Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-05, 13:54
  #1
Medlem
Citat:
https://mitti.se/nyheter/byggs-modulhuset-flyktingar/

Grattis Södermalm, nu får ni som ni vill

Nu har bygglovet för huset för nyanlända vid Tantolunden vunnit laga kraft.
Byggstart planeras till nästa år.
Citera
2017-09-05, 13:58
  #2
Medlem
Asklords avatar
Härliga tider väntar!
Synd att Södermalmsborna måste vänta tills nästa år innan kompetensregnet flyttar in


Andra statsdelar är:

Citat:
Beckomberga
Grimsta
Hagsätra
Hjorthagen
Skarpnäck
Slakthusområdet
Sätra
Tanto
Traneberg
Örby

Jag har ingen aning om vart dom ligger, men kan bara hoppas att fler av våra mångkulturälskare drabbas av spännande grannar.
__________________
Senast redigerad av Asklord 2017-09-05 kl. 14:02.
Citera
2017-09-05, 14:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Härliga tider väntar!
Synd att Södermalmsborna måste vänta tills nästa år innan kompetensregnet flyttar in


Andra statsdelar är:



Jag har ingen aning om vart dom ligger, men kan bara hoppas att fler av våra mångkulturälskare drabbas av spännande grannar.

Kompetens finns redan på Södermalm, det kommer bara att öka efter bygget är färdigt och våra nya gäster har flyttat in
Citera
2017-09-05, 14:05
  #4
Medlem
Östermalm vill inte vara sämre: http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...Fq5pu7t8BZAEA/

Citat:
Det är på Rådjursstigen i Hjorthagen som staden vill bygga två till tre modulhus för nyanlända familjer med uppehållstillstånd som är kommunplacerade i Stockholm.

– Det är en kuperad, gräsbevuxen yta. Där finns också några stora träd som måste bevaras, säger Anna Mölgård, Stockholms stads samordnare för boende till nyanlända.
Citera
2017-09-05, 14:14
  #5
Medlem
Z.O.Gs avatar
Jag är missnöjd, det byggs närmast symboliskt litet antal kåkbo' förlåt, jag menar modulbostäder i de här mer exklusiva områdena.

Vad Sverige behöver är riktiga favelor, dvs hela förorter av modulhus!
Citera
2017-09-05, 14:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Jag är missnöjd, det byggs närmast symboliskt litet antal kåkbo' förlåt, jag menar modulbostäder i de här mer exklusiva områdena.

Vad Sverige behöver är riktiga favelor, dvs hela förorter av modulhus!

Tålamod min vän, det kommer ska du se, ge det bara tid
Citera
2017-09-05, 14:25
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.O.G
Jag är missnöjd, det byggs närmast symboliskt litet antal kåkbo' förlåt, jag menar modulbostäder i de här mer exklusiva områdena.

Vad Sverige behöver är riktiga favelor, dvs hela förorter av modulhus!

Det är faktiskt ingen dum idé, ungefär som "trailerparks" i USA.
Gör dem vintermånaderna och det blir utmärkta studentbostäder i framtiden.
Vad jag tycker är konstigt är varför man inte använder de tomma regementet som finns i Sverige som flyktingboenden, staket runt om, bara en ingång/utgång, inga rasister kan bränna ner kasernrrna, vid avslag på asylansökningar så vet man precis var de finns o.s.v.
Citera
2017-09-05, 14:30
  #8
Medlem
AX64s avatar
Fan vad fint. Då är nästa sommar i Tanto garanterat avskriven. Undra vart alla rödvinspimlare ska ta vägen nu. Husby kanske?
Citera
2017-09-05, 14:36
  #9
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Fan vad fint. Då är nästa sommar i Tanto garanterat avskriven. Undra vart alla rödvinspimlare ska ta vägen nu. Husby kanske?

De retirerar väl till Vita bergen och vita kommunistenklavtorget Nytorget?
Kan bli intressanta revirstrider om knarkförsäljningen vid Stinkensdamm, Tanto och Horstull mellan kannibalnegrer och is-araber.
Citera
2017-09-05, 14:41
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Det är faktiskt ingen dum idé, ungefär som "trailerparks" i USA.
Gör dem vintermånaderna och det blir utmärkta studentbostäder i framtiden.
Vad jag tycker är konstigt är varför man inte använder de tomma regementet som finns i Sverige som flyktingboenden, staket runt om, bara en ingång/utgång, inga rasister kan bränna ner kasernrrna, vid avslag på asylansökningar så vet man precis var de finns o.s.v.
Det är väl FÖR bra!
Citera
2017-09-05, 14:45
  #11
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
De retirerar väl till Vita bergen och vita kommunistenklavtorget Nytorget?
Kan bli intressanta revirstrider om knarkförsäljningen vid Stinkensdamm, Tanto och Horstull mellan kannibalnegrer och is-araber.

Oj vad jag ser fram emot detta nu helt plötsligt. Ska genast åka och köpa popcorn så jag har när det börjar ta fart där.
Citera
2017-09-05, 15:21
  #12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
"Bostäder för 90 personer" innebär väl i realiteten att cirka 300 kommer bo där. Ganska centrala lägen i stan, varför fattar jag inte, men det gör jag ändå inte kring något i frågan längre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback