Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-09-11, 12:59
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Var en karatekille i landslaget som hamnade i barbråk med en boxare och gick ut utanför klubben. Karatekillen fick in en träff med nävarna (vilket boxaren menade var omöjligt). Han fintade honom med spark först. Men boxaren åkte inte i backen, så båda förtjänade varandras respekt.

Var boxaren också ur landslaget? Fick boxaren in något slag?
2017-09-11, 13:04
  #98
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sprangkorv
Var boxaren också ur landslaget? Fick boxaren in något slag?

Vet bara att boxaren var duktig, ingen motionär. Nej, de slutade faktiskt efter det. Men just för att det är ganska svårt för en boxare att läsa av hur en kampsportare kommer sparka kan det utjämna den gigantiska fördelen med händerna som boxaren har. Därför jag också hellre kastar in en traditionell TaeKwondo-kille som har ett större sparkregister (även midjehöjd) om mentaliteten i övrigt är likvärdig.
2017-09-11, 13:13
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Vet bara att boxaren var duktig, ingen motionär. Nej, de slutade faktiskt efter det. Men just för att det är ganska svårt för en boxare att läsa av hur en kampsportare kommer sparka kan det utjämna den gigantiska fördelen med händerna som boxaren har. Därför jag också hellre kastar in en traditionell TaeKwondo-kille som har ett större sparkregister (även midjehöjd) om mentaliteten i övrigt är likvärdig.


Okey. Ja, det låter ju logiskt, blir ju trots allt 2 lämmar till att hålla koll på för boxaren.
2017-09-11, 13:18
  #100
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sprangkorv
Okey. Ja, det låter ju logiskt, blir ju trots allt 2 lämmar till att hålla koll på för boxaren.

Har även chattat med en boxare som uppgett svårigheter att korta avståndet när han varit nybörjare i thaiboxning och fått däng. Benen har mycket längre räckvidd än händerna.
2017-09-11, 13:27
  #101
Avstängd
Jag upplever själv på TaeKwon-Don att jag inte förmår bryta avståndet om jag endast vill boxa dem i huvudet. Vill de håller de mig på avstånd med sparkarna. Men jag kontrar ihjäl dem om de blir för offensiva med sparkandet. Även en 5e-dan svartbältare är min efter sparken landar...

Så sparkar sparkaren ska det vara för kung och fosterland i kraft... och jävligt välplacerat.
2017-09-11, 17:50
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Men kom då din lilla fitta!

Jag är på gymmet från klockan 18 idag. PMa för adress så kör vi!

Nu gick du lite långt. Helt onödigt att gå till personangrepp faktiskt. Tycker vi alla ska hålla nivån samt hålla oss till sakfrågan.
2017-09-11, 20:47
  #103
Medlem
Faderligs avatar
Det känns som att alla inom kampsportsvärlden alltid överskattar sin egen stil, men framförallt stilens värde i en fight. Om en boxare och karatetränad möttes skulle det mesta avgöras på hur bra individerna är på att slåss och hur bra tränade de är, inte vilken stil dom kör med.
2017-09-11, 21:04
  #104
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det känns som att alla inom kampsportsvärlden alltid överskattar sin egen stil, men framförallt stilens värde i en fight. Om en boxare och karatetränad möttes skulle det mesta avgöras på hur bra individerna är på att slåss och hur bra tränade de är, inte vilken stil dom kör med.

Och i och med Karatens låga popularitet jämför med MMA och boxning, så återfinner du givetvis inte några större talanger där längre utan främst bibliotekarier, svenssons med labrador och volvo. Knappt några tuffingar som söker sig till Karate längre.

Alltså vanliga knegare som förmodligen får stryk av en sketen gatuligist, för att inte tala om proffsboxare.
2017-09-11, 21:39
  #105
Avstängd
Jag skulle vilja be några boxare att träda fram. Låt Flashback beskåda er nedlåtande syn på traditionella kampsporter.

Och ta in Muhammed Alis kommentarer.... En av era främsta någonsin.
__________________
Senast redigerad av Acerbic 2017-09-11 kl. 21:56.
2017-09-11, 22:53
  #106
Moderator
Protons avatar
Nu räcker det.

Trådens start lämnar en hel del övrigt att önska, eftersom det i vanlig ordning krävs mer av en trådstart än en länk som kan dö precis när som helst.

Vidare är det uppenbart att ni inte klarar av att hålla en civiliserad ton i denna tråd utan måste ta till personpåhoppningar och rent off topic-svammel.

Av dessa anledningar låses tråden i detta nu. /Mod
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback