, 17:35
  #36
Medlem
- Ska man torka bara hatten?
- Hur tar man sen den torkade, i hett vatten som te eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback