• 16 840 online
  • 1 128 904 medlemmar
  • 58 568 350 inlägg
2017-09-06, 07:54
Medlem
Drapåtrissors avatar
Misstanken är nog inte helt fel särskilt som Fatmeh Khavari har för den kulturen väldigt stor frihet att företräda gruppen. Dessutom har hennes/hans bror tydligen blivit smått förmögen genom alla bidrag som strömmat in till gruppen. Så är jag helt fel ute eller kanske något på spåret?
http://dissidenter.com/2017/09/vilka...ung-i-sverige/
Citera
2017-09-09, 17:56
Medlem
Ninjor1987s avatar
Trådstarten är något otydlig - det framgår inte i din text om du misstänker att Ung i Sveriges företrädare är transsexuell - m ao, en man som blivit kvinna och det är det faktum att det är dolt att denne är transsexuell som är grejen, eller om det handlar om att språkröret i fråga bara låtsas vara kvinna för att få mer sympatier och pengar.

Jag antar att det är det senare som du menar, när du länkar till blogginlägget i fråga?

Dock, så faller det hela lite på två punkter:

1. Transsexualitet anses extremt stötande inom traditionella kulturer som personen i fråga kommer ifrån - att en av dom skulle tillåta sig själv att förnedras så här pass, att klä ut sig till kvinna, det är inte så troligt. Ej heller är det troligt att dom andra männen i gruppen skulle kunna hålla masken tror jag, då det skulle vara stort missnöje bland en del inom gruppen åt tilltaget. (dom skulle börja skratta i intervjuer t ex)

2. Dom som donerar pengar till gruppen är nog i mångt och mycket såkallade "PK" och inom dessa grupper så är acceptansen för transsexualitet högre än hos genomsnittet - ma o, dom hade kunnat tjäna MER på att rent av ha den låtsande ledaren vara öppet transsexuell istället.

Därmed så finner jag det föga troligt att ledaren är en transa.

Du bör även jobba lite mer på dina trådstarter, för det här var i tunnaste laget - bara 1-2 rader med text?? Nej, utveckla lite mer vad du menar, så att det blir lättare att förstå vad tanken är.

Såvida det inte är du som skrivit blogginlägget förstås... då tycker jag istället att du kan vara ärlig med att det är du som är skribenten och att du vill promota din blogg - promoting i sig tycker jag dock att du kan ge FAN I, då vi inte är intresserad av din promotion, utan du får istället göra som oss andra och skriva hela din text på flashback istället för att rerouta trafik till din blogg.
Citera