2006-01-11, 11:03
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Modigt?
Han är en hossa som försökt ljuga sig genom detta.
Vi kan bara skratta åt dig genom din fortsatta karriär
memnok
Ruskibuss
Tippi Hedren

Dessa tre herrar har förlorat all sin repekt och värdighet på detta forum, för alltid.
Hade du någon fråga eller?
2006-01-11, 11:07
Medlem
Det är bra, Memnok - ställ honom mot väggen, bara.
2006-01-11, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Naturligtvis är det larvigt. Som sagt var syftet inte att skryta eller något sådant utan mest att bekräfta ett rykte som kanske hade inverkan på min objektivitet vad gällde CR. Korkat av mig att skämta till det.
det kan man lugnt påstå.
2006-01-11, 11:09
Medlem
Balthazaer-s avatar
Jag verkar vara ensam om att inte tycka själva handlingen var så farlig?

Det jag däremot reagerar på är:

1) Att moderatorerna snackar skit i sitt egna lilla hemliga forum. Diskuterande om regler, banningar osv kan jag förstå, men varför ska moderatorerna diskutera allmänna saker i hemlighet? Det berömda klyftan mellan moderatorer och användare kommer aldrig minskas sålänge moderatorerna blir en egen social grupp.

2) Dubbelmoralen. Jag är av åsikten att på yttrandefrihetens högborg så borde Memnok ha fått skrivit detta i det vanliga forumet, men vi vet alla att det hade raderats eftersom det handlade om en forumanvändare. Däremot gick det utmärkt att posta det i Outlaw...
2006-01-11, 11:19
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
1) Att moderatorerna snackar skit i sitt egna lilla hemliga forum. Diskuterande om regler, banningar osv kan jag förstå, men varför ska moderatorerna diskutera allmänna saker i hemlighet? Det berömda klyftan mellan moderatorer och användare kommer aldrig minskas sålänge moderatorerna blir en egen social grupp.
Att det finns ett forum för att posta saker som inte hör till diskussionen om varningar, regler och dylikt är naturligtvis för att hålla dessa trådar så rena från ovidkommande inlägg som möjligt. De sakerna som diskuteras där är väl sådant som ligger i gränslandet, vissa saker skulle säkert kunna postats i det allmänna forumet.
Citat:
2) Dubbelmoralen. Jag är av åsikten att på yttrandefrihetens högborg så borde Memnok ha fått skrivit detta i det vanliga forumet, men vi vet alla att det hade raderats eftersom det handlade om en forumanvändare. Däremot gick det utmärkt att posta det i Outlaw...
Ja, jag skulle kunna ha skrivit det på det vanliga forumet, men vad skulle det vara av för intresse där? "Jag har haft sex med CR!" So what? Anledningen till att jag tog upp det i ett dolt forum var som sagt att det kanske kunde ha en viss inverkan på min moderatorroll. Dessutom skulle det då ha blivit känt för ett par tusen användare istället för 50-60 stycken, tycker inte du att det hade varit lite onödigt?
2006-01-11, 11:22
Medlem
Balthazaer-s avatar
Citat:
Ja, jag skulle kunna ha skrivit det på det vanliga forumet, men vad skulle det vara av för intresse där? "Jag har haft sex med CR!" So what? Anledningen till att jag tog upp det i ett dolt forum var som sagt att det kanske kunde ha en viss inverkan på min moderatorroll. Dessutom skulle det då ha blivit känt för ett par tusen användare istället för 50-60 stycken, tycker inte du att det hade varit lite onödigt?
Det var inte så jag menade. Det jag menade var att inlägget hade blivit borttaget i det allmänna forumet, men det fick vara kvar i outlaw.
2006-01-11, 11:22
Avslutad
Först och främst, bra att du slutligen gör ett klargörande.

Citat:
jag kan inte säga något annat än att det kändes som att drevet gick och att det inte skulle spela någon roll vad jag sade till mitt försvar.

Det var ju lite det som var problemet, du försvarade ju dig själv hela tiden genom en massa slingrande och hårklyverier. Jag trodde på dina dementier i egenskap av att du var moderator, lite naivt kanske men ändå, men sedan visade ju sig detta inte vara sant. Det är främst detta och sedan den allmänna stämningen av trådlåsande och mörkläggning här på FB som fått mig och troligtvis också andra att reagera.

Alla kan ju göra misstag och det är inget fel i sig så länge man också kan stå för dem vilket du nu visar att du kan.
2006-01-11, 11:28
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Det var inte så jag menade. Det jag menade var att inlägget hade blivit borttaget i det allmänna forumet, men det fick vara kvar i outlaw.
Jag hade aldrig uttryckt mig så i ett forum där vem som helst kan läsa så det är egentligen en rent hypotetiskt fråga. Eftersom jag trodde att ingen annan skulle läsa det kände jag då att jag kunde skämta till det lite grann. Det var ju som sagt var bara för ett fåtal personers ögon.
2006-01-11, 11:31
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainpool
Först och främst, bra att du slutligen gör ett klargörande.
Tack

Citat:

Det var ju lite det som var problemet, du försvarade ju dig själv hela tiden genom en massa slingrande och hårklyverier. Jag trodde på dina dementier i egenskap av att du var moderator, lite naivt kanske men ändå, men sedan visade ju sig detta inte vara sant. Det är främst detta och sedan den allmänna stämningen av trådlåsande och mörkläggning här på FB som fått mig och troligtvis också andra att reagera.
Ja, det var ju som sagt var inte speciellt bra. Men jag kände mest att jag ville få slut på de värsta missuppfattningarna, det verkade ju till en början som om jag var en 50-åring som kutade direkt från sängen till datorn och skrev tre pocketböcker om lolitaflickor. Men det är väl aldrig bra att ägna sig åt hårklyverier, det har du rätt i.
Citat:

Alla kan ju göra misstag och det är inget fel i sig så länge man också kan stå för dem vilket du nu visar att du kan.
Tack igen.
2006-01-11, 11:31
Medlem
Hercule Poirots avatar
Memnok!

Förstår inte riktigt hela grejen.

Ok, du satte CharlieR. Det är något som du borde vara stolt över och jag tycker absolut inte det är något att skämmas över. 95% av alla manliga medlemmar av FB hade gjort samma sak i din situation.

Det dåliga enligt mig är att du inte skrev CharlieR-recensionen direkt på FB. Hur ofta hittar vi inte knull-recensioner i "Sex & Samlevnad"? Tycker inte det är någon skillnad i detta fallet. "Freedom of speech"

Kämpa på!
2006-01-11, 11:37
Medlem
Balthazaer-s avatar
Citat:
Jag hade aldrig uttryckt mig så i ett forum där vem som helst kan läsa så det är egentligen en rent hypotetiskt fråga. Eftersom jag trodde att ingen annan skulle läsa det kände jag då att jag kunde skämta till det lite grann. Det var ju som sagt var bara för ett fåtal personers ögon.
Som jag förklarade tidigare så anser jag inte att du är den "skyldige". Det som är fel är den kultur som råder bland moderatorerna.

Det handlar ju om att moderatorer bryter mot regler, för att dom anser att "syftet" med regeln fortfarande bibehålls (i just detta fall så skulle inte CharlieR må dåligt, eftersom man inte får yppa saker från outlaw).
Ungefär som om poliser skulle knarka i fikarummet på polisstationen, för att förbudet mot narkotika är till för att skydda oförståndiga ungdomar.
2006-01-11, 11:41
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Som jag förklarade tidigare så anser jag inte att du är den "skyldige". Det som är fel är den kultur som råder bland moderatorerna.

Det handlar ju om att moderatorer bryter mot regler, för att dom anser att "syftet" med regeln fortfarande bibehålls (i just detta fall så skulle inte CharlieR må dåligt, eftersom man inte får yppa saker från outlaw).
Ungefär som om poliser skulle knarka i fikarummet på polisstationen, för att förbudet mot narkotika är till för att skydda oförståndiga ungdomar.
Jodå, jag är absolut den skyldige. Jag borde ha tillräckligt med diciplin för att uttrycka mig schysst oavsett vilken kultur som råder. Som en parantes kan jag dock nämna att det är tur att vi inte har personangreppsregel mods emellan eftersom de värsta inläggen på hela flashback skrivs när vi är förbannade på varandra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in