Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-25, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Med bevis säger jag att det är bevis, och pekar dom på collusion så är det collusion, och pekar det på att allt är rätt gjort.
Så är allt rätt gjort, vad är det som är så svårt för dig och förstår hur en utredning fungerar?

Även bör du komma ihåg att jag alltid sagt vi inte kan veta, utan får vänta på utredningen.
Dock har vi tagit gigantiska steg sedan starten, man hade ju inte ens träffat ryssar innan.
Kommer du inte ihåg
Känn dig påmind.

Och Mueller integritet i utredningen är 100% upp tills nu, återkom när det ändrat sig(och då inte bara i din fantasi).

Ja synd bara att flera av de FBI-agenter han har som jobbar på utredningen hyser en klar bias emot Trump, och har direkt sagt att de inte skulle tillåta honom att bli President. Det låter ju rimligt att låta dessa människor jobba på en undersökningen som utreder hurvida Presidenten har haft collusion med Ryssland...

Läs denna artikel också. Fast det lär du knappast göra eftersom du är en rabiat Trump-motståndare.
2018-06-25, 13:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Dina meningar är svåra att förstå. Bara för att DU säger att något är bevisat, är så självklart inte fallet. Inte ett enda fall har ännu avgjorts i domstol, mycket eftersom Mueller ständigt skjuter upp rättegångarna. Bara för att de "pekar på collusion" betyder det ingenting. Det ska avgöras i domstol eller så kommer utredningen läggas ner. En utredning ska avslutas när det är uppenbart att den bara är en politisk häxjakt. Så kommer också ske. Då kommer du klaga på Mueller.

Nej, Klyban. Du har själv otaliga gånger uttalat dig i skuldfrågan. Du tycker bara att alla som inte håller med dig, ska vara tysta och vänta på att utredningen ska bli klar. Vi har ju redan avklarat att du är en fascist så det ligger i din natur att vara hatisk mot de som inte håller med dig. Själv skriver du nästan dagligen fem till tio maniska inlägg om Trumps skuld, ondska och kriminella i administrationen. Detta trots att ingen blivit dömd.

Du är alltså sjäva definitionen av en skenhelig hycklare, Klyban.

Gick den upp till 100% integritet före eller efter hans medarbetare satt och raljerade på fyllan om utredningen?
Har inte ens sagt collusion existerar, det jag säger om och om och om och om igen..............
Är att vi får vänta på bevisen.

Men vi vet dock att INGA ryssar hade pratat med dom sa dom, men visade sig vara en lögn.
Lusigt nog är det nepotismen som gör att vi är här idag och bara republikaner inblandade i att vi nu har Mueller som utreder.
Så kanske sopa upp utanför egen dörr först?

Och detta eviga pratandet om att det ska gå så snabbt, är du verkligen så clueless hur lång tid utredningar och sånt här tar, verkligen?
Men vi får hoppas att en del rullar över om Trump, så vi verkligen får reda på vad som hänt.

Tycker du inte det vore bra om man fick alla korten på bordet och skeenden?
Eller ska Trump skyddas om det finns kriminella handlingar?
Svaret här kommer försegla en hel del för dig, så min gissning är att du undviker detta och ger oss ad hominems och lägger orden i mun på mig för ens klara svara.

Och om det visar sig collusion existerat och med 100% solida bevis.
Vad säger du då?
Det är en extremt intressant fråga faktiskt.
2018-06-25, 13:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Har inte ens sagt collusion existerar, det jag säger om och om och om och om igen..............
Är att vi får vänta på bevisen.
Fast då får du ju vänta på bevisen istället för att dagligen skriva inlägg om Trump och andras skuld, kalla dem kriminella och så vidare. Ingen är ju dömd. Du bara hycklar på som den vidiriga person du är.
Citat:
Men vi vet dock att INGA ryssar hade pratat med dom sa dom, men visade sig vara en lögn.
Lusigt nog är det nepotismen som gör att vi är här idag och bara republikaner inblandade i att vi nu har Mueller som utreder.
Så kanske sopa upp utanför egen dörr först?
Nej, det finns ingen som sagt att de "aldrig pratat med Ryssar". Det är bara nåt du drömt ihop helt på egen hand. Det är inte olagligt att "prata med Ryssar" utan tvärt om en nödvändighet för att få en stabil värld. Dörren är sopad och ren.
Citat:
Och detta eviga pratandet om att det ska gå så snabbt, är du verkligen så clueless hur lång tid utredningar och sånt här tar, verkligen?
Men vi får hoppas att en del rullar över om Trump, så vi verkligen får reda på vad som hänt.
Du får gärna berätta för mig hur "lång tid utredningar och sånt tar" så får vi en uppfattning om när du tycker denna fars ska läggas ner? Två år? Tre? Kanske en liten delrapport skulle vara på sin plats? Att sitta och hålla på bevis om att vi har en presumptiv landsförrädare i vita huset är ju ganska magstarkt, tycker du inte? Vissa skulle kalla det för ländsförräderi och collusion att undanhålla dessa bevis för collusion.
Citat:
Tycker du inte det vore bra om man fick alla korten på bordet och skeenden?
Eller ska Trump skyddas om det finns kriminella handlingar?
Svaret här kommer försegla en hel del för dig, så min gissning är att du undviker detta och ger oss ad hominems och lägger orden i mun på mig för ens klara svara.
v
Jo, det är därför jag gärna skulle vilja se en delrapport, alternativt att farsen läggs ner.
Citat:
Och om det visar sig collusion existerat och med 100% solida bevis.
Vad säger du då?
Det är en extremt intressant fråga faktiskt.
Du vill alltså att jag ska spekulera innan utredningen är klar? Hyckleriet/bristen på intelligens är så påtaglig, Klyban. Så påtaglig.
2018-06-25, 13:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Fast då får du ju vänta på bevisen istället för att dagligen skriva inlägg om Trump och andras skuld, kalla dem kriminella och så vidare. Ingen är ju dömd. Du bara hycklar på som den vidiriga person du är.

Nej, det finns ingen som sagt att de "aldrig pratat med Ryssar". Det är bara nåt du drömt ihop helt på egen hand. Det är inte olagligt att "prata med Ryssar" utan tvärt om en nödvändighet för att få en stabil värld. Dörren är sopad och ren.

Du får gärna berätta för mig hur "lång tid utredningar och sånt tar" så får vi en uppfattning om när du tycker denna fars ska läggas ner? Två år? Tre? Kanske en liten delrapport skulle vara på sin plats? Att sitta och hålla på bevis om att vi har en presumptiv landsförrädare i vita huset är ju ganska magstarkt, tycker du inte? Vissa skulle kalla det för ländsförräderi och collusion att undanhålla dessa bevis för collusion.
v
Jo, det är därför jag gärna skulle vilja se en delrapport, alternativt att farsen läggs ner.

Du vill alltså att jag ska spekulera innan utredningen är klar? Hyckleriet/bristen på intelligens är så påtaglig, Klyban. Så påtaglig.
Spekulera i utredningen är det enda vi har nästan, förutom alla kriminella man förhandlar med som man hittat i utredningsarbetet.
Vi har inget annat att vänta på än färdigställandet av utredningen och publicering.
Och varför ska man komma med delrapporter för?
Så att folk kan justera sina historier, låter som ett uruselt polisarbete på en sådan här sak.

Mueller släpper dock orelaterade saker, och utredningen blir aldrig klar innan Trump kommer och pratar med Muller och svarar på hans frågor.
Som Trump så gärna ville, men ändå är vi inte där än.
2018-06-25, 13:56
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Spekulera i utredningen är det enda vi har nästan, förutom alla kriminella man förhandlar med som man hittat i utredningsarbetet.
Vi har inget annat att vänta på än färdigställandet av utredningen och publicering.
Och varför ska man komma med delrapporter för?
Så att folk kan justera sina historier, låter som ett uruselt polisarbete på en sådan här sak.
Så tidigare var det helt förkastligt att spekulera om utredningens resultat, men nu har du plötligt ändrat dig. Varför?

Och varför kallar du dem kriminella för? Ingen har dömts ännu! Ska du inte vänta tills rättegångarna är över, innan du skuldbelägger folk? Låt det ta sin tid nu, Klyban.

En delrapport är vettig och ett vanligt förfarande när dylika saker drar ut på tiden. Det kostar skattebetalarna ganska mycket att hålla denna häxjakt igång. Jag tycker det Amerikanska folket har rätt att kräva resultat. Det duger inte att sitta och rulla med tummarna.
Citat:
Mueller släpper dock orelaterade saker, och utredningen blir aldrig klar innan Trump kommer och pratar med Muller och svarar på hans frågor.
Som Trump så gärna ville, men ändå är vi inte där än.
Du menar att Mueller läcker orelaterade saker - varför gör han det? Är det inte bättre att släppa en delrapport så vi kan få reda på sanningen om denna utredning? Varför är du så rädd för en delrapport? Vad är det du inte vill få reda på?
Trump kommer självklart inte prata med Mueller. Utredningen är en häxjjakt och förtjänar inte att upphöjas av Trumps närvaro.
Senast redigerad av Japhy 2018-06-25 kl. 13:58.
2018-06-25, 14:07
Medlem
klybans avatar
Citat:
Så tidigare var det helt förkastligt att spekulera om utredningens resultat, men nu har du plötligt ändrat dig. Varför?

Och varför kallar du dem kriminella för? Ingen har dömts ännu! Ska du inte vänta tills rättegångarna är över, innan du skuldbelägger folk? Låt det ta sin tid nu, Klyban.

En delrapport är vettig och ett vanligt förfarande när dylika saker drar ut på tiden. Det kostar skattebetalarna ganska mycket att hålla denna häxjakt igång. Jag tycker det Amerikanska folket har rätt att kräva resultat. Det duger inte att sitta och rulla med tummarna.

Du menar att Mueller läcker orelaterade saker - varför gör han det? Är det inte bättre att släppa en delrapport så vi kan få reda på sanningen om denna utredning? Varför är du så rädd för en delrapport? Vad är det du inte vill få reda på?
Trump kommer självklart inte prata med Mueller. Utredningen är en häxjjakt och förtjänar inte att upphöjas av Trumps närvaro.
Det är bara en spekulation då du är det enda vi kan göra, då vi saknar den insynen i utredningen och vad Muller vet och inte vet.

Nej, jag sa släpper inte läcker, och som Flynn, Manaford osv..., som nu det förhandlas med.
2018-06-27, 23:09
Medlem
bernad_laws avatar
Litet mera om Manafort:

Citat:
In an affidavit attached to the July 2017 application, an FBI agent said he had reviewed tax returns for a company controlled by Manafort and his wife that showed a $10 million loan from a Russian lender identified as Oleg Deripaska.

The application to search Manafort’s Virginia apartment was granted, providing key evidence for Special Counsel Robert Mueller’s indictments of Manafort as part of his investigation into Russia’s alleged meddling in the 2016 presidential campaign.
https://www.reuters.com/article/us-usa-trump-russia-manafort/manafort-had-10-million-loan-from-russian-oligarch-court-filing-idUSKBN1JN2YF

Så vi vet nu att Manafort hade lånat 10 miljoner dollar av Deripaska, samme man som han via mail försökte göra tillfreds i april 2016:

Citat:
“How do we use to get whole,” Manafort asks. “Has OVD operation seen?”

According to a source close to Manafort, the initials “OVD” refer to Oleg Vladimirovich Deripaska, a Russian oligarch and one of Russia’s richest men. The source also confirmed that one of the individuals repeatedly mentioned in the email exchange as an intermediary to Deripaska is an aide to the oligarch.
https://www.theatlantic.com/politics/archive/2017/10/emails-suggest-manafort-sought-approval-from-putin-ally-deripaska/541677/

Så vi vet att:

1. Manafort kom för att arbeta gratis för Trump
2. Han var skyldig ryska oligarker pengar

Detta är vad som kommit fram i offentligheten, men kom ihåg: Mueller vet ALLT.
2018-06-28, 12:22
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Litet mera om Manafort:

https://www.reuters.com/article/us-usa-trump-russia-manafort/manafort-had-10-million-loan-from-russian-oligarch-court-filing-idUSKBN1JN2YF

Så vi vet nu att Manafort hade lånat 10 miljoner dollar av Deripaska, samme man som han via mail försökte göra tillfreds i april 2016:

https://www.theatlantic.com/politics/archive/2017/10/emails-suggest-manafort-sought-approval-from-putin-ally-deripaska/541677/

Så vi vet att:

1. Manafort kom för att arbeta gratis för Trump
2. Han var skyldig ryska oligarker pengar

Detta är vad som kommit fram i offentligheten, men kom ihåg: Mueller vet ALLT.
Eller hur. Mueller sitter alltså och trycker på massa bevis och avslöjanden som han helt enkelt inte vill ska komma fram, eftersom han... Vad? Jag förstår verligen inte meningen med att sitta och trycka på massa bevis nu när vi har en landsförrädare i vita huset. Kan du snälla förklara varför Mueller låter en rysskonspiratör sitta med fingret på röda knappen? Är han GALEN denna Mueller? Är han köpt av Ryssen?
2018-06-28, 16:47
Medlem
klybans avatar
Citat:
Eller hur. Mueller sitter alltså och trycker på massa bevis och avslöjanden som han helt enkelt inte vill ska komma fram, eftersom han... Vad? Jag förstår verligen inte meningen med att sitta och trycka på massa bevis nu när vi har en landsförrädare i vita huset. Kan du snälla förklara varför Mueller låter en rysskonspiratör sitta med fingret på röda knappen? Är han GALEN denna Mueller? Är han köpt av Ryssen?
Har du hört talas om utredningssekretess?
Tror du Mueller satt och berätta för Gotti vad han hade kommit fram i sin utredning om maffian?
Sen ställd dig frågan igen....?
Och se om du kommer upp med ett lika korkat svar igen, självfallet delar han inte med sig av detta
2018-06-28, 20:57
Medlem
prominentens avatar
Kolla denna så fattar några av er:
https://www.youtube.com/watch?v=Rbo0Lodbub0&t=23s
2018-06-28, 23:16
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Tror du Mueller satt och berätta för Gotti vad han hade kommit fram i sin utredning om maffian?
Och se om du kommer upp med ett lika korkat svar igen, självfallet delar han inte med sig av detta
Och samtidigt utser Trump livstidsämbeten till Supreme Court. Men Mueller sitter alltså på bevis på collusion mellan Trump och Putin. Han vill bara hålla hårt på "utredningssekretessen"? Men vi får väl vänta och se. Ju längre du väntar, destå mer #winning

Edit: Jag förutsätter att Gotti fick ta del av hela utredningen. Varför tror inte du det?
Senast redigerad av Japhy 2018-06-28 kl. 23:19.
2018-06-29, 01:03
Medlem
biljons avatar
Citat:
Även du måste väl fatta att det inte finns något att komma med?
Då är alternativet att försöka "hålla landet på halster" inför nästa val.
Demokraterna är verkligen körda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in