Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-30, 21:00
  #5677
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Som du borde veta vid det här laget har jag i flertal tillfällen i den här tråden uttryckt min åsikt att Washington DC är sorgligt korrupt, något som borde utredas så att alla brottslingar kan lagföras.

Jag tycker inte att man bara skall utreda Ryssland utan även anda länder, några som bevisligen redan betalat rörelser som ägs av Trump mot misstänkta gentjänster. Jag tycker också att man inte bara skall utreda Trump, utan alla kampanjer under valrörelsen och även alla medlemmar i kongressen.

En överväldigande stor del i kongressen har nog pumpat sina kampanjer med utländska pengar. En ström av Saudiska pengar har spårats till Washington DC via diverse bolag. Och Israeliska intressen verkar för många politiker viktigare än Amerikanska, även om det i detta fallet i större del handlar om lobby-verksamhet av inhemska sionister. Under Netanyahu 40 minuter långa tal i kongressen så stod alla republikaner plikttroget upp och applåderade vid varje tillfälle som om deras karriär hängde på det. De är de mest uppenbara utländska finansiärerna, men pengar strömmar in från alla världens hörn.

Problemet med Muellers utredning är att den ter sig vara en häxjakt.
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Häxjakt = En utredning som inte har startats i syfte att uppnå sitt tillskrivna mål, utan är istället startad med avsikt att användas som ett verktyg mot de man utreder.

Genom en påstådd TrumpRysk-konspiration så kan Mueller utreda brott kring Trumps kampanj men befria övriga i DC-träsket. Utredningen kan användas som ett politiskt vapen och som verktyg för att föra propaganda mot Trump och Ryssland.

Istället borde det utföras en utredning på samtliga president kandidater och politiker. Man borde också införa en reform där man förbjuder de kryphål som idag gör det lagligt för företag att köpa politiker. Samt att göra det olagligt för partier att bryta sina egna regler under primär valen.

Jag hoppas Mueller tar sig an Trumps utländska affärer. Men jag befarar att Mueller bara kommer använda dem i försök till att få Trump att ljuga, och göra en stor sak utav av eventuella lögner istället.

Likt hur Mueller använde Logan Act för att få Flynn att i början utelämna uppgifter om diplomatiska kontakter innan Trumps administration hade tagit över. Flynn åkte dit på lögnen. Men om Mueller skulle fälla Flynn för något brott som typ alla ingående administrationer har gjort sig skyldiga till, så skulle frågan väckas att också att utreda de samtalen Obama/Clinton/osv för med utländska regeringar i sina resor, före och efter sin tjänst i den föregående administrationen.

Klyban, det är fint att du talar dig varm om "the rule of law". Men stödjer du en federal utredning av korruption som inte bara undersöker Trump och Ryssland? Vill du att man utreder Clinton Foundation och alla övriga korrupta organisationer och politiker i Washington DC?
__________________
Senast redigerad av BroderDonut 2018-12-30 kl. 21:36.
2018-12-30, 21:34
  #5678
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Som du borde veta vid det här laget har jag i flertal tillfällen i den här tråden uttryckt min åsikt att Washington DC är sorgligt korrupt, något som borde utredas så att alla brottslingar kan lagföras.

Jag tycker inte att man bara skall utreda Ryssland utan även anda länder, några som bevisligen redan betalat rörelser som ägs av Trump. Jag tycker också att man inte bara skall utreda Trump, utan alla kampanjer under valrörelsen och även alla medlemmar i kongressen.

En överväldigande stor del i kongressen har nog pumpat sina kampanjer med utländska pengar. En ström av Saudiska pengar har spårats till Washington DC via diverse bolag. Och Israeliska intressen verkar för många politiker viktigare än Amerikanska, även om det i detta fallet i större del handlar om lobby-verksamhet av inhemska sionister. Under Netanyahu 40 minuter långa tal i kongressen så stod alla republikaner plikttroget upp och applåderade vid varje tillfälle som om deras karriär hängde på det. Men pengar strömmar in från alla världens hörn.

Problemet med Muellers utredning är att den ter sig vara en häxjakt.


På så vis kan Mueller utreda brott kring Trumps kampanj men befria övriga i DC-träsket. Utredningen kan användas som ett politiskt vapen och som verktyg för att föra propaganda mot Trump och Ryssland.

Istället borde det utföras en utredning på samtliga president kandidater och politiker. Man borde också införa en reform där man förbjuder de kryphål som idag gör det lagligt för företag att köpa politiker.

Jag hoppas Mueller tar sig an Trumps utländska affärer. Men jag befarar att Mueller bara kommer använda dem i försök till att få Trump att ljuga, och göra en stor sak utav av eventuella lögner istället.

Likt hur Mueller använde Logan Act för att få Flynn att i början utelämna uppgifter om diplomatiska kontakter innan Trumps administration hade tagit över. Flynn åkte dit på lögnen. Men om Mueller skulle fälla Flynn för något brott som typ alla ingående administrationer har gjort sig skyldiga till, så skulle frågan väckas att också att utreda de samtalen Obama/Clinton/osv för med utländska regeringar i sina resor, före och efter sin tjänst i den föregående administrationen.

Klyban, det är fint att du talar dig varm om "the rule of law". Men stödjer du en federal utredning av korruption som inte bara undersöker Trump och Ryssland? Vill du att man utreder Clinton Foundation och alla övriga korrupta organisationer och politiker i Washington DC?
Whatabout..., det ändrar inget i denna utredning med Mueller, Ryssland och trumpen.

Men nu om utreda annan korruption var så viktigt, så kan man fråga sig varför man inte gjorde nått åt det och startade utredningar själva.
Avsaknaden av dessa får oss inse man inte har några uppslag.
utan man verkar mest håller på ropa "Men Hillary då..." och sen händer aldrig nått.
Och även om man tar Hillary, så det som kommit ur detta Mueller-utredning kommer slå Nixon och Stupid Watergate enkelt.

har du andra utredningar om kriminalitet och korruption, vad faan väntar du på.
För INGET i att gråta om en framgångs utredning av Mueller, kommer NÅGONSIN sätta någon annan korrupt politiker i fängelse.

Jag stödjer ALL utredning av kriminella och korrupta politiker, du som trumpnisse delar inte den synen har du visat med all tydlighet.
Så varför ställer du den dumma frågan, när den så uppenbart faller tillbaka på dig igen?
Och svarar du Ja du stödjer, så är det samma som att du inte sagt ett sant ord innan i dina inlägg.
Så vid detta vägskäl, vad väljer du?

Jag är annars av den åsikten att man borde öka personal styrkan Mueller har att tillgå.
Just för det är en så omfattande korruption och kriminalitet i dagens POTUS och följe.
Så kanske vi får se ett slut på utredningen åtminstone ett par månader innan valet.
Men det är nog bara hoppas på för mycket, och helt obegripligt för dig som inte förstår hur långt utredningar av denna arten tar.

Som du redan vet, men inte låtsas om att inte veta.
Det är att man inte ska bortse brott man träffar på vägen.
Häxjakt, det är nått helt annat, men förstår användandet, då man redan vet vart detta kommer hamna.
2018-12-30, 22:08
  #5679
Medlem
BroderDonuts avatar
Du tog upp "Whatabout"-argumentet. Om du inte vill höra hur jag tycker man borde utreda alla politikerna rättvist, så kanske du inte skulle göra missvisande kommentarer kring det.
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det enda du säger är att Rule Of Law inte gäller republikaner.

Också tjatigt att du ofta vill tillskriva mig en felaktig politisk tillhörighet.
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om man inte bara hade börjat med att ljuga om Ryssar, så kanske någon hade trott på er trumpnissar.
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag stödjer ALL utredning av kriminella och korrupta politiker, du som trumpnisse delar inte den synen har du visat med all tydlighet.
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Om det hjälper så kan jag presentera mina åsikter kort. Jag är mer intresserad av ett toppen<>botten-perspektiv än ett höger<>vänster-perspektiv. Att lösa den systematiska korruptionen i politiken ser jag som den viktigaste frågan för USA idag. Jag har positivt utbyte med dems/reps/greens/libertarians och de har alla en klick aktiva som vill genomföra olika förslag för att förstärka demokratin i USA. Det finns bättre och sämre politiker av olika färger, men de politiker jag har högst hopp om idag är JD (Justice Democrats).

Och igen, du frågar mig om vägskäl. Det börjar bli lite tjatigt att behöva upprepa mig.
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Som du borde veta vid det här laget har jag i flertal tillfällen i den här tråden uttryckt min åsikt att Washington DC är sorgligt korrupt, något som borde utredas så att alla brottslingar kan lagföras.

Skillnaden mellan oss är att jag tycker att Mueller är en ohederlig människa och att du försvarar häxjakten på Trump och det gör inte jag. Jag har inget behov att försvara falska nyheter, Mueller, Clinton eller någon av deras allierade.
__________________
Senast redigerad av BroderDonut 2018-12-30 kl. 22:34.
2018-12-31, 02:00
  #5680
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Du tog upp "Whatabout"-argumentet. Om du inte vill höra hur jag tycker man borde utreda alla politikerna rättvist, så kanske du inte skulle göra missvisande kommentarer kring det.


Också tjatigt att du ofta vill tillskriva mig en felaktig politisk tillhörighet.




Och igen, du frågar mig om vägskäl. Det börjar bli lite tjatigt att behöva upprepa mig.


Skillnaden mellan oss är att jag tycker att Mueller är en ohederlig människa och att du försvarar häxjakten på Trump och det gör inte jag. Jag har inget behov att försvara falska nyheter, Mueller, Clinton eller någon av deras allierade.
Vilken häxjakt?
Som du förstår är trump och Ryssland finalen på utredningen, inte förrätten av det korrupta och kriminella POTUS med följe.

Det är rätt makalöst du inte förstår en så enkel sak i hur en utredning fungerar.
Men du har din agenda, därför blir det att du låtsas att du inte förstår så enkla saker.

Men nu valde man ljuga om ryssar i trump tower, och nu håller vi ta reda på fakta.
Det är sånt som sker, och häxjakt kommer det aldrig bli.
2018-12-31, 02:31
  #5681
Avstängd
wwrs avatar
Rudy Giuliani on Fox & Friends:
"Put up or shut up, Bob"

https://www.realclearpolitics.com/vi...ut_up_bob.html
@4:30

https://thehill.com/policy/national-...-up-or-shut-up

Man kan bara hålla med. Utredningen drar ut på tiden, förmodligen av politiska skäl.
2018-12-31, 02:59
  #5682
Avstängd
riksdagsmajoritets avatar
Hej. Kollade på dokumentären om detta men en sak fattar jag inte. Vem eller vilka tillsatte Mueller och hade dessa mandat för det? Om det var justitiedepartementet så är det konstigt då Trump styr den?
2018-12-31, 02:59
  #5683
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Rudy Giuliani on Fox & Friends:
"Put up or shut up, Bob"

https://www.realclearpolitics.com/vi...ut_up_bob.html
@4:30

https://thehill.com/policy/national-...-up-or-shut-up

Man kan bara hålla med. Utredningen drar ut på tiden, förmodligen av politiska skäl.
Det spelar ingen roll vad de kommer fram till, Republikanerna har majoritet i senaten.
Mike Pence som President? Tror inte det va. Demokraterna skulle tycka det var värre dessutom.

Så det hela är politiskt, ja. Frågan är vilka som tjänar på det.

Ryssland spåret är ju tacksamt för den enorma underrättelseindustrin.
Jag tror inte på konspirationer men ibland undrar man om de som kör Ryssland spåret är väldigt rädda.
Men hat (mot Trump i detta fall) bygger väl på rädsla i grunden.
__________________
Senast redigerad av Tarstan 2018-12-31 kl. 03:06.
2018-12-31, 03:39
  #5684
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Hej. Kollade på dokumentären om detta men en sak fattar jag inte. Vem eller vilka tillsatte Mueller och hade dessa mandat för det? Om det var justitiedepartementet så är det konstigt då Trump styr den?
Bra fråga. Jag har inte heller det klart för mig. När särskilda åklagare dyker upp kan man misstänka politik. Var det inte likadant i Sverige mot Assange?

Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Det spelar ingen roll vad de kommer fram till, Republikanerna har majoritet i senaten.
Mike Pence som President? Tror inte det va. Demokraterna skulle tycka det var värre dessutom.

Så det hela är politiskt, ja. Frågan är vilka som tjänar på det.

Ryssland spåret är ju tacksamt för den enorma underrättelseindustrin.
Jag tror inte på konspirationer men ibland undrar man om de som kör Ryssland spåret är väldigt rädda.
Men hat (mot Trump i detta fall) bygger väl på rädsla i grunden.
Trump har ju värderingar som står i strid med Deep State och det medie-monopol/-nätverk som verkar kontrollera större delen av västvärlden. De öser ju på, nästan desperat, mot honom med allt de har. En antiglobalist är världens mäktigaste man. Då sätter man igång en rättsprocess där, vad jag förstår, inte ens det man letar efter - kontakter med utlandet - säkert är olagligt. Sedan vinklar media maximalt - "the walls are closing in on Trump", etc Mueller-processen visar i alla fall hur opålitliga media är, imho. De skildrar bara från en sida.
__________________
Senast redigerad av wwr 2018-12-31 kl. 04:08.
2018-12-31, 03:54
  #5685
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Trump har ju värderingar som står i strid med Deep State och det medie-monopol/-nätverk som verkar kontrollera större delen av västvärlden. De öser ju på, nästan desperat, mot honom med allt de har. En antiglobalist är världens mäktigaste man. Då sätter man igång en rättsprocess där, vad jag förstår, t.o.m. det man letar efter - kontakter med utlandet - inte säkert är olagligt. Sedan vinklar media maximalt - "the walls are closing in on Trump", etc Mueller-processen visar i alla fall hur opålitliga media är, imho. De skildrar bara från en sida.
Håller med, CNN döljer ju inte ens sitt hat längre.
Utredningen passar en hel del Republikaner också som vill se en annan politik förstås.

Media tjänar generellt enormt mycket på denna cirkus, ja. Det är så tydligt tycker vi, men inte alla ser det. "Man ser inte skogen för alla träd" .
2018-12-31, 06:21
  #5686
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Hej. Kollade på dokumentären om detta men en sak fattar jag inte. Vem eller vilka tillsatte Mueller och hade dessa mandat för det? Om det var justitiedepartementet så är det konstigt då Trump styr den?

Visst är det så att det är republikanerna som sparkade Comey som också är republikan, och rep tillsatte Meuller som är republikan och Trump är en republikansk president.

Men förmodligen är det Clinton och Obama som styr det hela. Republikanerna har inte en suck att undvika demokraternas övergripande makt. Konstigt dock att de lät Trump bli president ändå.
2018-12-31, 06:22
  #5687
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Rudy Giuliani on Fox & Friends:
"Put up or shut up, Bob"

https://www.realclearpolitics.com/vi...ut_up_bob.html
@4:30

https://thehill.com/policy/national-...-up-or-shut-up

Man kan bara hålla med. Utredningen drar ut på tiden, förmodligen av politiska skäl.

Det hela drar ju ut på tiden på grund av president Trump. Och du kan ha rätt där att det är av politiska skäl. Han vill hinna bli vald 2020 innan utredningen slutförs.
2018-12-31, 14:13
  #5688
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Rudy Giuliani on Fox & Friends:
"Put up or shut up, Bob"

https://www.realclearpolitics.com/vi...ut_up_bob.html
@4:30

https://thehill.com/policy/national-...-up-or-shut-up

Man kan bara hålla med. Utredningen drar ut på tiden, förmodligen av politiska skäl.
Är du ytterligare en till som inte förstår hur långt tid utredningar av denna arten tar?
Saken är att Bob kommer att "put up", dock arbetar Mueller i den takten han hinner med.
Vill du att det gå snabbare, så varför inte yrka på en utökad arbetsstyrka?

Men hade det inte varit så in i helvete massa korrupta och kriminella i POTUS och följe, så kanske vi hade varit betydligt närmare ett slut på utredningen än vad vi är idag.
Men nu är det tvärtom, och ett POTUS med följe som är det mest korrupta och kriminella POTUS med följe någonsin.

Då tar det tid, är det så svårt att greppa, eller är fakta om utredningar så svåra att ta in?
Och det mest komiska är att man tror Ryssland ska komma först, det är stor humor.

Hur kommer det sig att man inte ens kan simpel fakta kring dessa samhällsfunktioner som utredning?
Märkligt är det.
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Visst är det så att det är republikanerna som sparkade Comey som också är republikan, och rep tillsatte Meuller som är republikan och Trump är en republikansk president.

Men förmodligen är det Clinton och Obama som styr det hela. Republikanerna har inte en suck att undvika demokraternas övergripande makt. Konstigt dock att de lät Trump bli president ändå.
Visst är det humor när vi alla vet att det bara finns ett parti med mandat att starta utredningar och finansiera den(Och då denna typen av utredningar).
Så försöker man få det till att Demokrater startat utredning, det är hysteriskt roligt och läsa varje gång.
Då det är lika fel varje gång, och de redan vet om det själva.
Sånt är humor.

Men snart får vi se vad som händer när Demokrater har huset och mandat för utredningar.
Så kommer de få se hur det ser ut när en politisk agenda ligger bakom och hur det ser ut.
De kommer böla som grisar då, sen kommer det även bli en del parodi i dessa utredningar.

Hade jag varit Demokrat, så hade jag utrett det allra enklaste och viktigaste bara.
Än att ta allt på en gång, för då blir det lite som Muellers utredning, där han hela tiden får påfyllt med mer korrupta och kriminella Republikaner som gör det bara tar mer tid.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback