2017-09-13, 18:56
Bannlyst
Är det någon som kan beskriva hur det ser ut. Sagt är att 75% skall kunna få skattelättnader med 5 000 kronor per år. Är det bara dom som tjänar mindre än 35 000 kronor som får skattelättnader ? Vad händer med den som har 40 000 kronor ? Får han inget då ??
Citera
2017-09-13, 19:45
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Är det någon som kan beskriva hur det ser ut. Sagt är att 75% skall kunna få skattelättnader med 5 000 kronor per år. Är det bara dom som tjänar mindre än 35 000 kronor som får skattelättnader ? Vad händer med den som har 40 000 kronor ? Får han inget då ??

Källa?

Varför är datumet exakt 1 år fram i tiden?
Citera
2017-09-13, 19:58
Märker att det är val snart . Pengarna kommer dom hämta på annat håll dock
Citera
2017-09-13, 20:39
Medlem
Noose..s avatar
Superekonomi utlovades pga invandringen de senaste åren och nu märks det tydligt. Pengar till alla.
Helt rätt att ge pensionärer mer men vart skall pengarna tas ifrån?
Citera
2017-09-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minponny
Märker att det är val snart . Pengarna kommer dom hämta på annat håll dock

Kan tänka mig att t.ex bostadstillägget (för de som har det) sänks med samma summa som vinsten blir av skattesänkningen.
Senast redigerad av SaintCosme 2017-09-13 kl. 20:49.
Citera
2017-09-13, 20:52
Citat:
Ursprungligen postat av SaintCosme
Kan tänka mig att t.ex bostadstillägget (för de som har det) sänks med samma summa som vinsten blir av skattesänkningen.
dom skulle väl höja skatten på spar konton med ?
Citera
2017-09-13, 22:01
Medlem
_killahs avatar
Citat:

Exakt detta.
Samma förra året när pensionen höjdes. Mor är pensionär, som trots hon jobbat hela livet, får väldigt lite så hon har bostadstillägg.
När pensionen höjdes med 200:- så drogs det från den andra delen, så summan blev samma.
Nu blir det gissningsvis samma med denna, 350:- mer i mindre skatt kommer ätas upp av sänkt bostadstillägg.
Citera
2017-09-14, 07:17
Medlem
trottwells avatar
Äldreförsörjningsstödet?

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Exakt detta.
Samma förra året när pensionen höjdes. Mor är pensionär, som trots hon jobbat hela livet, får väldigt lite så hon har bostadstillägg.
När pensionen höjdes med 200:- så drogs det från den andra delen, så summan blev samma.
Nu blir det gissningsvis samma med denna, 350:- mer i mindre skatt kommer ätas upp av sänkt bostadstillägg.
I förslaget ingår även höjt bostadstillägg och att högre hyror skall vara bidragsberättigande.
Det ser ut som att det blir lite bättre för pensionärerna på riktigt, för en gångs skull.
Men det sägs ingenting om äldreförsörjningsstödet, det är en mycket viktig fråga för de som har det sämst ställt.
Snart är det valår och pensionärerna är en stor grupp.
Jag är ingen vän av Aftonbladet, men denna artikel sammanfattar det ganska bra.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...aldemokraterna
Senast redigerad av trottwell 2017-09-14 kl. 07:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in