Citat:
Ursprungligen postat av
rattvisaebra
min spontana tanke är att du ska lugna ner dig, uppenbarligen har du ingen som helst plan för dina bilköp, det handlar två helt olika biltyper, det enda golfen och tiguanen har gemensamt är att det är folkavagnar, fyrhjulsdrivna. Du måste först bestämma dig för vad du ska ha bilen till. Golfen är säkert jätterolig att ha, men ska du dra ett släp så glöm det, får inte sätta ett drag på golfen, ska du någon gång köra på sämre stigar, glöm det med golfen. Ska du tillbringa dagarna på en bana, glöm tiguanen. Personligen begriper jag inte folk som köper en tiguan, den är ful och stolarna är ingen höjdare heller. Fundera på vad några här inne skrivit, titta på gts-modellen av passat, har du typ 450 000 kronor över kan du byta in din 190-hästars tiguan mot en 240 hästars tiguan istället.
Så här ligger det till,Jag saknar "pulvret" i 190 hästarn men trivs ganska bra med den för övrigt,Tycker Passaten är trist i utseendet, I övrigt ger jag dig rätt på många punkter men jag ska testa en 240 hk Tiguan så får jag se annars blir det nog att behålla den jag har. Alla modeller har sina för och nackdelar. Stolarna i Tiguanen passar mig ganska bra men på Suv-vis så hatar jag det där lilla Ålandsfärje gunget som lätt blir i Suvar, Möjligen om stabiliseringen i 240 hästarn avhjälper det så jag nog i helt hamn.
Men att Tiguanen är ful i din smak är helt ok ! Jag tycker det är en av dom "snyggare" Suvarna men det är personligt, Faktiskt jävligt "snygg" inuti oc 19 tum fälgarna och R paketet är helt ok.
EDIT: kollar lite på Audi A4 alltrack också ,hiitat en röd fullsmetad ,men 100k dyrare och jag har sagt vad jag tycker om Audis service priser etc och det faller bort igen, Helt glömt "Tuckcsonen" iaf tack för det.