2012-01-25, 22:11
Avslutad
De allra flesta låtar som känns väldigt "Axl"-verk är i mitt tycke några av deras allra bästa. Exempel på dessa är "November Rain", "Don't Cry", och "Estranged". Axl är en sann poet och låtskrivare, och en fantastisk sångare. Favoritlåtar från Use Your Illusions-skivorna förresten?

Har för övrigt en lite smårolig anekdot att berätta. Jag var tidigare idag på en arbetsintervju tillsammans med ett par andra som för mig är var främlingar vid tidpunkten. Vi sitter tillsammans och jobbar som grupp för att påvisa någon form av social kommunikation och samarbetsvilja inför ett framtida jobb, jag och cirka tio andra personer. När proceduren är klar börjar jag prata med en av de andra killarna vid utgången från byggnaden, varav jag ställer frågan "Jag får känslan av att du gillar Guns N' Roses. Gillar du Guns?" Personen ifråga får det största leendet på sina läppar jag någonsin sett (eller tja, nästan i alla fall). Det visar sig att Guns är hans husgudar, varav vi stannar utanför byggnaden i cirka 20 minuter och diskuterar bandet som helhet. Jävligt roligt faktiskt. Sällan jag stöter på andra fans i Sverige faktiskt.
Citera
2012-01-26, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
De allra flesta låtar som känns väldigt "Axl"-verk är i mitt tycke några av deras allra bästa. Exempel på dessa är "November Rain", "Don't Cry", och "Estranged". Axl är en sann poet och låtskrivare, och en fantastisk sångare. Favoritlåtar från Use Your Illusions-skivorna förresten?

Har för övrigt en lite smårolig anekdot att berätta. Jag var tidigare idag på en arbetsintervju tillsammans med ett par andra som för mig är var främlingar vid tidpunkten. Vi sitter tillsammans och jobbar som grupp för att påvisa någon form av social kommunikation och samarbetsvilja inför ett framtida jobb, jag och cirka tio andra personer. När proceduren är klar börjar jag prata med en av de andra killarna vid utgången från byggnaden, varav jag ställer frågan "Jag får känslan av att du gillar Guns N' Roses. Gillar du Guns?" Personen ifråga får det största leendet på sina läppar jag någonsin sett (eller tja, nästan i alla fall). Det visar sig att Guns är hans husgudar, varav vi stannar utanför byggnaden i cirka 20 minuter och diskuterar bandet som helhet. Jävligt roligt faktiskt. Sällan jag stöter på andra fans i Sverige faktiskt.

Det är en bristvara på att träffa riktiga fans i Sverige, men när man väl hittar det är det ju underbart.
Favoritlåten just nu ifrån UYI är coma fullständigt älskar den, speciellt ifrån chigago 92!
Citera
2012-01-28, 10:04
Medlem
Igår blev det klart att Guns kommer invadera Europa 2012. Klara bokningar, Italien, god of metal.
Frankrike, paris och flertal andra städer. Irland - Dublin, o2 arena.
Hoppas på flera bokningar, ska ändå åka på minst en utav dessa spelningar!
Citera
2012-01-28, 11:13
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thevoodoman
Igår blev det klart att Guns kommer invadera Europa 2012. Klara bokningar, Italien, god of metal.
Frankrike, paris och flertal andra städer. Irland - Dublin, o2 arena.
Hoppas på flera bokningar, ska ändå åka på minst en utav dessa spelningar!
Du menar Axl & co?
Citera
2012-01-28, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Du menar Axl & co?

Nej, jag menar Guns N Roses. Inte Axl & co. Bandet är grymt, sluta leva 20 år tillbaka i tiden.
Klart alla vill ha en återförening men till det kommer ske så är nuvarande Guns bra.
Citera
2012-02-05, 16:28
Medlem
keysters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thevoodoman
Nej, jag menar Guns N Roses. Inte Axl & co. Bandet är grymt, sluta leva 20 år tillbaka i tiden.
Klart alla vill ha en återförening men till det kommer ske så är nuvarande Guns bra.

Nej, du menade Axl & Co!
Citera
2012-02-13, 20:49
Medlem
jettesnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare

Glöm inte coma och locomotive. Det tog nästan tre år innan jag förstod vilka mästervärk dessa låtar var.
Citera
2012-02-14, 00:48
Medlem
EmoT89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jettesnel
Glöm inte coma och locomotive. Det tog nästan tre år innan jag förstod vilka mästervärk dessa låtar var.
Har verkligen försökt att lyssna på Locomotive om och om igen, men fattar verkligen inte vad som är så bra med den

Älskar låtar som Estranged, Coma etc men förstår mig bara inte på Locomotive, vore schysst om någon kunde förklara det
Citera
2012-02-14, 01:42
Medlem
Geomeisters avatar
Hur långt upp på era "topplistor" över favoritband hamnar Guns N' Roses? Är det ert absoluta favoritband? Platsar det på topp 5 eller gillar ni bara några låtar här och där?

För mig var Guns N' Roses en av de största inkörsportarna in i landet av klassisk rock n' roll. Skulle någon frågat mig i övre tonåren skulle jag nog säga att det vart mitt favoritband. Numero Uno!

Men pga. deras begränsade material, mitt sönderlyssnade utav majoriteten av låtarna och att jag hittat många andra bra band har de, tyvärr, förlorat tronen. Numera skulle jag lägga dom någonstans på min topp 15 lista, vilket kanske inte låter som något att skryta med.. men vissa människor har knappt något favoritband. Jag har många. Med det sagt, det är få annan musik som får mig att känna mig lika bra som en Guns låt i rätt timing.
Citera
2012-02-14, 19:29
Medlem
jettesnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmoT89
Har verkligen försökt att lyssna på Locomotive om och om igen, men fattar verkligen inte vad som är så bra med den

Älskar låtar som Estranged, Coma etc men förstår mig bara inte på Locomotive, vore schysst om någon kunde förklara det
Locomotive innehåller mitt favoritcitat av axl: "I've worked too hard for my illusions
Just to throw them all away".

För övrigt är estranged den överlägset bästa låten genom tiderna, varför den låten inte kom med på deras greatest hits skiva är ett mysterium för mig.

Pinsam felstavning av mig i det tidigare inlägget upptäckte jag nu
Senast redigerad av jettesnel 2012-02-14 kl. 19:31.
Citera
2012-02-16, 21:17
Medlem
Banksias avatar
Läste precis detta: http://www.rocknytt.net/toppnyheter/4522-alla-originalmedlemmar-i-guns-n-roses-kommer-att-naervara-vid-rock-and-roll-hall-of-fame-ceremo nin

Vad tror ni? Finns det en möjlighet att de spelar några låtar tillsammans? Eller så blir det bara en enda stor pajkastning vid prisutdelningen... Hoppas på det förstnänmda!
Citera
2012-02-17, 21:38
Medlem
jettesnels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banksia
Läste precis detta: http://www.rocknytt.net/toppnyheter/4522-alla-originalmedlemmar-i-guns-n-roses-kommer-att-naervara-vid-rock-and-roll-hall-of-fame-ceremo nin

Vad tror ni? Finns det en möjlighet att de spelar några låtar tillsammans? Eller så blir det bara en enda stor pajkastning vid prisutdelningen... Hoppas på det förstnänmda!
Om de någonsin kommer att spela ihop igen så är det på HOF, jag tror faktiskt att de kommer att spela ett par låtar.

Om jag fick välja 5 låtar de skulle spela skulle det vara:

1. Welcome to the jungle

2. Civil war

3. Estranged

4. So fine

5. Rocket queen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem