Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-09-10, 16:21
  #1
Avstängd
Muhammed Ali säger det alla som är insatta vet...

https://www.youtube.com/watch?v=UATprkhEff8
__________________
Senast redigerad av Acerbic 2017-09-10 kl. 16:25.
2017-09-10, 16:37
  #2
Medlem
Är ingen jättegrej du konstaterar. Om boxaren möter karate-kan i boxning sätter jag pengarna på boxaren. Möts de i karate sätter jag pengarna på karate-kan. Skulle de båda vara omogna gatukombatanter skulle jag helst veta mer om generell personlighet och bakgrund, men förmodligen sätta mina pengar på boxaren ändå.

Alltid en haltande diskussion. Känns som du har lite mindrevärdeskomplex i ditt kampsportande. Tråkigt isf.
2017-09-10, 16:43
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tikkie
Alltid en haltande diskussion. Känns som du har lite mindrevärdeskomplex i ditt kampsportande. Tråkigt isf.

Jag? 99.9% av alla boxare ser ner på karate/TKD och tror att de spöar oss lätt. Jag har en professionell boxare på hög nivå i min bekantskap som inte tror att jag kan knocka honom med en spark, och är så sjukt arrogant.

Så det här klippet servas i syfte att knipa käft på boxarnas dryga överlägsna attityd.

Och det är samma attityd på Flashback.
__________________
Senast redigerad av Acerbic 2017-09-10 kl. 16:48.
2017-09-10, 16:48
  #4
Avstängd
karate ar ju lojligt springa runt och hoppa samt vrala i en morgonrock
2017-09-10, 16:50
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
karate ar ju lojligt springa runt och hoppa samt vrala i en morgonrock

Och boxare kör en sport med fullständig paralysering från midjan neråt, med skorts. En perfekt sport för den paralyserade.
2017-09-10, 16:52
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Jag? 99.9% av alla boxare ser ner på karate/TKD och tror att de spöar oss lätt. Jag har en professionell boxare på hög nivå i min bekantskap som inte tror att jag kan knocka honom med en spark, och är så sjukt arrogant.

Så det här klippet servas i syfte att knipa käft på boxarnas dryga överlägsna attityd.

Och det är samma attityd på Flashback.

Jag tror ifs inte heller att du kan knocka denne med en spark men varför spelar det roll för dig?

99,9% är skevt för övrigt. Jag tränar traditionell boxning själv och finns inte en enda där som dissar andra kampsporter. Vi blir glada när vi får besök av andra oavsett om det är tkd, muay thai eller mma.

Du är säkert en trevlig person privat men attityden du möter på flashback kommer nog en hel del som en respons på vad du själv skickar ut.
2017-09-10, 17:00
  #7
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Muhammed Ali säger det alla som är insatta vet...

https://www.youtube.com/watch?v=UATprkhEff8

Bara för att ali säger det betyder det inte att det stämmer eller hur? Annars är det bara och söka på youtube där det finns boxare vs karate eller shaolin munk vs MMA figter.

Jag kan knocka en boxare/karate-nörd om jag får en bra träff
2017-09-10, 17:03
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tikkie
Jag tror ifs inte heller att du kan knocka denne med en spark men varför spelar det roll för dig?
.

Då tar vi det en gång till varför. Boxares attityder här och i vardagen är översittande och dryga. Det är en mycket nära bekant till mig som sparrat världsmästare i rang med Mike Tyson som fullständigt pissar på mig. Hur ska han klara sig utan sina feta handskar som täcker hela ansiktet?

Jag har blivit träffad av hårdare föremål än ett mänskligt slag och blodat ner ett varuhus, med säkerhetsvakter som fotat mig för visa hur jävligt jag blev träffad. Men en boxare sänker mig?
2017-09-10, 17:04
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Bara för att ali säger det betyder det inte att det stämmer eller hur?

Nä men han utgick ifrån allt annat lika- scenarior. alltså att båda är likvärdigt kompetenta. Och Ali är respekterad.
2017-09-10, 17:07
  #10
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Nä men han utgick ifrån allt annat lika- scenarior. Och Ali är respekterad.

För mig är Ali en boxare lika mycke som Tyson sen att dom är stora inom sin sport är inget jag bryr mig om. Bara för att respekterad idrottare uttalar sig om nått så behöver det inte stämma. Kunnde lika gärna vara Ali i rosengård boxningsklubb som sa det.
2017-09-10, 17:09
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
För mig är Ali en boxare lika mycke som Tyson sen att dom är stora inom sin sport är inget jag bryr mig om. Bara för att respekterad idrottare uttalar sig om nått så behöver det inte stämma. Kunnde lika gärna vara Ali i rosengård boxningsklubb som sa det.

Jag tror Muhammed Ali världsmästaren, som även tränat ITF TaeKwonDo under Jhoon Rhee (Bruce Lees sparkinstruktör), är mer insatt än Ali på Rosengård.
2017-09-10, 17:10
  #12
Medlem
Jooo. Fast om de är dryga mot dig är det väl bara att skaka av sig? Eller ännu bättre: boka tid på lokala klubben och prova.

Sen skapar du ingen högre trovärdighet genom att namedroppa namn eller rabbla upp cv.

Men du är trots allt själv ganska dryg. Att mellan raderna gapa av valfri negativ känsla vid tanken på att du skulle bli knockad av en "simpel boxare"... det skriker inte av ödmjukhet precis. Sen är det ju så att du sportar 4 års tkd-träning som någon form av bevis för detta. Men samtidigt finns ju en hel del folk som kanske tränar dubbelt så länge. Tredubbelt. Kanske med samma övertygelse som du.

Ali kom undan med stora ord för han levererade. Du tangentbordskrigar. Folk dissar inte din kampform så mycket som dig.

Nä. Sträck på dig istället. Var stolt över att du har en kampform du tycker om. Strunta i de som utmanar dig. De e ett bra råd du får av mig ☺.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback