Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-12, 19:12
  #1
Medlem
theralenas avatar
Hej!

Jag undrar vilka symtom ni får när ni ska ner i vikt, psykiska och fysiska.

Själv så får jag ökad ångest, har ångest i grunden.
Blir nedstämd.
Mycket mindre sexlust.
Fysiskt svag.
Har svårt för att fokusera tappar även ord.

Sen undrar jag även om vi säger att jag ska ligga på 3000 kcal per dag för att ligga på plus minus noll och jag äter cirka 2000 kcal mat och känner av alla dom symtomen jag känner som jag skrev om ovan, försvinner symtomen om jag dricker 1000 kcal saft eller måste jag äta riktigt mat på 1000 kcal för att symtomen på kaloriunderskott ska försvinna? Jätte tacksam för svar, har enorma problem med att jag tappat min aptit helt pga psykisk ohälsa och jag äter så lite så jag får massa symtom och tänkte om man kunde dricka kalorier för att slippa det för det är lättare.
Citera
2017-09-12, 19:30
  #2
Medlem
Känner inga symptom förutom lust att äta fett & socker.

Jag skulle rekommendera att max ha 500 kcal underskott då kommer du känna mindre symptom samt ät vanlig husmanskost då kalorierna är mer värdefulla än socker och kommer att kännas mättande.
Citera
2017-09-12, 19:31
  #3
Medlem
Unisertits avatar
Hungrig och inte lika stark.
Citera
2017-09-12, 19:47
  #4
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Hej!

Jag undrar vilka symtom ni får när ni ska ner i vikt, psykiska och fysiska.

Själv så får jag ökad ångest, har ångest i grunden.
Blir nedstämd.
Mycket mindre sexlust.
Fysiskt svag.
Har svårt för att fokusera tappar även ord.

Sen undrar jag även om vi säger att jag ska ligga på 3000 kcal per dag för att ligga på plus minus noll och jag äter cirka 2000 kcal mat och känner av alla dom symtomen jag känner som jag skrev om ovan, försvinner symtomen om jag dricker 1000 kcal saft eller måste jag äta riktigt mat på 1000 kcal för att symtomen på kaloriunderskott ska försvinna? Jätte tacksam för svar, har enorma problem med att jag tappat min aptit helt pga psykisk ohälsa och jag äter så lite så jag får massa symtom och tänkte om man kunde dricka kalorier för att slippa det för det är lättare.


Om du har svårt att få i dig tillräckligt kanske du kan äta kalori-rikare mat? Att dricka saft för att nå upp till dina kalorier är nog inte bra för kroppen på nån längre sikt.
Citera
2017-09-12, 20:06
  #5
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Om du har svårt att få i dig tillräckligt kanske du kan äta kalori-rikare mat? Att dricka saft för att nå upp till dina kalorier är nog inte bra för kroppen på nån längre sikt.
OK hmm, i dag åt jag spagetti och köttfärsås det är väl kaloririkt? Jag kanske ska äta mer halv fabrikat? äter aldrig halfabrikat, men det är ju massa kalorier i typ micro mat och man blir ju inte mätt på det, ska jag köra mer micro mat, typ lägga till ett mål om dagen som är micro mat, typ två panpizzor som är på 1000 kcal typ.
Men bästa vore om jag kunde få i mig cirka 1000 kcal flytande om dagen, för jag klarar tvinga i mig 2000 kcal mat. I dag var det svårare så jag var tvungen att trycka en choklad kaka på 1000 kcal.
Citera
2017-09-12, 20:07
  #6
Medlem
Som-Gjutens avatar
Mindre lust.
Mindre aptit.
Tröttare.

men ser ju bättre ut !
Citera
2017-09-12, 20:09
  #7
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volkanbrah
Känner inga symptom förutom lust att äta fett & socker.

Jag skulle rekommendera att max ha 500 kcal underskott då kommer du känna mindre symptom samt ät vanlig husmanskost då kalorierna är mer värdefulla än socker och kommer att kännas mättande.
Jag känner mig mätt hela tiden och magen känns svullen, känner knappt nån smak av maten och ingen lust att äta. Jag äter riktigt mat hela dagarna men funderar på att lägga till en halv fabrikat för att det är inte lika mättande vilket gör att jag lättare får i mig samt att kcal är högre på dom, tex makaroner köttbullar, vad tror du om det?
Citera
2017-09-12, 20:15
  #8
Medlem
Ziayas avatar
Får svårare att sova. Blir tröttare. Får högre puls. Går det för långt pajar magen-jag får ont, förstoppning, uppstötningar och hela kittet samt tappar mer hår än vad som är normalt och jag får svårt att koncentrera mig. Samt utslag i ansiktet.
Ingen höjdare.
__________________
Senast redigerad av Ziaya 2017-09-12 kl. 20:18.
Citera
2017-09-12, 20:27
  #9
Medlem
ace_secs avatar
- Svårare att sova
- Minskad sexlust
- Kalla fötter och händer
- Urinvägsproblem
Citera
2017-09-12, 21:42
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
- Svårare att sova
- Minskad sexlust
- Kalla fötter och händer
- Urinvägsproblem

Instämmer på det fetade.
Citera
2017-09-12, 22:16
  #11
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Hej!

Jag undrar vilka symtom ni får när ni ska ner i vikt, psykiska och fysiska.

Själv så får jag ökad ångest, har ångest i grunden.
Blir nedstämd.
Mycket mindre sexlust.
Fysiskt svag.
Har svårt för att fokusera tappar även ord.

Sen undrar jag även om vi säger att jag ska ligga på 3000 kcal per dag för att ligga på plus minus noll och jag äter cirka 2000 kcal mat och känner av alla dom symtomen jag känner som jag skrev om ovan, försvinner symtomen om jag dricker 1000 kcal saft eller måste jag äta riktigt mat på 1000 kcal för att symtomen på kaloriunderskott ska försvinna? Jätte tacksam för svar, har enorma problem med att jag tappat min aptit helt pga psykisk ohälsa och jag äter så lite så jag får massa symtom och tänkte om man kunde dricka kalorier för att slippa det för det är lättare.

Har man ångest är kanske inte deff det bästa. Inte bra när man redan har stresshormoner som konstant produceras (Kortisol, adrenalin, noradrenalin) och mindre av uppbyggande hormoner som testosteron. Även tillväxt hormon minskas vid ångest och andra psykiska tillstånd.
Jag vet sj hur det är då jag upplevt samma sak under deff en gång i tiden.
Dock så hade jag inte några bekymmer alls vid min senaste deff, men det va intressant nog när jag va ute hela dagarna i konstant solsken.
Lite därför som att deffa på höst och vinter då man inte får så mycket sol kanske inte är en bra idé.
Citera
2017-09-13, 07:21
  #12
Medlem
Saknar hamburgare. Annars har jag ingen skillnad. 4e veckan nu och för att det ska gå smidigt funderar jag på att bulka i några veckor och deffa senare igen. Nu är det dags för den där hamburgaren känner jag...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback