2017-09-05, 18:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan80
Tålamod min vän, det kommer ska du se, ge det bara tid

Yup ett lysande första steg!! Blir så glad att jag måste fara å hoppa på ungarnas studsmatta.

Som jag väntat!!! Innerstadssvinen, dom goda människorna skall få all tänkbara ondska som bara finns.

Nu skall vi på flashback se till att utveckla detta till mastodontnivå...

Finns hundratusentals araber som vill in och bo innanför tullarna.
Citera
2017-09-05, 18:37
Medlem
lossnuss avatar
Vad trevligt för föräldrarna på Södermalm med nya "barn" i skolan, trevliga pojkar som visar sin uppskattning av deras döttrar, och annat kulturutbyte
Välkomna till verkligheten Södermalm
Citera
2017-09-05, 18:43
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Enligt SVT är konflikterna i Syrien och Afghanistan på väg att upphöra.
IS har slagits tillbaka.
Livet börjar återgå till det normala.
Så vem ska flytta in i dessa nybyggda hus??
Kanon mängder svenskar som lever med andrahandskontrakt, unga vuxna som inte fått tag i lägenhet för att flytta hemifrån, studenter utan boende och äldre som vill flytta från sin villa till ett enklare och mindre boende.
Citera
2017-09-05, 18:44
Medlem
cirkuspoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Sen kommer någon och köper upp alla lägenheter när de är nere under miljonen och gentrifierar området och säljer sedan av det till samma bolånetorskar.
The game keeps running and the tards keep paying.

Ja, så har det generellt varit. Dock finns två omständigheter;

Först så kommer det att ta kanske 20 år att gå från krasch/utflytt/noll underhåll/träsk till coolt gentrifierat där framtidens hipsters är beredda att lägga pengar. Betänk att under 20 år så har andra coola, hippa områden kommit och gått.

Sen kommer den massivt ökande kostnaden för div. hantverk, bygg osv. att göra det så dyrt att renovera i nedgågna fastigheter i stadsmiljö att det kommer bli omöjligt att låna till det. Det ger att "rika" måste vara först i gentrifieringsprocessen. Efter att värdet stigit tillräckligt och banken ser säkerhet för sin investering kan det börja lånas igen.

Om Södermalm börjar tappa i värde, inte bara pga. detta utan även genom kommande räntehöjningar, så kommer det att förfalla till oigenkänlighet på 10 år.
Citera
2017-09-05, 18:45
Medlem
Rabarberpaj1066s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stepthefuckback666
Yup ett lysande första steg!! Blir så glad att jag måste fara å hoppa på ungarnas studsmatta.

Som jag väntat!!! Innerstadssvinen, dom goda människorna skall få all tänkbara ondska som bara finns.

Nu skall vi på flashback se till att utveckla detta till mastodontnivå...

Finns hundratusentals araber som vill in och bo innanför tullarna.

Sen ska det bara byggas ett tiggarläger likt det i Malmö på Södermalm så kommer det bli intressant att se hur de godhetsknarkande "journalisterna" aka Fake news flyr allt de propagerat för i årtionden för resten av befolkningen.
Citera
2017-09-05, 18:48
Medlem
Det här blir lämpligt boende för demo-hazarerna som snart får amnesti av regeringen. Eller varför inte ett boende för de marockanska gatubarnen så att de kan pusta ut mellan våldtäkterna och personrånen. Vi får utgå från att Söders humanister hälsar de nya innevånarna välkomna med tårtkalas och pappershjärtan!
Citera
2017-09-05, 18:53
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cirkuspolis
Ja, så har det generellt varit. Dock finns två omständigheter;

Först så kommer det att ta kanske 20 år att gå från krasch/utflytt/noll underhåll/träsk till coolt gentrifierat där framtidens hipsters är beredda att lägga pengar. Betänk att under 20 år så har andra coola, hippa områden kommit och gått.

Sen kommer den massivt ökande kostnaden för div. hantverk, bygg osv. att göra det så dyrt att renovera i nedgågna fastigheter i stadsmiljö att det kommer bli omöjligt att låna till det. Det ger att "rika" måste vara först i gentrifieringsprocessen. Efter att värdet stigit tillräckligt och banken ser säkerhet för sin investering kan det börja lånas igen.

Om Södermalm börjar tappa i värde, inte bara pga. detta utan även genom kommande räntehöjningar, så kommer det att förfalla till oigenkänlighet på 10 år.

Dock känns det som om de som gör sånt här har så pass långa planer när de väl gör som de gör, sen om ett område går åt helvete så har de säkerligen områden i backup.
Men tack för ekonomilektionen, aldrig varit något större intresse hos mig, jag nöjer mig med att vara skuldfri.

Proverbs 22:7 The rich ruleth over the poor, and the borrower is servant to the lender.

Citat:
Ursprungligen postat av TuckerandDale
Kanon mängder svenskar som lever med andrahandskontrakt, unga vuxna som inte fått tag i lägenhet för att flytta hemifrån, studenter utan boende och äldre som vill flytta från sin villa till ett enklare och mindre boende.

De där studenterna är inte så viktiga, de är bara framtida skattebetalare, de ska hålla käften och betala skatt så nyfrälset som inte behöver arbeta kan få leva i sus och dus som några andra jävla gökungar.
"Feed me Feed me, allah demands it!" skriker koranfågelungarna.
Citera
2017-09-05, 18:56
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lgr
När blev Hjorthagen en del av Kungsholmen?

Vilket starkt andra inlägg på drygt 3 år.

Lär dig att citera och berätta vad som fel istället för en gnällig oneliner!

Men jag hjälper dig:

Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Beckomberga Nybyggda kåkar, undre medelklass
Grimsta Socialt utsatt område
Hagsätra Blandat hyresrätter/radhus
Hjorthagen Kungsholmen, medelklass
Skarpnäck Hyresrätter, ganska mycket problem
Slakthusområdet Industriområde vid gullmarsplan
Sätra Förort på röda linjen (samma som Alby)
Tanto Medelklassmecka på söder
Traneberg Medelklassområde västra Kungsholmen/alvik
Örby Blandat, mycket radhus

Beckis, Grimsta, Skarpnäck och Hagsätra kommer det bli tufft i. Speciellt Grimsta, det är ett rövarnäste.

Hjorthagen ligger inte det minsta på Kungsholmen utan jag citerar Wikipedia:
Citat:
Hjorthagen tillhör Östermalms stadsdelsområde och har cirka 2 200 invånare. Stadsdelen gränsar till stadsdelarna Ladugårdsgärdet och Norra Djurgården.

I övrigt var det en upplysande lista för lantisarna!
Citera
2017-09-05, 19:12
Medlem
Z.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Enligt SVT är konflikterna i Syrien och Afghanistan på väg att upphöra.
IS har slagits tillbaka.
Livet börjar återgå till det normala.
Så vem ska flytta in i dessa nybyggda hus??
De kommer inte pga krig och förföljelse. De kommer för att få en bättre levnadsstandard, bättre möjligheter och för bidrag. Så länge som Sverige är rikare än dessa länder så kommer människor från dessa länder att vilja ta sig till Sverige.
Citera
2017-09-05, 19:22
Medlem
S.Kandals avatar
Ser ingen logik överhuvudtaget i dessa idotiska förslag. Skicka hem de som inte ska vara här och vips finns det boende i överflöd.
Citera
2017-09-05, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Precis, de ska helst integreras så pass väl med diverse vänsterbatikhonor så de kan föda små halvblod som i sin tur blir så alienerade i samhället att de blir kriminella eller IS-krigare.

Därav att man placerar de i vänsterbatikhoneområdena som dessa, att låta "naturen" ha sin gång och få spirande romanser mellan musselmaner och feminister som söker en stark patriarkal hand som deras cuckgrabbar inte längre kan erbjuda, feministerna säger en sak men vill något helt annat, därför vi ser just feminister gift sig med musselmaner i så hög utsträckning.

Och Södermalm är ju en ökänd stadsdel där vissa områden har upp till 25% den lede FI röstande.
Kika själv in siffrorna från senaste valet:
http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/kvalkrets/01/80/01/index.html
går man in på distrikten så finns det vissa som har riktigt höga siffror för den lede FI.

Helt klart ett led i Blanda Upp-politiken. Vidare så är ju svenska kvinns så jävla lättraggade att det räcker att man säger att de är vacker så blir de alldeles till sig, ju fular ju enklare och Södermalm är inte känt för att ha vackra kvinns om man säger så... Kan vara en av Sveriges fulaste stadsdelar när det kommer till kvinnor och man räknar bort alla blatteförorter (för där är majoriteten av kvinnorna ännu fulare plus att de har ansiktsbehåring som skulle få en del män att bli avis).

De Röd-Grön-Rosa politikerna visar vad de verkligen tycker om de som röstar på partierna.
Eller så inbefriare de bara sina vallöften om fler Patriarkala terrormän som kan få feministerna att återgå till köket och sängen som de så gärna vill. Alternera mellan säng och kök när Muhammad får bestämma, de gillar ju egentligen att domineras av en musselmansk grobian, hela det här jämnställdsköret är ju bara det klassiska kvinnliga tvärtomspråket.

NIMBY arbetet är nog redan i fullgång i krokarna. Champagnevänstern ylar nog högt om att IS grabbar ska bo i samma området som Tindra och Cevin leker i...

Har man röstat på något av Sjupartierna i de två senaste valen så har man röstat på det här.
Innan dessa så kan man nog urskulda sig med att man blivit vilseledd men har man röstat på Sjupartiet 2010 och/eller 2014 så bör man varit fullt medveten vartåt de barkade om man inte helt har huvudet i sanden eller ansiktet i sin jävla smartphone, med tanke på hur många som har sitt ansikte i sin jävla smartphone mest hela tiden så kan man nog lägga upp ett fall om att man blivit vilseledd men då ska det vara ett riktigt smartphone beroende och en helt ignorant inställning till samhället som helthet.

Men jag håller med dig att vi måste börja jaga ut brunfolken, de har inget här att göra iaf.
De är inte heller välkomna.
"Har man röstat på nåt av sjupartierna de senaste två valen" skriver du, då har man röstat FÖR massinvällningen..
Håller inte med alls! Jag har ett barn i skolåldern så vääldigt mycket har handlat om det i mitt ställningstagande, sjukpensioner, vanliga pensioner, det är det som har berört mig allra mest men så måste jag tydligen "köpa hela paketet" som följer med det parti som jag röstar på som kan innehålla dessa förbannade ekonomiflyktingar, så att dom kan få det myysigt här i Sverige, det visste inte jag!
Och ville inte vara med om heller.
Det ska inte byggas ett enda modulhus någonstans i hela Sverige, dom ska ut, fort som faan!
Citera
2017-09-05, 19:26
Medlem
Asklords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Oj vad jag ser fram emot detta nu helt plötsligt. Ska genast åka och köpa popcorn så jag har när det börjar ta fart där.

Sitt inte för nära bara. Vips säger det och så har du blivit bögvåldtagen och dina popcorn kan du glömma att du får behålla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in