Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-09-09, 22:16
  #73
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Jo, jag förstår hur du resonerar: om någon råkar ut för sällsynta olyckor mer än en gång så är det inte en slump att någon av dem inträffade.
Just här tror jag nog nästan att det borde vara så, trots att du nog tror motsatsen. Misshandeln var så länge sedan så jag minns inte de detaljer jag fått berättade för mig, men en vild gissning skulle kunna vara att han gick omkring i något slags ADHD-töcken och råkade passera fel slags folk en sen kväll i ett område som visserligen anses vara hyfsat tryggt men som man periodvis bör hålla sig borta ifrån. En annan hypotes kommer nedan.. .så jag slipper upprepa mig.


Nu gissar jag vilt, och det är viktigt att betona att det är tämligen vilda gissningar.

Han har en flickvän som tar väldigt bra hand om honom. Jag vet inte om de är sambos, om de bara bor på ena stället eller om de bor på båda adresserna. Det som jag tyckte var lite udda är att de visserligen är ett par men att de, båda, har ett lite promiskuöst betéende. De är ihop, men båda accepterar att den andre är intim med andra.
Det skulle kunna vara så att någon av dem råkat ut för någon form av groteskt svartsjukedrama, men nu spekulerar jag vilt.

En annan vild gissning är att förhållandet gått så långt att de bestämt sig för att flytta ihop, men då bosätta sig i hennes lägenhet och hyra ut hans lägenhet i andra hand. Detonationen kan, i så fall, ha varit riktad till den eventuella andrahandshyresgästen.

Detta, sista, tror jag känns mest sannolikt. "Den aktuella personen" är tämligen harmlös, han jobbar lite av och till i hemtjänsten, är ofta sjukskriven, komponerar någon slags musik som är obegriplig för mig -- jag tror den kallas hiphop -- och lämnar sällan hemmet. Han är deppig, nedstämd, tillbakadragen och rädd för okända,, jag har svårt att tro att någon kan reta upp sig på honom.

Min vilda gissning är att han flyttade ihop med sin tjej (som av en händelse råkar bo i samma trappuppgång som hans mamma, vilket kanske gör att allt känns tryggare) och hyrde ut sin lägenhet i andra hand till någon -- som är den som granaten var ämnad åt.

Ok, stort tack!
Själv så reagerar jag, likt andra i tråden, över att han har åkt på stordäng för att sedan få en handgranat briserad utanför dörren.
Det ger lite vibbar av en knarkskuld eller liknande. Men som sagt var, jag har inte en susning om vem mannen är och gissar vilt.
Citera
2017-09-09, 22:29
  #74
Avstängd
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Ok, stort tack!
Själv så reagerar jag, likt andra i tråden, över att han har åkt på stordäng för att sedan få en handgranat briserad utanför dörren.
Det ger lite vibbar av en knarkskuld eller liknande. Men som sagt var, jag har inte en susning om vem mannen är och gissar vilt.
Jo, jag kan förstå det. Nej, inget knark där. Inga droger alls. Knappt ens alkohol.
Citera
2017-09-09, 23:00
  #75
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Jo, jag kan förstå det. Nej, inget knark där. Inga droger alls. Knappt ens alkohol.
Tack för info.
Ja då blir det så mycket märkligare.

Något hedersbetonat med någon kvinna, eller så är det som du tror att han har flyttat och hyrt ut.
Citera
2017-09-09, 23:49
  #76
Medlem
Sillberskys avatar
Han sysslar med promiskuösa förhållanden samtidigt som han är rädd för det okända och inte vågar träffa andra människor och gå ut.
Hyr ut lägenheten till en som blir bombad.
Det här är bland den märkligaste historien jag har hört.
Citera
2017-09-10, 00:12
  #77
Avstängd
pelegrins avatar
Lugn nu. Blanda inte ihop allt. Vi tar en sak i taget.

Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Han sysslar med promiskuösa förhållanden
Kanske. Det kan också vara så att de slutat med det, om de flyttat ihop i flickvännens lägenhet.
Citat:
samtidigt som han är rädd för det okända
Du får det att låta som ett avsnitt ut Arkiv X. Nej inte "det" okända.

Citat:
och inte vågar träffa andra människor och gå ut.
Nej, inte på det viset. Du missförstår. Okända människor, en eller få åt gången, går fint. Det är det där att befinna sig ute, exvis på gatan där många okända kan passera, som är problematiskt. Det blev så efter misshandeln, det är nog någon rädsla för att det ska hända igen, att befinna sig i en situation där man kan bli lätt utsatt.
Citat:
Hyr ut lägenheten till en som blir bombad.
Detta var min gissning. Det bör betonas ytterligare.
Citat:
Det här är bland den märkligaste historien jag har hört.
Jaha. Ok.
Citera
2017-09-10, 02:57
  #78
Medlem
PeterNosters avatar
Den där flickvännen som bor nära personens mor, kan det vara en syster?
Citera
2017-09-10, 06:26
  #79
Avstängd
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Du tycks ha väldigt detaljerade uppgifter om någon du känner till ytligt genom "bekantas bekanta vänners bekanta" eller hur det nu var.
Kanske det, men jag får erkänna att jag träffade en av de bekanta, som känner honom något bättre, igår och ställde då lite frågor. Jag har alltså fyllt på tråden med ny info.

Om jag får reda på mer så återkommer jag med det, men det kan nog ta någon vecka. Just nu tror jag nog att jag skrivit allt som både jag och den bekanta, som jag mötte igår, vet. Undantaget är flickvännens och mammans namn och adress, men jag vill helst inte hänga ut dem här.

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Den där flickvännen som bor nära personens mor, kan det vara en syster?
Nej.
Däremot skulle det kunna vara så att han träffade flickvännen när han var på besök hos sin mor -- men nu gissar jag igen.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback