2006-01-10, 21:07
Bannlyst
jag har då skivat tomater, gurka o sallad o lag det i en plaskskål. till det har jag tillsatt salt, peppar, balsamvinäger och raps olja.
salladen ligger i kylen och är försluten med lock. hur länge håller det? innan man får oont i maagen allsta....
Citera
2006-01-10, 21:10
Medlem
OliTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kim_westin
jag har då skivat tomater, gurka o sallad o lag det i en plaskskål. till det har jag tillsatt salt, peppar, balsamvinäger och raps olja.
salladen ligger i kylen och är försluten med lock. hur länge håller det? innan man får oont i maagen allsta....

Dina grönsaker kommer att börja bli tråkiga redan imorrn, salladen kommer helt tappa sin krispighet relativt snart. Att du har vinäger i salladen motverkar dock bakterietillväxt, salladen kommer förmodligen vara mycket osmaklig innan den blir direkt farlig att äta. 4-5 dagar är förmodligen en lämplig gräns, jag tenderar dock att inte röra sallad som stått mer än 1-2 dagar, då det ofta är lika roligt att äta som skosnören.
Citera
2006-01-10, 21:40
Bannlyst
ok tack ska du ha. då får man väl göra salladsdressing lite oftare då
Citera
2006-01-10, 21:58
Medlem
OliTs avatar
Salladsdressingen som sådan håller längre, men om den är i kontakt med salladen och övriga grönsaker påverkas allt negativt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in