2017-09-12, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ännu en tråd om detta icke-ämne. Public service i Sverige drivs genom en frivillig avgift som var och en väljer om de ska betala. Om man inte gillar det SVT och SR gör så pröjsar man inte. Om man tycker att det är värt pengarna pröjsar man. Vad fan bråkar ni om?!

SVTs bristande neutralitet är verkligen ett "icke-ämne", eller hur? Fan vad folk är trötta på filurer som dig. Förövrigt lider SVT av tunnelseende och börjar bli parodi för de har verkligen ingen skam i kroppen, dom där kommunisterna.
Citera
2017-09-12, 12:19
Medlem
Arshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ännu en tråd om detta icke-ämne. Public service i Sverige drivs genom en frivillig avgift som var och en väljer om de ska betala. Om man inte gillar det SVT och SR gör så pröjsar man inte. Om man tycker att det är värt pengarna pröjsar man. Vad fan bråkar ni om?!

1. Det är inte frivilligt, om du har en tv/dator ska du betala. Dock händer inte särskilt mycket om man inte betalar.
2. Tv-avgiften ska snart bli en del av skatten.
Citera
2017-09-12, 12:32
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajkaslusk
Public service finansieras inte av skattemedel. I alla fall inte ännu.

Det stämmer, men du vet lika väl som alla andra över 12 att radio- och tv-avgiften inte är frivillig.

Det är illa när argumenten är så få och så dåliga att du tvingas framställa dig som fullkomligt korkad i ett desperat försök att slingra dig ur debatten. Ett tips är att leta dig vidare till annan tråd där du inte redan är hopplöst förlorad.
Citera
2017-09-12, 12:34
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nu har SVT tagit bort sidan. Blev tydligen för mycket negativa röster.

Helt otroligt.

De enda som gillar TV är mina 70+ föräldrar, och de skulle aldrig svara på denna enkät.

Så om feedbacken är fel drar man in undersökningen.

Varför är jag inte överraskad?
Citera
2017-09-12, 12:37
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Varför tog dom bort omröstningen? Hade dom tagit bort den om folk hade röstat "rätt"?

Det är väl inte så konstigt då resultatet inte va till SVT's fördel. Men jävligt fegt
Citera
2017-09-12, 12:38
Medlem
Hur länge låg undersökningen öppen..2 timmar?
Citera
2017-09-12, 12:43
Medlem
SituationReports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Hur länge låg undersökningen öppen..2 timmar?

Fram till att flashback fick nys om den kanske?
Citera
2017-09-12, 12:43
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Ditt ordbajseri med buzz words som "Kognitiv dissonans" tyder på att du inte heller precis kan tänka utanför boxen, utan sväljer allt som dylika nättroll och alternativa pajaser brukar skriver. Skall du inte lägga till "Djupa staten" också i ditt resonemang, coolt ord år 2017.

Finns ingen media någonstans som inte är vinklad. All media har en agenda och är vinklad. Inte minst skitbloggar som Fria tider.

Nu när du säger det så hade det suttit fint att fått in något om den djupa staten också, kanske clinton foundation och lite annat, varför inte, det är ju för fan så det ligger till. Men det är klart, du kan ju kalla det för buzzwords, jag måste rimligtvis därför ha fel.

Jag kan inte tänka utanför boxen? Kör en sandlåda på den, du kan ju för fan inte tänka innanför den ens.
Citera
2017-09-12, 12:45
Medlem
Jag ringde in men dom visste inte varför den var borta..
Citera
2017-09-12, 12:53
Medlem
KungAllans avatar
Min gamla sossefar älskar SVT, säger själv att det är bra med "statskontrollerade" nyheter (ja, vi bråkar ofta om detta synsätt )

Roligt att de tog bort undersökningen, säger ju allt...
Citera
2017-09-12, 12:54
Medlem
reffis avatar
Nej, jag som hade ett och annat ord att delge SVT. Attans att det togs bort så fort. Hoppas vi får se en redovisning av det som hittills har skickats in.
Citera
2017-09-12, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Kul att du vill delta, men det där du skriver är bara din självbilds desperata försök att hålla fast vid din fundamentala uppfattning om hur världen är befattad. Det du upplever just nu är kognitiv dissonans, din tolkning av världen har just mött obestridliga motbevis men du som person är ännu oförmögen att ta till dig hur det ligger till, alltså faller du tillbaka på begreppet "fake news" och lite dramaqueenaktigt blandar du in neonazismen.

Sedan verkar du ha fått för dig att samma krav på opartiskhet och objektivitet gäller för journalister inom public service som har en uttalad policy om opartiskhet och fucking anonyma näthatare på flashback... Men det är förlåtet Lädernacken, det är bara din kognitiva dissonans. Det må vara en besk medicin, men ni babyboomers har vuxit upp och levt i en drömvärld på steroider och den kommer att upphöra vare sig du eller jag vill det eller inte, lika bra att du kommer in i matchen och inser att vi har en del skit att ta tag i. En bra början är att vi får korrekt information om omvärlden, inte en paternalistisk jävla journalists censurerade disneyverklighet. Du förespråkar och efterfrågar bebisspråk.

Public service är otroligt vinklade, om man inte ser det i valet av vem man intervjuar, hur man värderar nyheter mot varandra, hur man formulerar sig i rubriker och text, listan är oändlig.

Det är din syn på opartiskhet, sorgligt nog stämmer den inte med verkligheten.
Något som alla varmare av totalitär makt har mycket svårt att acceptera, är att någon inte tycker som dem själva, då kommer beskyllning om just vänstervridning/parti journalistik.
Klassiskt extremhögerbeskyllningar, Trump är ett lysande exempel på just detta, i Sverige är det SD med åtföljande nazisternas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in