• 1
  • 2
2006-01-11, 02:42
Medlem
Broines avatar
Jag tycker om mjuka flingor och häller därför först i flingorna för att sedan hälla på mjölken så det täcker. Sen väntar jag en stund så flingorna mjuknar, innan jag äter. När jag var liten mosade jag också flingorna.
Kom att tänka på en kompis som varnade mig när jag åt frukost hos honom när jag var liten:
- Du kan väl inte hälla i flingorna först, då blir de ju mjuka jättefort!
- Det är ju det jag vill pucko, kontrade jag.
- Fan, vad äckligt, säger han och fortsätter äta sina snustorra flingor...

Hur gör ni? Ska flingorna vara frasiga eller mjuka som ..öh ...blöta flingor?

Edit: Hoppsan, rubriken blev visst lite fel. Flingor ska det naturligtvis stå.
Citera
2006-01-11, 02:44
Medlem
Flingorna åker alltid i först och sen kommer mjölken...
Citera
2006-01-11, 02:44
Medlem
Boogie-ads avatar
Jag kör på samma sätt som du, anser att det smakar bäst
Citera
2006-01-11, 02:49
Bannlyst
De gangar jag kakar fil / youghurt med flingor ar det alltid sorjan som aker i skalen forst. Av gammal vana skulle jag gissa pa, eftersom jag ofta darefter mosar i flingorna (harve fras brukar det vara) i filen. Ates dock upp innan de har hunnit bli mjuka. Alltid like krasande mellan tanderna nar jag far i mig allt.

Peace.
Citera
2006-01-11, 02:56
Medlem
Bexs avatar
Yes, tycker precis som du! Mjölk/filmjölk först sen flingor. Dock var det bara jag som gjorde så av mina kompisar när jag var liten. Fick mycket konstiga blickar när jag gjorde så. Skönt att veta att fler gör som jag!
Citera
2006-01-11, 04:06
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Det beror lite på vad man har till flingorna.

Om det är mjölk, så skall flingona i först.
Och då är det mycket flingor som gäller, nästan hela skålen full, och så fyller man upp med mjölk. (som man sen dricker direkt ur skålen när flingorna är slut)

Äter jag fil, så vill jag ha flingorna överst.

Men om jag äter yoghurt med kalaspuffar, så vill jag ha puffarna först, och sen yoghurten typ 50/50, och så gojsar man runt allt till en gröt.

/G_P, flingfaschist.
Citera
2006-01-11, 04:15
Moderator
impieteers avatar
Jag äter fil och müsli till frukost och då häller jag alltid i filen först och sedan müslin över. När jag någon gång istället äter müslin med mjölk, så kommer müslin först och mjölken sedan.

Jag verkar ha ungefär samma syn på det här viktiga ämnet som GP ser jag.
Citera
2006-01-11, 05:46
Medlem
Resistances avatar
Det är samma för mig. Är det fil så tar jag flingorna sist och är det mjölk så tar jag dem först.
Citera
2006-01-11, 10:17
Medlem
Bråkmakarns avatar
När jag äter fil: I med lite fil>>sylt>>rör om>>i med flingar>>i med resten av filen.

Det är lättare att blanda ut sylten om man först blandar den med lite fil, än att ha på den sist och försöka röra ut den bland massa flingor och massa fil.

När jag äter flingor med mjölk så har jag iflingorna först, sen mjölken. Jag äter flingor och mjölk väldigt sällan, en gång i kvartalet kanske.
Citera
2006-01-11, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bråkmakaren
Jag tycker om mjuka flingor och häller därför först i flingorna för att sedan hälla på mjölken så det täcker. Sen väntar jag en stund så flingorna mjuknar, innan jag äter. När jag var liten mosade jag också flingorna.

Jag och min syster gjorde alltid som du. Pappa brukade hälla på mjölken innan han väckte oss på helgerna, så att flingorna var lagom tills man skulle äta frukost. Detta kallade vi att balta flingorna.

Sedan åts detta givetvis alltid med lingonsylt!
Citera
2006-01-11, 18:11
Medlem
Yields avatar
Flingorna sist så att de behåller sin naturliga frasighet.
Citera
2006-01-11, 19:19
Medlem
Bultmans avatar
Vare sig det är flingor eller müsli eller nåt annat så tar jag alltid det före mjölken eller filmjölken eller vad det nu blir.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in