Citat:
Ursprungligen postat av
Ninjor1987
Du låter en aning som jag, och jag har bevisligen både ADD,
(även känt som SCT och CDD, ADD är egentligen en utgången term, men för enkelhetens skull så nämner läkarna syndromet som så ändå) ångest och depression.
Skulle rekat dig att prova kombinationen Sertralin och REBOXETIN! = )
Sertralin är den mest stimulerande av SSRI-erna och Reboxetin är en NRI, liknande som Atomoxetin (strattera) som används för att behandla ADHD. Till skillnad från Atomoxetin så har Reboxetin effekt på depressiva symptom också dock. Skulle kunna vara något!
Läs här förresten om SCT (sluggish cognitive tempo) och se om du känner igen dig i symptomen:
https://sv.wikipedia.org/wiki/SCT
Dock, har du gjort blodtester av sköldkörteln, TSH, T3, T4, Borrelia, och huruvida dina elektrolyter är i sin ordning? Ibland kan det vara något rent fysiskt som spökar också, så bäst att vara helt säker på att det bara är neurologiskt - be att din läkare testar dig för biologiska anledningar till trötthet och nedstämdhet.
låter väldigt likt mej faktiskt!! Åt för länge sedan sertralin i tonåren, men väldigt låg dos. Har tagit blodprov och allt ska vara normalt, har dock på senare tänkt om jag skulle kunma ha trånga luftvägar eller liknande, så hjärnan får dåligt med syre eller liknande?
Har du fått någon adhd medicin concerta typ? Är dom bättre eller sämre än antidepp för dig?
Har prövat allt ifrån träning, sjukskrivning, prövade lchf kost ett kort tag ( kanske för kort? Soclersuget blev för kraftigt )
Träning hjälper mig väldigt mycket faktiskt, men inte fulöt ut och jag vill ju kunma jobba. Fan vad dåligt jag skriver, är inte dum, bara för trött för att koncentrera mig på att skriva bra..
Men en hög dos voxra och cipralex, ska jag ge det ett försök eller tror du jag slösar min tid?