Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-12, 23:29
  #1
Medlem
Adelaides avatar
En urgammal historisk stad i Östergötland, med flera anknytningar till Gustav Vasa, Heliga Birgitta osv. Vad finns att göra där idag? Är den värd ett besök? Finns det något uteliv på helgerna? Mvh
Citera
2017-09-13, 00:07
  #2
Avstängd
Jag stannade där med hojen en gång och åt glass. Annars finns det nog inte mycket.
Citera
2017-09-13, 05:36
  #3
Medlem
Om man nu vill besöka några av Vadstenas museum, slottet, klosterkyrkan, promenera längs strandpromenaden eller liknande så kan Vadstena passa bra under en helg. Något uteliv verkar det dock inte finnas där, utan då får man bege sig till närliggande Motala (som inte heller har världens bästa utbud, men bättre än inget).
Citera
2017-09-13, 23:21
  #4
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Om man nu vill besöka några av Vadstenas museum, slottet, klosterkyrkan, promenera längs strandpromenaden eller liknande så kan Vadstena passa bra under en helg. Något uteliv verkar det dock inte finnas där, utan då får man bege sig till närliggande Motala (som inte heller har världens bästa utbud, men bättre än inget).
Folket som bor i Motala går inte ut i Motala, de tar sig till Linköping. I Vadstena ligger kyrkoböcker samlade, för de som är intresserade av släktforskning. Heliga Birgitta big-fitta ska även ligga begravd där har jag för mig.
Citera
2017-09-14, 07:42
  #5
Medlem
Uteliv i Vadstena? Den frågan tar jag med mig som en fantastisk start på dagen och hoppas efter det på det bästa!

Befolkningen i Vadstena är bland de i genomsnitt äldsta i landet. Det är fint och historiskt men är i allmänhet dött till och med sommartid.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2872595

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback