2017-09-07, 08:49
Medlem
NightWalker1s avatar
Jag ska skicka en grej som väger 200g med posten och jag undrar om jag kan använda frimärken till det istället för att köpa en skicka lätt frakthandling? Bara för att spara lite pengar
Brevet/paketet går inte ner i brevlådan men man kanske kan lämna in det hos ett ombud?
Nån som vet?
Jag ser i alla fall att man får lägga till 2 frimärken om brevet är tjockare än 3 cm..
Citera
2017-09-07, 08:55
Medlem
Inga problem. Kolla bara upp hur många frimärken som behövs för vikten du ska skicka. Står på postens hemsida.

Plus 2 frimärken om det är skrymmande, men det hade du redan koll på.
Citera
2017-09-07, 09:22
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
Brevet/paketet går inte ner i brevlådan men man kanske kan lämna in det hos ett ombud?
Nån som vet?
Eftersom du inte får ner brevet i brevlådan så behöver du lägga till 2 frimärken och då kommer du behöva 6 frimärken för sammanlagt 42 kr ...du kan fixa allt hos ett postombud.

Är det en liten grej som gör att kuvertet blir bredare än 3 cm men ändå får plats i ett small kuvert från PostNord där portot ingår så blir det bara 35 kr.
Citera
2017-09-07, 09:22
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag ska skicka en grej som väger 200g med posten och jag undrar om jag kan använda frimärken till det istället för att köpa en skicka lätt frakthandling? Bara för att spara lite pengar
Nån som vet?
Jag ser i alla fall att man får lägga till 2 frimärken om brevet är tjockare än 3 cm..

(FB) Den stora tråden om Postnord, brev och andra fraktsätt (2)
Citera
2017-09-07, 09:35
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
(FB) Den stora tråden om Postnord, brev och andra fraktsätt (2)

Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Eftersom du inte får ner brevet i brevlådan så behöver du lägga till 2 frimärken och då kommer du behöva 6 frimärken för sammanlagt 42 kr ...du kan fixa allt hos ett postombud.

Är det en liten grej som gör att kuvertet blir bredare än 3 cm men ändå får plats i ett small kuvert från PostNord där portot ingår så blir det bara 35 kr.
ah mycket bra
jag köpte faktiskt en M (medium) påse, om det var dom du tänkte på? men prylen gick inte ner där.
och 42 är ju bättre än 53
Senast redigerad av NightWalker1 2017-09-07 kl. 09:54.
Citera
2017-09-07, 13:51
Medlem
Awendelas avatar
Citat:

ah mycket bra
jag köpte faktiskt en M (medium) påse, om det var dom du tänkte på? men prylen gick inte ner där.
och 42 är ju bättre än 53

Var medveten om att paketet kommer skickas som stort brev. Dvs. ingen spårning, ingen försäkring. Så försvinner den på vägen så säger PostNord - "hoppsan, surt för dig".
Ingen garanti på de dyrare alternativen dock, men då kan du iaf se hur många varv runt jorden den tar innan den försvinner ^^
Citera
2017-09-07, 18:16
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awendela
Var medveten om att paketet kommer skickas som stort brev. Dvs. ingen spårning, ingen försäkring. Så försvinner den på vägen så säger PostNord - "hoppsan, surt för dig".
Ingen garanti på de dyrare alternativen dock, men då kan du iaf se hur många varv runt jorden den tar innan den försvinner ^^
jo det vet jag, men jag är snål
men för dyrare prylar kör jag spårbart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in