Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-12, 19:28
  #1
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vad finns det för röster som vore värdefulla att använda idag för ett företag?

Astrid Lindgren, Hasse Alfredsson, Tage Danielsson, Anders Gerdnandt och Hans Villius är alla döda men vad finns det för levande röster idag som vore guld att få för ett företag?


Kanske Ingvar Kamprad och Robert Gustafsson men vilka fler och varför?

Ett namn som står för integritet, godhet och som är folkkär är givetvis bra. (Ja jag vet vad Kamprad gjorde på 1940-talet)

Sedan beror det givetvis också på vilken produkt man skall sälja och vilken sorts reklam man vill skapa. Ironisk passar Robert.
Citera
2017-09-12, 19:31
  #2
Avstängd
ilpobres avatar
Anders Borg i en kondomreklam inspelad på en skärgårdsö kanske vore adekvat och i linje med vederbörandes beteende?
Citera
2017-09-12, 19:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vad finns det för röster som vore värdefulla att använda idag för ett företag?

Astrid Lindgren, Hasse Alfredsson, Tage Danielsson, Anders Gerdnandt och Hans Villius är alla döda men vad finns det för levande röster idag som vore guld att få för ett företag?


Kanske Ingvar Kamprad och Robert Gustafsson men vilka fler och varför?

Ett namn som står för integritet, godhet och som är folkkär är givetvis bra. (Ja jag vet vad Kamprad gjorde på 1940-talet)

Sedan beror det givetvis också på vilken produkt man skall sälja och vilken sorts reklam man vill skapa. Ironisk passar Robert.

Det "finns" mjukvara idag för att skapa inspelningar med vilken röst som helst om man har ett sample på ca en timme. Så döda eller levande spelar ingen roll så länge deras röst finns inspelad.
Citera
2017-09-12, 20:32
  #4
Medlem
AA-suiteds avatar
Jag tror att Leif GW Persson hade fungerat väldigt bra.
Citera
2017-09-13, 07:56
  #5
Medlem
rostigamazons avatar
Reinfeldt, när han hela tiden upprepar, det gamla kommer aldrig tillbaka, det gamla kommer aldrig tillbaka.....
Citera
2017-09-13, 16:55
  #6
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin

Det "finns" mjukvara idag för att skapa inspelningar med vilken röst som helst om man har ett sample på ca en timme. Så döda eller levande spelar ingen roll så länge deras röst finns inspelad.

Jo det känner jag till och man kan givetvis också hyra in en imitatör men då försvinner det pålitliga genuina stödet för produkten som en verklig levande kändis sanktion kan ge.

Kommer ihåg att TV4 använde sig av folk som ser ut som stora fotbollsspelare i sin reklam för fotbollskanalen för säg 10 år sedan. Bland annat hade de en som såg ut som Ronaldinho.
Citera
2017-09-13, 19:36
  #7
Medlem
freeriderXIIs avatar
Kanske Max Von Sydow vore bra?
Citera
2017-09-14, 13:53
  #8
Medlem
freeriderXIIs avatar
Kamprad vore ju klockren för Frödinge ostkaka.

Fast han är så rik så det kanske är svårt att få honom att ställa upp. Men han gillar ju Småland. (Ja jag vet att Frödinge ägs av Orkla)
Citera
2017-09-16, 12:42
  #9
Medlem
freeriderXIIs avatar
Den brittiske naturresenären och gentlemannen David Attenborough är en utländsk röst som vore positiv att ha för en produkt.
Citera
2017-09-17, 14:28
  #10
Medlem
freeriderXIIs avatar
Enda problemet är om man gör för mycket reklam så kanske det försvinner som var integriteten och det speciella med ens persona.
Citera
2017-11-13, 17:33
  #11
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Magnusson från Vem vill bli miljonär/TV4-nyheterna.
Citera
2020-12-30, 23:20
  #12
Medlem
freeriderXIIs avatar
Bert Karlsson skulle kunna göra reklam för något billigt men bra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback