Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-05, 16:02
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vad är det jag hittat på då?
Undrar på det enda jag säger är att Manafort sjunger, då han är TVUNGEN pga en plea deal.
Den där frågan jag upprepade fick jag aldrig reda på, var det så att din fantasi skenade nu igen?
"Former Trump campaign chair Paul Manafort is officially pleading guilty to an eye-popping charge: “conspiracy against the United States.“".
Faktum är att vi har Manafort skrivit på ett avtal om detta redan, lycka till bryta detta avtal med Mueller.
Jo, det känner jag till. Men det finns ju inget att "sjunga" om. Bara konspirationsteorier från Trumpofobheta hjärnor, Klyban.

Citat:
"1. Charges and Statutory Penalties
Your client agrees to plead guilty in the above-captioned case to all elements of all
objects of all the charges in a Superseding Criminal Information, which will encompass the

charges in Counts One and Two of a Superseding Criminal Information, charging your client
with:

A. conspiracy against the United States, in violation of 18 U.S.C. 371 (which includes a
conspiracy to: money launder (in violation of 18 U.S.C. 1956); commit tax fraud
"
Och längst ned i denna dokument återfinns Manafort underskrift.(KällaOJ - Manafort Plea Agreement 09.14.18)
Ja, Manafort har erkänt att han inte skattade för kläderna han tog emot. Det har jag ju redan förklarat för dig. Vad tror du står i ovanstående text, egentligen?

Citat:
Om domen är så mild, varför gå med på en plea deal, låter ju ovanligt korkat och hetsa upp sig för ENDAST 14 dgars fängelse som du säger det handlar om.

Jag förstår du är ledsen för jag ser du pratar om min person istället för sak och ad hominem.
Du kan få slut på att jag pekar detta!
Men Klyban. Om du nu inbillar dig att ditt NAMN är ad hominem, kan jag inte hjälpa dig. Du får helt enkelt tjata vidare, Klyban.

Klyban berättar vad han tror ad hominem är:
Citat:
Finns inget upplevd ad hominem, när du hela tiden nämner mitt namn och har inget med tråden och göra, dvs sakar saklighet.
Senast redigerad av Japhy 2018-11-05 kl. 16:05.
2018-11-05, 16:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jo, det känner jag till. Men det finns ju inget att "sjunga" om. Bara konspirationsteorier från Trumpofobheta hjärnor, Klyban.

Ja, Manafort har erkänt att han inte skattade för kläderna han tog emot. Det har jag ju redan förklarat för dig. Vad tror du står i ovanstående text, egentligen?

Men Klyban. Om du nu inbillar dig att ditt NAMN är ad hominem, kan jag inte hjälpa dig. Du får helt enkelt tjata vidare, Klyban.

Klyban berättar vad han tror ad hominem är:
Det är exakt vad manaforts plea deal innebär.
Ett färdigt och påskrivet dokument, hur är det en konspiration menar du?

Han har erkänn exakt det som står där, eller försöker du hävda det inte är Manaforts namnteckning på dokumentet?
Är du inte läskunnig?
Undrar då det står så tydligt där, och letar du hittar du säkert nått bra för dig med.
Men detta kan du aldrig ändra på som det ser ut nu.
Så Manafort sjunger ut till Mueller, då detta är exakt vad dokumentet som heter/kallar Manforts plea deal.

Verkar som du helt missat att Manafort skrivet under detta, och en av punkterna han erkände sig skyldig är = "conspiracy against the United States.".

Vet inte varför du håller på med ad hominem istället för att diskutera.
Du får ställa den frågan till dig själv, då jag inte har nått svar på varför du pratar om min person istället för sak såpass mycket.
2018-11-05, 16:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det är exakt vad manaforts plea deal innebär.
Ett färdigt och påskrivet dokument, hur är det en konspiration menar du?
Men texten du klippte in var ju bara ett erkännande att han inte betalat skatt. Det är inga nyheter.

Citat:
Han har erkänn exakt det som står där, eller försöker du hävda det inte är Manaforts namnteckning på dokumentet?
Är du inte läskunnig?
Undrar då det står så tydligt där, och letar du hittar du säkert nått bra för dig med.
Men detta kan du aldrig ändra på som det ser ut nu.
Så Manafort sjunger ut till Mueller, då detta är exakt vad dokumentet som heter/kallar Manforts plea deal.
Ja, det står att han erkänner skattefusk. Men där står inget om att han "sjunger ut" som du verkar inbilla dig.
Citat:
Verkar som du helt missat att Manafort skrivet under detta, och en av punkterna han erkände sig skyldig är = "conspiracy against the United States.".
Ja och det betyder att han fuskade med skatten. Vad tror du det betyder? Collusion med ryssen?
Citat:
Vet inte varför du håller på med ad hominem istället för att diskutera.
Du får ställa den frågan till dig själv, då jag inte har nått svar på varför du pratar om min person istället för sak såpass mycket.
Jadu, Klyban. Jag vet inte varför du fått för dig att det är ad hominem att använda ditt namn, Klyban. Men du får helt enkelt fortsätta tjata om dina upplevelser av ad hominem, Klyban.

Tycker du inte om ditt namn, Klyban? Kanske borde du starta ett nytt konto så du slipper känna dig kränkt. Kanske kan du välja ett finare namn som du är nöjd och glad med, Klyban?
2018-11-05, 16:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Men texten du klippte in var ju bara ett erkännande att han inte betalat skatt. Det är inga nyheter.

Ja, det står att han erkänner skattefusk. Men där står inget om att han "sjunger ut" som du verkar inbilla dig.

Ja och det betyder att han fuskade med skatten. Vad tror du det betyder? Collusion med ryssen?

Jadu, Klyban. Jag vet inte varför du fått för dig att det är ad hominem att använda ditt namn, Klyban. Men du får helt enkelt fortsätta tjata om dina upplevelser av ad hominem, Klyban.

Tycker du inte om ditt namn, Klyban? Kanske borde du starta ett nytt konto så du slipper känna dig kränkt. Kanske kan du välja ett finare namn som du är nöjd och glad med, Klyban?
Dokumentet är för plea deal, end of story då Manafort skrivit på avtalet.
Och i dokumentet ingår "conspiracy against the United States" och han har erkänt.
Så det handlar inte om några kostymer, men det visste du reda före du ens öppna munnen
Vill du lära dig vad det är, så förslår jag att du läser den där plea deal som du påstår Manafort aldirg gått med på.
HAHA

Som du förstår så säger fakta nått annat än vad du säger, och uppenbart mer än lite kläder

Jag vet inte varför du har en så extrem fascination om mig som person istället för sak och argument.
Det är bara nått du kan svara på!
Min person är inte ett argument för något om Manafort eller Mueller eller om nått i USA-Politik, inte ens någonsin.
2018-11-05, 16:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Dokumentet är för plea deal, end of story då Manafort skrivit på avtalet.
Och i dokumentet ingår "conspiracy against the United States" och han har erkänt.
Så det handlar inte om några kostymer, men det visste du reda före du ens öppna munnen
Vill du lära dig vad det är, så förslår jag att du läser den där plea deal som du påstår Manafort aldirg gått med på.
HAHA
Jag har hela tiden hävdat att det finns ett plea deal. Det jag vänder mig emot är att du tror M. "sjunger". Det gör han inte eftersom det inte finns något att sjunga om.
"Conspiracy against the US" betyder i detta fall att han fuskade med skatten. Vad trodde du det betydde? Collusion med Ryssen, eller?

Citat:
Som du förstår så säger fakta nått annat än vad du säger, och uppenbart mer än lite kläder
Han har helt enkelt erkänt skattefusk.
Citat:
Jag vet inte varför du har en så extrem fascination om mig som person istället för sak och argument.
Det är bara nått du kan svara på!
Min person är inte ett argument för något om Manafort eller Mueller eller om nått i USA-Politik, inte ens någonsin.
Ditt namn är Klyban, Klyban. Eftersom du upplever att ditt namn är ad hominem, har du enorma problem, Klyban. Jag kan inte hjälpa dig med den biten, Klyban.
2018-11-05, 16:57
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag har hela tiden hävdat att det finns ett plea deal. Det jag vänder mig emot är att du tror M. "sjunger". Det gör han inte eftersom det inte finns något att sjunga om.
"Conspiracy against the US" betyder i detta fall att han fuskade med skatten. Vad trodde du det betydde? Collusion med Ryssen, eller?

Han har helt enkelt erkänt skattefusk.

Ditt namn är Klyban, Klyban. Eftersom du upplever att ditt namn är ad hominem, har du enorma problem, Klyban. Jag kan inte hjälpa dig med den biten, Klyban.
Mer än kläder, eller hur
Plea deal går ut på att Manafort ska tala, och ett uttryck man använder är att man sjunger ut när man som skyldig berättar om någon annan i utbyte för lägre straff.
Men varför ingick Manafort i en deal och endast riskerar 14 dagars fängelse?
Du glömmer penningtvätt också, verkar som du inte läst plea deal som Manafort skrivit under.

Mueller är klar när han säger till han är klar med Manafort, så enkelt är det.

Och vad Manafort säger till Mueller, det kan bara Muller svara på.
Så du för ta och prata med Muller om du vill ha reda på vad de pratar om.
Men aj fan, det är sekretessbelagt, du kommer aldrig få reda på innan detta släpps på ett eller annat sätt
Ser jag finner mig förklara enkla förfaranden i rättsprocessen igen, men inget mig emot dock.
Tycker om att du uppvisar det beteende du gör, för nuvarande taktik du har kommer aldrig leda någonstans för dig.

Jo, du har rätt mitt användarnamn är Klyban.
Det får du upprepa hur mycket du vill, men inte i ad hominem form som det brukligt är.
För min person är inte sak eller ett argument nått i tråden, inte ens någonsin!!!
2018-11-06, 13:41
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Mer än kläder, eller hur
Plea deal går ut på att Manafort ska tala, och ett uttryck man använder är att man sjunger ut när man som skyldig berättar om någon annan i utbyte för lägre straff.
Men varför ingick Manafort i en deal och endast riskerar 14 dagars fängelse?
Du glömmer penningtvätt också, verkar som du inte läst plea deal som Manafort skrivit under.

Mueller är klar när han säger till han är klar med Manafort, så enkelt är det.

Och vad Manafort säger till Mueller, det kan bara Muller svara på.
Så du för ta och prata med Muller om du vill ha reda på vad de pratar om.
Men aj fan, det är sekretessbelagt, du kommer aldrig få reda på innan detta släpps på ett eller annat sätt
Ser jag finner mig förklara enkla förfaranden i rättsprocessen igen, men inget mig emot dock.
Tycker om att du uppvisar det beteende du gör, för nuvarande taktik du har kommer aldrig leda någonstans för dig.

Jo, du har rätt mitt användarnamn är Klyban.
Det får du upprepa hur mycket du vill, men inte i ad hominem form som det brukligt är.
För min person är inte sak eller ett argument nått i tråden, inte ens någonsin!!!
Du får helt enkelt skriva ner lite regler för hur jag får använda ditt namn, Klyban. Skicka dem till admin och be honom åtgärda problemet.

Men nu är vi ju överens om att du bara hittar på och inte har nån aning om vad du svamlar om och det är ju bra. Ingen förstår vilken deal som ska ge fjorton dagar du svamlar om.

När har forumet fått nog av Klyban trollande?
2018-11-06, 15:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
|65749451]Du får helt enkelt skriva ner lite regler för hur jag får använda ditt namn, Klyban. Skicka dem till admin och be honom åtgärda problemet.

Men nu är vi ju överens om att du bara hittar på och inte har nån aning om vad du svamlar om och det är ju bra. Ingen förstår vilken deal som ska ge fjorton dagar du svamlar om.

När har forumet fått nog av Klyban trollande?
Det var du som sa att Manafort bara skulle få 14 dagar, och varför vill man börja sjunga för endast 14 dagar?
Det är nått du får ta med dig själv, inget jag kan hjälpa dig med.
Kolla på detta:
Citat:
...Tippar på fjorton dagar eller bötsstraff...
Så vill du diskutera 14 dagar, ja, då får u ta ett ord med dig själv, då du är den enda som kan svara på detta.
Men varför skulle Manafort göra en plea deal om han bara riskerade 14 dagar eller böter?
Undrar mer än någonsin, då du skrattar åt jag pratar om dessa 14 dagar.

Saken är att vi har redan en plea deal, och den INNEBÄR att Manafort sjunger ut till Mueller.
Och som förklarat för dig innan, så kan vi inte veta vad som sägs i ett sekretessbelagt förhör.
Men vad vi däremot vet, det är att Manafort talar i utbyte mot mindre straff.
Så 12 dagars fängelse nu då?

Och hade inte Manafort varit så korkad och tro det gick ljuga sig ur detta, så hade han troligtvis haft en deal helt utan straff.
För det handlade ju bara om par kostymer sa du
Men det märkte vi snabbt i plea deal det inte var sant, då Manafort erkände nya brott som inte tagit vägen förbi en jury.

Och allt detta tjat om dom, har säkerligen bara med att trumpen ska ge en pardon.
Men som jag förstår har det skeppet redan seglat med en plea deal.(Men kräver närmare koll får reda ut).
Mueller har mycket bra koll på dessa lögnare har vi märkt, det är längre mellan åtalen nu än innan.
Vilket tenderar tyda på man närmar sig den inre kretsen, men det är givetvis bara en spekulation då ingen vet vad Muller göra och har gjort innan efteråt, då av enkla anledningen att det är sekretessbelagt(vet det är svåra saker för dig att förstå sekretessbelagt, men det betyder att ingen av oss kan veta innan vi får bevisen presenterade för oss och vad de nu är ska bli intressant, vad som är till trumpensfördel och inte.)

En fördel när ALARMISTERNA pratar karavaner, så har Mueller fått arbeta på lite ostört ett tag.
Tänkt det var så enkelt att ge Mueller lugn och ro, och ropa KARAVAN haha

Vet inte varför du är så besatt av min person, det är nått du får svara på inget jag vet.
Men du diskuterar min person istället för sak, även använder det till argument.
Bara simple ad hominem du håller på med, förstår att du har begränsade möjligheter att diskutera med saklighet och fakta.
Utan tar till denna ad hominem snuttefilt du har.
Som sagt vad, jag bara återger vad du håller på med.
Och där inbillar du dig ad hominem kan ersätta argument för sak.
Men eftersom du behöver regler, så är väl det mer troligt att du inte ens förstår skillnad mellanperson och sak.
Frågan vart din besatthet för min person ens finns från början, då min person har noll relevans för ämnet Mueller vs. trump, därav frågan varför du är så besatt av mig som person.
2018-11-06, 15:36
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det var du som sa att Manafort bara skulle få 14 dagar, och varför vill man börja sjunga för endast 14 dagar?
Det är nått du får ta med dig själv, inget jag kan hjälpa dig med.
Kolla på detta:

Så vill du diskutera 14 dagar, ja, då får u ta ett ord med dig själv, då du är den enda som kan svara på detta.
Men varför skulle Manafort göra en plea deal om han bara riskerade 14 dagar eller böter?
Undrar mer än någonsin, då du skrattar åt jag pratar om dessa 14 dagar.

Saken är att vi har redan en plea deal, och den INNEBÄR att Manafort sjunger ut till Mueller.
Och som förklarat för dig innan, så kan vi inte veta vad som sägs i ett sekretessbelagt förhör.
Men vad vi däremot vet, det är att Manafort talar i utbyte mot mindre straff.
Så 12 dagars fängelse nu då?

Och hade inte Manafort varit så korkad och tro det gick ljuga sig ur detta, så hade han troligtvis haft en deal helt utan straff.
För det handlade ju bara om par kostymer sa du
Men det märkte vi snabbt i plea deal det inte var sant, då Manafort erkände nya brott som inte tagit vägen förbi en jury.

Och allt detta tjat om dom, har säkerligen bara med att trumpen ska ge en pardon.
Men som jag förstår har det skeppet redan seglat med en plea deal.(Men kräver närmare koll får reda ut).
Mueller har mycket bra koll på dessa lögnare har vi märkt, det är längre mellan åtalen nu än innan.
Vilket tenderar tyda på man närmar sig den inre kretsen, men det är givetvis bara en spekulation då ingen vet vad Muller göra och har gjort innan efteråt, då av enkla anledningen att det är sekretessbelagt(vet det är svåra saker för dig att förstå sekretessbelagt, men det betyder att ingen av oss kan veta innan vi får bevisen presenterade för oss och vad de nu är ska bli intressant, vad som är till trumpensfördel och inte.)

En fördel när ALARMISTERNA pratar karavaner, så har Mueller fått arbeta på lite ostört ett tag.
Tänkt det var så enkelt att ge Mueller lugn och ro, och ropa KARAVAN haha

Vet inte varför du är så besatt av min person, det är nått du får svara på inget jag vet.
Men du diskuterar min person istället för sak, även använder det till argument.
Bara simple ad hominem du håller på med, förstår att du har begränsade möjligheter att diskutera med saklighet och fakta.
Utan tar till denna ad hominem snuttefilt du har.
Som sagt vad, jag bara återger vad du håller på med.
Och där inbillar du dig ad hominem kan ersätta argument för sak.
Men eftersom du behöver regler, så är väl det mer troligt att du inte ens förstår skillnad mellanperson och sak.
Frågan vart din besatthet för min person ens finns från början, då min person har noll relevans för ämnet Mueller vs. trump, därav frågan varför du är så besatt av mig som person.
Jag förstår att du tror Manafort sitter och "sjunger" om massa saker som du inte har någon aning om. Jag förstår att du istället för att diskutera sakfrågor hellre pratar om din upplevda ad-hominem-kris, Klyban.

Jag tror Manafort kommer bli benådad och att domen för kläderna kommer bli mycket mild.
2018-11-06, 15:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag förstår att du tror Manafort sitter och "sjunger" om massa saker som du inte har någon aning om. Jag förstår att du istället för att diskutera sakfrågor hellre pratar om din upplevda ad-hominem-kris, Klyban.

Jag tror Manafort kommer bli benådad och att domen för kläderna kommer bli mycket mild.
Ja, faktiskt(och den tid som Mueller anser krävs), saken är ju att plea deal innebär mindre straff i utbyte av information.

Men varför gör Manafort en en plea deal endast för 14 dagars fängelse, eller kanske bara böter som du sa?
Verkar som du inte längre står bakom 14 dagar, frågan är varför du ens sa det från början.
För Manafort är nog inte så korkad att han samarbetar med Mueller och endast riskerar 14 dagar eller mindre.
Så ja, Manafort sjunger ut, annars är plea deal borta, och fängelse gäller för Manafort.
Så det är en sak vi kan GARANTERA, och det är att Manafort talar med Mueller i utbyte mot mindre straff.
Och om du inte visste detta redan, så är dessa förhör sekretessbelagda(om du förstår vad det är, du kan fråga en vän annars, nån av dom borde veta vad sekretessbelagt är(kan man hoppas)).

Sen vet jag redan att ni vill ha en dom här, så trumpen skulle kunna benåda.

En sak är säker med en plea deal dock, det manafort har vittnat om går aldrig ändra på oavsett om en pardon kommer på Manafort.
Och detta pga man har registrerat vad han sagt under ed och Manafort själv skrivit på detta.
Så inget trump gör ändra Manaforts vittnesmål, även om dom blir officiell.(Vittnesmålet är skrivit i sten(rent legalt som vittnesmål), och kommer bli presenterat en dag om det krävs.
Och inget någon kan göra åt detta.

Dina ad hominem för min person kommer aldrig bli någon kris mer än för dig.
För varje gång du upprepar ad hominem och påpekas, betyder att vi ser ytterligare en gång till hur saklighet och fakta ignoreras.
Och inbillar sig argument för person skulle ändra nått, ledsen all in ya head då sak behöver egna argument än personliga.
2018-11-06, 17:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det finns ingen plea deal om fjorton dagar. Den finns bara i din fantasi. Däremot tippar jag på att det blir ett mycket milt straff som domstolen kommer dela ut. Jag tippar på fjorton dagar. Men inte p.g.a. någon plea deal, utan p.g.a. att straffvärdet inte är högt. Dessutom har han suttit inlåst ett tag redan.

Det enda som Manafort har gjort är att han har erkänt sitt skattefiffel. Det är inte så farligt, Klyban. Du sitter bara och hetsar upp dig för att du ser massa ad-hominem hela tiden.

Men Klyban, det finns ju inga ad-hominem annat än i din fantasi. Allt jag gör är att svara på dina frågor på ett ytterst rationellt sätt. Jag försöker faktiskt bara hjälpa dig, Klyban.

Hur länge ska Klybans TROLLERI tolereras???

Ja, hur fan gör man det, Klyban? Byta till Garamond (det är ett typsnitt, Klyban)?

Det är för övrigt uppenbart att du krisar:

Men om nu inte 14 dagar är ett straff som ens fin si tankarna, varför sa du då att 14 dagar eller böter var det troliga?
Och varför vill Manafort samarbeta för endast 14 dagar eller böter för?
Det är trots allt du som sagt detta och inte jag, det jag gör är och undrar varför Manafort ingår i en plea deal om han bara skulle få 14 dagar.
Jag sa att det troliga är utan en pela deal så hade han fått sitta i fängelse resten av sitt liv, han är ju trots allt nästa 70 år, så det krävs inte många år för resten av hans liv.

Som vi vet är det mer än kostymer, det är även:
  • Conspiracy against the United States, in violation of 18 U.S.C. 371
  • Money launder (in violation of 18 U.S.C. 1956)
  • Conspiracy to obstruct justice by tampering with witnesses while on pre-trial release...
osv...osv...osv..., saken är att det är inte bara, utan en jävla massa.
Synd bara manafort intelligens inte fick han och förstå och samarbeta direkt, så kanske han hade sluppit fängelse fullständigt.
Och listan av brott är bra längre än skattefiffel, men så är det när man pratar med personer där saklighet och fakta inte är tillåtet av en part.
allt du behöver göra är och läsa plea deal, så ser du direkt att det är mer punkter än skattefiffel och om kostymer.

Att domen blir kortare efter plea deal, det ser jag som självklart.
Annars hade ju ett samarbete för Manafort med Mueller varit helt meningslöst.
Även om trump ger Manafort en pardon, så kommer inte detta ändra nått för vittnesmålet.
Då vittnesmålet Manafort har kommer alltid presenteras om relevans finnes, avsett vad någon annan tycker och trumpen bryr sig ingen om här och denna fråga.

Så jagandet av en dom är helt verkningslöst för utredningen, då allt redan skrivit i sten och går använda precis när Mueller/åklagare själva vill.
Så som du förstår en pardon kommer aldrig ändra nått, mer än för Manforts 14 dagar eller böter du säger han får.

Ser din besatthet för min person är extrem för dig, du ser ut och må dåligt helt plötsligt.
Det är ju enkelt och stoppa denna om du vill, om du hade klarat av det.
Men ad hominem är en snuttefilt/krycka för dig, vet inte varför du tror person är ett argument för sak.
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Japhy ska ha ett stort eloge som orkar vara lugn, och skriva förnuftigt så ofta som han gör gentemot svammelklyban. Herrejävlar vad den gubben svamlar. Jag lärde mig för längesedan att inte debattera med honom. En oseriös och oärlig gubbe som inte förtjänar svar egentligen,
men tur att det finns andra som orkar.

Ont: Om jag minns det rätt så var det nåt äldre inlägg som nämnde att Mueller skulle ge oss svar efter valet ikväll. Någon som vet om det stämmer? Hade varit trevligt att få nåt iallafall. Vi är många som vill veta.
Och vad är fel om Manfort då?
plea deal är klar och påskriven.
En pardon kommer inte ändra detta vittnesmål, och är alltid tillgängligt.
Mueller har funnit det man pratat om värt en plea deal, det betyder att Manafort talat och gett information av den vikt att en peal deal är möjlig.

Jag tror inte Mueller ger nått svar efter ikväll, men skoj om han gjorde så vi andra får lite koll på vad som är vad.
För det är ju nu omöjligt i en sekretessbelagd utredning.

Och är nog en av de mest ärliga man kan hitta, men om man har ett skynke framför ansiktet så klarar man aldrig av att se detta.
Men sure, jag är kan vara elak i en diskussion och nu som jaffy inte klarar av att bevisa det han säger.
Vilket jag gjrode med all tydlighet med plea deal och hela denna pela dealens funktion, då det är en officiell handling(delar av den, då sekretessbelagt material uppenbart inte finns med i dokumentet).
Och en plea deal får man inte för någon är snäll, utan det får man för man ger uppgifter man anser är av en sådan vikt att det kan ge strafflindring.

Men hade Manafort varit intelligent från början, så skulle han samarbetat direkt och fått sig en plea deal då.
Och troligtvis mycket mindre straff eller ens något.

Och rätt intressant att du inbillar dig mer ad hominem ska ändra nått i sak.
Senast redigerad av klyban 2018-11-06 kl. 17:20.
2018-11-06, 17:41
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Men om nu inte 14 dagar är ett straff som ens fin si tankarna, varför sa du då att 14 dagar eller böter var det troliga?
Och varför vill Manafort samarbeta för endast 14 dagar eller böter för?
Det är trots allt du som sagt detta och inte jag, det jag gör är och undrar varför Manafort ingår i en plea deal om han bara skulle få 14 dagar.
Jag sa att det troliga är utan en pela deal så hade han fått sitta i fängelse resten av sitt liv, han är ju trots allt nästa 70 år, så det krävs inte många år för resten av hans liv.
Som sagt så tror jag att han ska få 14 dagar för att straffsatsen för skattefiffel är ganska låg. Dessutom har han ju suttit en tid redan. Sen blir han benådad.

Det enda Manafort har gjort är att skriva under på att samarbeta, Klyban. Det gör han. Men det finns inget att "sjunga" om.
[quote=klyban|65751100]Som vi vet är det mer än kostymer, det är även:
  • Conspiracy against the United States, in violation of 18 U.S.C. 371
  • Money launder (in violation of 18 U.S.C. 1956)
  • Conspiracy to obstruct justice by tampering with witnesses while on pre-trial release...
osv...osv...osv..., saken är att det är inte bara, utan en jävla massa.
Synd bara manafort intelligens inte fick han och förstå och samarbeta direkt, så kanske han hade sluppit fängelse fullständigt.
Och listan av brott är bra längre än skattefiffel, men så är det när man pratar med personer där saklighet och fakta inte är tillåtet av en part.
allt du behöver göra är och läsa plea deal, så ser du direkt att det är mer punkter än skattefiffel och om kostymer.

Att domen blir kortare efter plea deal, det ser jag som självklart.
Annars hade ju ett samarbete för Manafort med Mueller varit helt meningslöst.
Även om trump ger Manafort en pardon, så kommer inte detta ändra nått för vittnesmålet.
Då vittnesmålet Manafort har kommer alltid presenteras om relevans finnes, avsett vad någon annan tycker och trumpen bryr sig ingen om här och denna fråga.

Så jagandet av en dom är helt verkningslöst för utredningen, då allt redan skrivit i sten och går använda precis när Mueller/åklagare själva vill.
Så som du förstår en pardon kommer aldrig ändra nått, mer än för Manforts 14 dagar eller böter du
Citat:
säger han får.

Ser din besatthet för min person är extrem för dig, du ser ut och må dåligt helt plötsligt.
Det är ju enkelt och stoppa denna om du vill, om du hade klarat av det.
Men ad hominem är en snuttefilt/krycka för dig, vet inte varför du tror person är ett argument för sak.

Och vad är fel om Manfort då?
plea deal är klar och påskriven.
En pardon kommer inte ändra detta vittnesmål, och är alltid tillgängligt.
Mueller har funnit det man pratat om värt en plea deal, det betyder att Manafort talat och gett information av den vikt att en peal deal är möjlig.

Jag tror inte Mueller ger nått svar efter ikväll, men skoj om han gjorde så vi andra får lite koll på vad som är vad.
För det är ju nu omöjligt i en sekretessbelagd utredning.

Och är nog en av de mest ärliga man kan hitta, men om man har ett skynke framför ansiktet så klarar man aldrig av att se detta.
Men sure, jag är kan vara elak i en diskussion och nu som jaffy inte klarar av att bevisa det han säger.
Vilket jag gjrode med all tydlighet med plea deal och hela denna pela dealens funktion, då det är en officiell handling(delar av den, då sekretessbelagt material uppenbart inte finns med i dokumentet).
Och en plea deal får man inte för någon är snäll, utan det får man för man ger uppgifter man anser är av en sådan vikt att det kan ge strafflindring.

Men hade Manafort varit intelligent från början, så skulle han samarbetat direkt och fått sig en plea deal då.
Och troligtvis mycket mindre straff eller ens något.

Och rätt intressant att du inbillar dig mer ad hominem ska ändra nått i sak.
Vad tror du det är som Manafort "sjunger" om? Det verkar göra dig väldigt upphetsad. Jag tror inte han sjunger om nåt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in