• 1
  • 2
2017-09-13, 13:47
Medlem
Champagneoclocks avatar
Styvpappa åtalas för flera våldtäkter på barn: "Han filmade övergreppen"
Den 55-åriga mannen från Örebro åtalas för sexuellt övergrepp mot barn, våldtäkt mot barn och för kränkande fotografering. Övergreppen ska ha pågått från 2012 fram till maj i år.

– Det här uppdagades när kronofogden hade en utmätning i mannens bostad med biträde av polis. Polisen gjorde iakttagelser som föranledde en husrannsakan. Det genomfördes vissa beslag i bostaden, säger Pia Åsberg, chefsåklagare.
https://www.na.se/logga-in/styvpappa...de-overgreppen
Senast redigerad av Champagneoclock 2017-09-13 kl. 13:51. Anledning: missade staden i rub.
Citera
2017-09-13, 14:09
Medlem
Clidjurs avatar
Eftersom NA inte skriver något signalement så vet vi direkt vad styvpappan är för något.
Citera
2017-09-13, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clidjur
Eftersom NA inte skriver något signalement så vet vi direkt vad styvpappan är för något.

Varför skulle media skriva signalement på en gripen åtalad person?
Citera
2017-09-13, 14:30
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:

Är du korkad eller har du färdiga oneliners i ett textdokument som du klistrar in lite här och var?

Hade slagit ihjäl styvfarsan om jag var den biologiska farsan. Utan att tveka en sekund.
Citera
2017-09-13, 14:53
Medlem
rex144s avatar
det måste vara väldigt vanligt att styvpappor blir kåta på sina döttrar, de knullar deras mamma och fantiserar om dottern
Citera
2017-09-14, 08:11
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Är du helt tappad ?
Varför skulle tidningen gå ut med signalement på en gripen och åtalad?
Citera
2017-09-14, 08:14
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
det måste vara väldigt vanligt att styvpappor blir kåta på sina döttrar, de knullar deras mamma och fantiserar om dottern
Har du något som styrker ditt påstående, eller är det egna erfarenheter som ligger till grund?
Citera
2017-09-14, 08:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Har du något som styrker ditt påstående, eller är det egna erfarenheter som ligger till grund?

Detta är omnämt om och om igen att du missat det känns faktiskt lite underligt och att du sen också vill spela kaxig i dina svar på grund av din egen dumhet får ses som ännu underligare.

Pedofiler söker sig till allt där barn finns t ex förskolor, idrottsföreningar, scoutrörelser, körer och vuxna kvinnor med barn. Det är inte kvinnan pedofilen intresserar sig för utan barnet, kvinnan blir hans alibi att han är normal i andras ögon men det är barnet han dregglar efter konstant.
Citera
2017-09-14, 09:11
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Detta är omnämt om och om igen att du missat det känns faktiskt lite underligt och att du sen också vill spela kaxig i dina svar på grund av din egen dumhet får ses som ännu underligare.

Pedofiler söker sig till allt där barn finns t ex förskolor, idrottsföreningar, scoutrörelser, körer och vuxna kvinnor med barn. Det är inte kvinnan pedofilen intresserar sig för utan barnet, kvinnan blir hans alibi att han är normal i andras ögon men det är barnet han dregglar efter konstant.
Det jag ifrågasatte var ditt icke styrkta påstående huruvida styvpappor överlag fantiserar om att sätta på sina styvdöttrar.
Var är det omnämnt ? Källa på det tack.
Det övriga du skriver har jag inga synpunkter på, men det har inte med detta att göra. Jag får i sammanhanget en märklig kännsla av att du själv råkat ut för något åt det hållet och då har jag större förståelse för din vanföreställning.
Lejonparten av de män som har sambor med döttrar går givetvis inte runt och har dessa fantasier, men det finns såklart de som både fantiserar och gör slag i saken.
Senast redigerad av Champagneoclock 2017-09-14 kl. 09:21.
Citera
2017-09-14, 09:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det jag ifrågasatte var ditt icke styrkta påstående huruvida styvpappor överlag fantiserar om att sätta på sina styvdöttrar.
Var är det omnämnt ? Källa på det tack.
Det övriga du skriver har jag inga synpunkter på, men det har inte med detta att göra. Jag får i sammanhanget en märklig kännsla av att du själv råkat ut för något åt det hållet och då har jag större förståelse för din vanföreställning.
Lejonparten av de män som har sambor med döttrar går givetvis inte runt och har dessa fantasier, men det finns såklart de som både fantiserar och gör slag i saken.

Är mina andra alternativ styrkta då?

Vi pratar inte om vad lejonpartnern av de män som har sambor med döttrer/söner i regel inte fantiserar om inte heller är debatten vad du slänger ur sig om skribenter som tillrättavisar dig. Tanken med din trådstart var väl att debattera detta fall?

Här skall du får en vad du kallar "vanföreställning" till, just dessa pedofiler som söker sig till kvinnor med barn för att få utnyttja deras döttrar/söner inleder förhållanden med en viss typ av mammor. Det är inte kärleken till sambon som lockar för pedofilen utan han är påläst om sin sambo och dennes hemmamiljö, hur ofta barnen träffar den andre föräldern osv. Dom är finurliga dessa pedofiler allt som oftast men det kan man inte påstå att du är. Mer eller mindre tappad skulle jag vilja säga som inte hade den blekaste om detta oerhört vanliga fenomen.

Googla blir mitt råd om du är så här obevandrad i din egen tråd.
Citera
2017-09-14, 10:37
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proximac
Är mina andra alternativ styrkta då?

Vi pratar inte om vad lejonpartnern av de män som har sambor med döttrer/söner i regel inte fantiserar om inte heller är debatten vad du slänger ur sig om skribenter som tillrättavisar dig. Tanken med din trådstart var väl att debattera detta fall?

Här skall du får en vad du kallar "vanföreställning" till, just dessa pedofiler som söker sig till kvinnor med barn för att få utnyttja deras döttrar/söner inleder förhållanden med en viss typ av mammor. Det är inte kärleken till sambon som lockar för pedofilen utan han är påläst om sin sambo och dennes hemmamiljö, hur ofta barnen träffar den andre föräldern osv. Dom är finurliga dessa pedofiler allt som oftast men det kan man inte påstå att du är. Mer eller mindre tappad skulle jag vilja säga som inte hade den blekaste om detta oerhört vanliga fenomen.

Googla blir mitt råd om du är så här obevandrad i din egen tråd.
Om du inte minns så var det DU som drog igång denna "debatt". det måste vara väldigt vanligt att styvpappor blir kåta på sina döttrar, de knullar deras mamma och fantiserar om dottern
Jo, DU babblar om att det måste vara väldigt vanligt att styvpappor blir kåta på sina styvdöttar, och skulle det vara vanligt torde det vara som så att merparten faller in, vilket jag inte tror.
Sedan kommer jag inte gå i polimik i det övriga du skriver för det OT. Om du har något att komma med så är det DU som som får ta fram källan och bevisa det du påstår. Blir bara mer övertygad om att du har varit utsatt för övergrepp så som du jiddar på.
Citera
2017-09-14, 11:01
Medlem
KapVerdes avatar
Åtal:

https://minfil.org/S0Gbz0c1b5/_rebro..._Aktbil_32.pdf
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto