Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
1) Att moderatorerna snackar skit i sitt egna lilla hemliga forum. Diskuterande om regler, banningar osv kan jag förstå, men varför ska moderatorerna diskutera allmänna saker i hemlighet? Det berömda klyftan mellan moderatorer och användare kommer aldrig minskas sålänge moderatorerna blir en egen social grupp.
Att det finns ett forum för att posta saker som inte hör till diskussionen om varningar, regler och dylikt är naturligtvis för att hålla dessa trådar så rena från ovidkommande inlägg som möjligt. De sakerna som diskuteras där är väl sådant som ligger i gränslandet, vissa saker skulle säkert kunna postats i det allmänna forumet.
Citat:
2) Dubbelmoralen. Jag är av åsikten att på yttrandefrihetens högborg så borde Memnok ha fått skrivit detta i det vanliga forumet, men vi vet alla att det hade raderats eftersom det handlade om en forumanvändare. Däremot gick det utmärkt att posta det i Outlaw...
Ja, jag skulle kunna ha skrivit det på det vanliga forumet, men vad skulle det vara av för intresse där? "Jag har haft sex med CR!" So what? Anledningen till att jag tog upp det i ett dolt forum var som sagt att det kanske kunde ha en viss inverkan på min moderatorroll. Dessutom skulle det då ha blivit känt för ett par tusen användare istället för 50-60 stycken, tycker inte du att det hade varit lite onödigt?