• 1
  • 2
2017-09-14, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Därför att alla som jobbar inom SVT är PK, det är liksom ett krav för att få jobba där.
Innan följde jag nyhetssändningar, kollade på livesända politikerdebatter från plenisalen, läste cirka 3 dagstidningar/dag.

Idag har jag slängt min tv, läser inga dagstidningar längre, lyssnar aldrig på politiska debatter längre.

Varför?

Jo jag har tröttnat på deras lögner, jag har tröttnat på "journalisters"/aktivisters lögner, det är samma struntprat hela tiden även fast alla vet vad problemet handlar om så undviker de hela tiden det alla vill ha svar på, så nä det finns ingen anledning att lyssna längre.

Tycker att SvD håller hyfsad nivå när det gäller att hålla sig till fakta och kritiskt tänkande. Men andra tidningar, som tex Sydsvenskan, är inget annat än ett bättre alternativ till att torka sig i röven med än toapapper.
Citera
2017-09-14, 15:29
Medlem
krisus avatar
"Löfving att de har 400 fler anmälningar av den här typen 2017 jämfört med tidigare år."

nu såg jag inte det, men körde dom inte en " det är anmälningsbenägenheten som ökat?"
För det är ju naturligtvis därför det anmäldes 400 fler våldtäkter.
Citera
2017-09-14, 15:29
Avstängd
Skolexempel på att inte nämna elefanten i rummet, men SVT kan ju inte gå och antyda att Sveland, Schyman och Wennstam på något sätt skulle ha fel ifråga om generellt manligt våld: "problemet sitter i att det är MÄN!" *snarky*
Senast redigerad av HepCat-X 2017-09-14 kl. 15:39.
Citera
2017-09-14, 21:13
Medlem
Så skälet "anmälningsbenägenhet" togs inte upp i inslaget? Utan man bara accepterade som ett faktum att det är 400 fler? Hur mycket ökning är det i procent?

Ni ser, nu ställer jag frågorna som journalister borde ställa. Är de väl anmälda fallen överfallsvåldtäkter, gruppvåldtäkter, våldtäkter inom ett hushåll/äktenskap? Det finns mycket att gräva i.

För att gå tillbaka till anmälningsbenägenhet, någon gång måste ju det bli "mättat". Benägenheten att anmäla kan ju inte öka ad infinitum. Det skulle ju innebära att det funnits ett enormt mörkertal av våldtäkter. Som att det varit en svensk folksport. Och nu när vi fått ett inflöde av män från patriarkaliska kulturer så har de svenska kvinnorna tagit mod till sig och börjat anmäla de svenska männen...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in