Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-14, 21:33
  #1
Medlem
Jag har skälv mjäll och även om de inte flagnar så mycket kliar särskilt om jag inte tvättar håret varje dag min hårbotten ser inte så fin ut heller.

Tänkte höra va ni tycker och vad som är de bästa ni prövat mot mjäll. De finns ju tusen produkter så de skulle va intressant att veta va ni prövat och lyckats med.
Citera
2017-09-14, 21:35
  #2
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=OcT7MHPiyec
Citera
2017-09-14, 21:37
  #3
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moneroom
Jag har skälv mjäll och även om de inte flagnar så mycket kliar särskilt om jag inte tvättar håret varje dag min hårbotten ser inte så fin heller.

Tänkte höra va ni tycker och vad som är de bästa ni prövat mot mjäll. De finns ju hundra produkter så de skulle va intressant att veta va ni prövat och lyckats med.

För svårt kliande hårbotten: Sevorex. Medicinskt schampo på apoteket. Tas nån vecka.
För dagligt bruk efter Sevorex-kuren: Head and shoulders.
Fick bort mina problem med skalpen.
Citera
2017-09-15, 02:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moneroom
Jag har skälv mjäll och även om de inte flagnar så mycket kliar särskilt om jag inte tvättar håret varje dag min hårbotten ser inte så fin ut heller.

Tänkte höra va ni tycker och vad som är de bästa ni prövat mot mjäll. De finns ju tusen produkter så de skulle va intressant att veta va ni prövat och lyckats med.

Ge fan i head and shoulders. Det är typ hårets version av Listerine, alltså värdelöst och likställt med rävgift.
Som tidigare nämnt, kör en kur med något av apotekets medicinska schampon. Byt sen till det mildare jävla schampot du hittar men så få "giftiga" ingredienser som möjligt. Sen underhäller du hårbotten genom att massera in några droppar vanlig olivolja efter varje dusch. Ger håret en nice glans, och lindrar klåda/eksem/torrhet/mjäll.
Citera
2017-09-15, 09:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shadknuck
Ge fan i head and shoulders. Det är typ hårets version av Listerine, alltså värdelöst och likställt med rävgift.
Som tidigare nämnt, kör en kur med något av apotekets medicinska schampon. Byt sen till det mildare jävla schampot du hittar men så få "giftiga" ingredienser som möjligt. Sen underhäller du hårbotten genom att massera in några droppar vanlig olivolja efter varje dusch. Ger håret en nice glans, och lindrar klåda/eksem/torrhet/mjäll.

så HS är värre än apotekets? läste nån stans att de finns en kemikalie som är förbjuden att ha i bottenfärg i HS.
Citera
2017-09-15, 11:42
  #6
Medlem
Pusts avatar
Sevorex eller Fungoral.

Vissa menar att hårbotten blir irriterad och oljig av att tvättas för ofta. Istället skall man bara göra det två till tre gånger i veckan. Nackdelen är väl att man ser ut som om någon hällt en oljetunna över en, men men. Tydligen beror oljigheten på överschamponerandet och bör försvinna med tiden.
Citera
2017-09-15, 18:42
  #7
Medlem
Flickpojkens avatar
Bota apotekets produkter mjäll då? Har läst att de är en svamp som gör att man får mjäll. Låter ju strålande och helt logiskt att döda den då.
__________________
Senast redigerad av Flickpojken 2017-09-15 kl. 19:13.
Citera
2017-09-15, 18:52
  #8
Medlem
p0tatiss avatar
ACO dubbelverkande som nu heter Anti-dandruff schampoo: http://www.aco.se/produkter/body/#smartfilter-hårbotten
Citera
2017-09-15, 19:32
  #9
Medlem
Flickpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shadknuck
Ge fan i head and shoulders. Det är typ hårets version av Listerine, alltså värdelöst och likställt med rävgift.
Som tidigare nämnt, kör en kur med något av apotekets medicinska schampon. Byt sen till det mildare jävla schampot du hittar men så få "giftiga" ingredienser som möjligt. Sen underhäller du hårbotten genom att massera in några droppar vanlig olivolja efter varje dusch. Ger håret en nice glans, och lindrar klåda/eksem/torrhet/mjäll.

Skulle nog inte lita på head and sholders dom bryr sej inte om i fall du tappar håret om några år bara mjället försvinner så är dom nöjda.

Va mycket skit head and sholders får hela tiden förresten hur kommer de sej? Man har ju till och med rekryterar Henrik Lundqvist. Just nu sitter de säkert nån kille på en PR avdelning och kliar sej i huvudet.

Vill minnas att folk tappade håret av deras produkter ett tag sen ändrade man receptet.
Citera
2017-09-15, 19:53
  #10
Medlem
Spenneths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0tatis
ACO dubbelverkande som nu heter Anti-dandruff schampoo: http://www.aco.se/produkter/body/#smartfilter-hårbotten

Ok! Är detta schampo för eller mot mjäll?
Citera
2017-09-15, 20:03
  #11
Medlem
Krossa lite färsk rosmarin, och rör runt med en liten andel vatten.
Massera i hårbotten och den verka i ca 20 minuter=klart.

Otroligt hur fixerade folk är av artificiella kurer.
Citera
2017-09-15, 20:18
  #12
Medlem
Sirdaniels avatar
Testa sluta runka. Helst sluta ha sex med. Fungerar för mig.

Utlösning flera gånger i veckan ledet till näringsbrist och obalans med hormonerna vilket leder till mjäll, finnar och till o med håravfall med mera.

Genetik påverkar hur hårt drabbad man blir.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback