Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2017-09-13, 20:26
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Det har gjorts kontinuerliga uppdateringar av koden, något som de av oss som varit med forumet i många år har sett.]

Din user är reggad 2006 och min 2005 så jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Det som skedde i den tråden var främst en ny design, det som syns utåt.

Du håller alltså inte med admin i dennes trådstart?

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Idag lanserar vi en helt ny design på forumet. Inga jätteändringar, men små förbättringar här och där. Däremot så är det stora förändringar i koden, och hur forumet är uppbyggt.

Som sagt, jag håller med dig i stort, även med det där om att mod inte ska redigera inlägg, men slira inte på faktan. Du blir mer trovärdig då.
Citera
2017-09-13, 22:34
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Serverutrymme var knappast ett seriöst förslag, nog för att Flashback fungerar lite sådär men datamängden som krävs för att bevara redigeringshistorik skulle knappast få forumet att kollapsa.

Du har alldeles rätt i det du skriver ovan. Vi får ta oss en funderare på om det vore värt att införa den här historiken, jag ser ju många fördelar med det (men inga direkta nackdelar).

admin5
Citera
2017-09-13, 23:23
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Din user är reggad 2006 och min 2005 så jag vet.
Då vet du att det har skett väldigt stora förändringar sedan dess.
Och jag har sett väldiga förändringar på moderatorernas verktyg, något som inte syns utåt på samma sätt.
Skillnaderna mellan när jag först blev moderator och nu är rätt fantastiska.

Citat:
Du håller alltså inte med admin i dennes trådstart?
Jag är rätt okunnig om programmering och programkod. Så jag kan inte säga någonting om dessa stora förändringar som han talar om i tråden.
Jag talar om de ändringar som man kan se utåt, och där var det som lanserades en ny design, där man gjorde några av de största förändringarna av forumets utseende på väldigt många år.

Citat:
Som sagt, jag håller med dig i stort, även med det där om att mod inte ska redigera inlägg, men slira inte på faktan. Du blir mer trovärdig då.
Jag slirar inte på faktan, jag talar om det som jag vet och det jag ser. Det kan ha gjorts stora förändringar i koden, det har jag ingen aning om (och troligen inte du heller) men det som jag har sett är att forumet kontinuerligt förändras och förbättras, och som jag ser det så är dessa stora förändringar av koden något som kommer innebära att forumet kan fortsätta förändras och förbättras.
Jag är någorlunda säker på att ändringen i designen och utseendet på själva forumet inte hade så mycket med ändringarna i koden att göra. Men om jag har fel i det så beror det inte på att jag slirar på faktan (iaf inte medvetet) utan på att jag helt enkelt är okunnig om de exakta förändringarna.

Allt jag vet är att man tjatar på admins om förändringar och förbättringar och så tjatar de på tekniker och sedan får man kanske det man tjatade om. Eller så får man något helt annat.
Citera
2017-09-14, 17:42
Medlem
sebnies avatar
Enklaste vore att redigeringshistoriken sparas i 1 månad. Sedan raderas den. Då slipper man att det tar allt för mycket serverplats.
Med en redigeringshistorik på 1 månad så finns det även utrymme för omröstningar och sådant om ett bortredigerat inlägg ska leda till avstängning.

Då slipper man också pinsamma svar på RPs typ som "Nej det står det inte alls i inlägget" bara för att den som postade inlägget hann redigera innan man hann klicka på "Skicka"-knappen i RPn.

Sedan kan man i samma veva införa en ny regel/begränsning, det är att det ska krävas laidbackstatus för att kunna redigera inlägg, och sedan att den som blir avstängd från forumet, får alltid sin laidbackstatus återtagen i 1 år från avstängningen. Dvs när avstängningen preskriberas från ens konto (har för mig det var 1 år av skötsamhet från avstängningens slut) så återfår man sin laidbackstatus förutsatt att man uppfyller de övriga kraven för laidbackstatus.

(På så sätt får man då också alla funktioner och tillgångar, t.ex. signatur, redigering av inlägg m.m. fråntagna under "karantänperioden" så att ifall avstängningen är på grund av att man missbrukat de funktionerna så blir det svårt att missbruka dem igen).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in